PracaGrupypl.praca.dyskusje › Korporacje: Szczury już nie chcą biegać

  • 1. Data: 2005-03-08 11:32:37
    Temat: Korporacje: Szczury już nie chcą biegać
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    Witam,
    Dość długi artykuł w Polityce przedstawiający ciemne strony pracy
    w korporacjach.
    http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1217
    836&M=RA&MP=1

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Mężczyźni lepiej sprawdzają się w pracy zarobkowej, kobiety w pracach domowych
    (np. małe stopy służą temu, by stać bliżej zlewozmywaka).

  • 2. Data: 2005-03-08 11:43:54
    Temat: Re: Korporacje: Szczury już nie chcą biegać
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Tue, 8 Mar 2005 11:32:37 +0000 (UTC), Artur R. Czechowski
    <a...@h...pl> napisał:

    > Witam,
    > Dość długi artykuł w Polityce przedstawiający ciemne strony pracy
> [...]

    Nie byłem łaskaw zajrzeć, ale zawsze wyleniałe szczury sfrustrowane
    konkurencją szczurów młodych będą narzekać.

    --
    Miałem jakiś pomysł na nowego siga, ale chwilowo wyleciał mi z pamięci.
    (priv: z lewej from, w środku małpa, z prawej gazeta.pl)

  • 3. Data: 2005-03-08 12:00:47
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-03-08, T.Omasz <t...@f...pl> wrote:
    > Nie byłem łaskaw zajrzeć, ale zawsze wyleniałe szczury sfrustrowane
    > konkurencją szczurów młodych będą narzekać.
    Tak z czystej ciekawości pytam: zawsze oceniasz teksty po tytule, książkę
    po okładce a cukierka po papierku?

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    sklepowa: a 18 latek mamy?
    Anetek: a mamy, mamy, nawet 30...

  • 4. Data: 2005-03-08 12:18:20
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Tue, 8 Mar 2005 12:00:47 +0000 (UTC), Artur R. Czechowski
    <a...@h...pl> napisał:

    836&M=RA&MP=1

    > Tak z czystej ciekawości pytam: zawsze oceniasz teksty po tytule, książkę
    > po okładce a cukierka po papierku?

    Jestem już po lekturze. Nie zawsze. Przepraszam. Treść nie odpowiadała
    tytułowi - artykuł jest o błędach w zarządzaniu - co jest kolejnym
    przyczynkiem do prezentacji maturalnej z języka polskiego o nagłówkach
    prasowych, którą właśnie piszę dla pewnej blondynki ;)

  • 5. Data: 2005-03-08 12:20:13
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Tak z czystej ciekawości pytam: zawsze oceniasz teksty po tytule, książkę
    > po okładce a cukierka po papierku?

    Blondynke po kolorze wlosow ;-)

  • 6. Data: 2005-03-08 12:28:20
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Tak z czystej ciekawości pytam: zawsze oceniasz teksty po tytule, książkę
    > po okładce a cukierka po papierku?

    Temat ciekawy, ale artykul napisany troche chaotycznie, przyklady z roznych
    branz i zupelnie roznych problemow. Brakowalo mi tam konkluzji. Konkluzja w
    moim wykonaniu bylaby taka, jak jednego z komentatorow pod artykulem: na
    Zachodzie sie w koncernach w taki sposob nie pracuje. Polska koncernowosc,
    poza pewnymi chlubnymi wyjatkami, to nalozenie sie nasladownictwa zachodnych
    wzorcow pracy (nie zawsze nasladownictwa ze zrozumieniem) z polskimi wadami
    takimi jak "hiszpanski model zarzadzania" (zarzadzanie przez krzyczenie,
    nadzorowanie i nachalne domaganie sie wynikow w krotkich okresach czasu),
    zakompleksione napawanie sie stanowiskiem menedzerskim, latwosc zastraszania
    i "sprowadzania do parteru" polskich pracownikow, ktorzy czesto nie sa
    swiadomi ani ludzkich standardow, ani swoich praw, ani swojej wartosci (i
    dotyczy to takze stanowisk specjalistycznych, nie tylko "robotnikow" w McD).
    Wiekszosc koncernow w Polsce jest gorsza niz w swoich krajach macierzystych,
    poniewaz ich kultura pracy zderza sie z polska mentalnoscia nie przygotowana
    na taka kulture pracy i powstaje to, co powstaje.

