PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kto powinien zalatwic te rzeczy... Ja czy pracodawca?

  • 11. Data: 2005-04-17 19:42:26
    Temat: Re: Kto powinien zalatwic te rzeczy... Ja czy pracodawca?
    Od: Artur Bartnicki <a...@d...eu.org>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> pisze, co następuje:

    > Za świadectwo o niekaralności płacisz sam i występujesz o nie samemu.
    > Tak - pracodawca może tego zarządać przed podpisaniem umowy.

    I ślubu też?

    (MSPANC, przprszm)
    --
    ___ ___ ----------------------------------------------------
    ---

    I speak Esperanto like a native.

  • 12. Data: 2005-04-17 20:02:46
    Od: "Xoxol" <x...@g...pl>

    Zpaomnialem dodac ze to ma byc umowa zlecenie ( przynajmniej przez pierwsze
    2-3 miechy) wiec nie wiem czy wogole zaswiadczenie lekarskie jest potrzebne
    ?
    Stanowisko: Informatyk

  • 13. Data: 2005-04-17 20:09:12
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d3ufm2$i9u$1@nemesis.news.tpi.pl Xoxol <x...@g...pl>
    pisze:

    > Zpaomnialem dodac ze to ma byc umowa zlecenie ( przynajmniej przez
    > pierwsze 2-3 miechy) wiec nie wiem czy wogole zaswiadczenie lekarskie
    > jest potrzebne ?
    Więc nie pisz bzdur. Umowa zlecenie jest umową cywilno-prawną i z KP nie ma
    nic wspólnego. Nie istnieje tu pojęcie pracodawcy, zatrudnionego, dziecko
    jesteś?

    Jotte

  • 14. Data: 2005-04-17 20:18:39
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Krzysztof Teperek" <t...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:d3ue7k$3i$1@inews.gazeta.pl...

    > Ciekawe stwierdzenie. A na jakiej to niby podstawie?
    > Moze jakis paragraf?

    I tak, zgodnie art. 221 kodeksu pracy pracodawca ma prawo żądać od osoby
    ubiegającej się o zatrudnienie podania takich danych osobowych:

    a.. imię (imiona) i nazwisko
    b.. imiona rodziców
    c.. datę urodzenia
    d.. miejsce zamieszkania (adres do korespondencji)
    e.. wykształcenie
    f.. przebieg dotychczasowego zatrudnienia
    Ponadto pracodawca ma prawo żądać udokumentowania ww. danych (np.
    dowodem osobistym, dyplomem ukończenia szkoły). Może również zażądać
    podania innych danych osobowych, ale tylko wówczas, gdy obowiązek ich
    podania wynika z odrębnych przepisów.

    Jest to więc zamknięta lista informacji, które w procesie rekrutacji
    może zbierać i przetwarzać pracodawca. Nie wolno pytać kandydata m.in. o
    jego sytuację rodzinną, pochodzenie, przekonania

    oraz:

    Oprócz informacji zebranych w toku rekrutacji - pracodawca może żądać od
    świeżego pracownika:

    a.. innych danych osobowych pracownika, a także imion i nazwisk oraz
    dat urodzenia dzieci pracownika, jeżeli podanie takich danych jest
    konieczne ze względu na korzystanie przez pracownika ze szczególnych
    uprawnień przewidzianych w prawie pracy,
    b.. numeru PESEL pracownika
    Również w tym przypadku pracodawca ma prawo żądać udokumentowania ww.
    danych oraz żądać podania innych danych, jeżeli obowiązek ich podania
    wynika z odrębnych przepisów.

    I tak, na podstawie odrębnych przepisów pracodawca - jako płatnik
    podatku dochodowego od osób fizycznych, ma prawo żądać od
    pracownika-podatnika podania jego numeru NIP.

    Zródło: http://www.msp.money.pl/zakladam_firme/zatrudniamy_p
    racownika/3/

    Nic nie ma wspomnialnego o zaświadczeniu o niekarlaności (chyba, że z
    innych przepisów tak wynika, a wynika jedynie w policji itp...).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 15. Data: 2005-04-17 20:29:22
    Od: "Xoxol" <x...@g...pl>

> [...]
    ma
    > nic wspólnego. Nie istnieje tu pojęcie pracodawcy, zatrudnionego, dziecko

    OK, Sorry za pominiecie tej waznej informacji...
    Wiec jak sprawa wyglada w odniesieniu do umowy zlecenia ?

  • 16. Data: 2005-04-17 20:37:55
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d3uh7s$2fs$1@nemesis.news.tpi.pl Xoxol <x...@g...pl>
    pisze:

    > OK, Sorry za pominiecie tej waznej informacji...
    > Wiec jak sprawa wyglada w odniesieniu do umowy zlecenia ?
    W świetle prawa pracy ogóle nie wygląda. Zleceniodawca może (teoretycznie)
    wymagać dowolnych dokumentów, które wg niego Cię uwiarygodnią i pozwolą mu
    zlecic Ci wykonanie przedmiotu zlecenia. Oczywiście wymagania te nie mogą
    przekraczać granic prawa. W tym wypadku IMO nie przekraczają. Ale musi
    wyraźnie określić cechy pracy, którą masz wykonać, aby lekarz medycyny pracy
    wiedział, jakie badania zlecić.

    Jotte

  • 17. Data: 2005-04-17 20:43:44
    Od: "Xoxol" <x...@g...pl>

> [...]
    > przekraczać granic prawa. W tym wypadku IMO nie przekraczają. Ale musi
    > wyraźnie określić cechy pracy, którą masz wykonać, aby lekarz medycyny

    Dzieki za pomoc

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2005-04-18 07:20:52
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

> [...]
    >wyraźnie określić cechy pracy, którą masz wykonać, aby lekarz medycyny pracy

    dokladnie.... bez skierowania bedzie ciezko
    mi zaden z lekarzy nie chcial wydac stosownego zaswiadczenia bez
    skierowania pracodawcy na takie badania (z wyszczegolnieniem
    stanowiska pracy i zakresu obowiazkow)
    przez 2 tygodnie odwiedzalam kilka przychodni we wrocku i ciagle to
    samo...

    w koncu pracodawca po moich interwencjach wystawil odpowiednie
    skierowanie

    CanoE
    www.ap.end.pl