    I.

  • 7. Data: 2005-03-08 14:22:10
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> wrote in message

> [...]
    przygotowana
    > na taka kulture pracy i powstaje to, co powstaje.

    Widze, ze masz pewna orientacje w temacie, totez Ciebie obiore za cel mojego
    pytania ;)
    A mianowicie czy polskie oddzialy koncernow, gdzie jest wieksza wymiana z
    innymi krajami, tzn skad Polacy jezdza po swiecie, i dokad przyjezdzaja
    ludzie z innych krajow sa pozbawione tych wad? W znaczeniu gdzie lepiej
    pracowac w takim, gdzie otwiera sie polski oddzial i jest na sztywno
    przydzielony do polskiego rynku, czy w takim gdzie nie ma takich podzialow
    granicznych (MSZ pierwsza wersja kloci sie z paradygmatem koncernu, ale tak
    bywa).

    Co do artykulu to patrzac na okladke, ktora mnie skusila do zakupu numeru
    spodziewalem sie wiecej, a w zasadzie o fenomenie korporacji duzo tam nie
    znalazlem. Raczej o bledach w zarzadzaniu, i truizm o tym, kiedy to pewna
    doza luzu/dowcipu przeradza sie w bezczelnosc - czyli cos co kazdy w miare
    obyty czlowiek powinien wiedziec sam z siebie, a nie z "manuali".

    pozdrawiam
    Zbyszek

  • 8. Data: 2005-03-08 14:41:50
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > innymi krajami, tzn skad Polacy jezdza po swiecie, i dokad przyjezdzaja
    > ludzie z innych krajow sa pozbawione tych wad?

    Miejsc pozbawionych wad nie ma nigdzie :). Zywa wymiana pomaga w przenikaniu
    pozytywnych wzorcow, pod warunkiem, ze ci z zagranicy kojarza, z czym maja
    do czynienia, tzn. rozeznali sie w kwestii subtelnych roznic kulturowych i
    nie traktuja jako obrazy lub oznaki razacego nieprofesjonalizmu tego, co w
    Polsce tym nie jest, a u nich by bylo. Przy braku takiego zrozumienia
    konflikt gotowy i niech lepiej juz bedzie odizolowany polski oddzial z
    madrymi menedzerami, bo wspolna impreza integracyjna moze sie przerodzic
    w... nie powiem :)

> [...]
    > granicznych (MSZ pierwsza wersja kloci sie z paradygmatem koncernu, ale

    Ta opinia publiczna, do ktorej mam towarzyski dostep, twierdzi, ze w drugim.
    Brak podzialow granicznych i wymiany powoduja utrzymanie standardow, do
    ktorych obnizenia nie dopuszcza wizytujacy traktujacy je jako oczywista
    norme - przy czysto polskiej atmosferze sklonnosci do wyzysku i warcholstwa
    nie maja takich barier, zeby sie ujawnic. Choc to nie znaczy, ze kazda
    polska firma koncernowa jest zla.... Ale ogolnie roznice w traktowaniu
    pracownikow sa olbrzymie na niekorzysc firm polskich. Szczegolnie w kwestii
    szacunku do ludzi, do podwladnych zwlaszcza.

> [...]
    > doza luzu/dowcipu przeradza sie w bezczelnosc - czyli cos co kazdy w miare
    > obyty czlowiek powinien wiedziec sam z siebie, a nie z "manuali".

    Bylam lata wierna "Polityce" i wychowywalam sie na niej, gdy jeszcze byla na
    szarym papierze w duzym formacie, ale od jakiegos roku juz nie czytam.
    Bardzo obnizyli poziom dazac w strone kolorowego czasopisemka podejmujacego
    w powierzchowny sposob rozrywkowe i sensacyjne tematy, miedzy ktorymi dla
    niepoznaki czasem sie zdarzy jakas analiza polityczna czy gospodarcza na
    przyzwoitym poziomie. Jesli chcesz zrozumiec fenomen korporacji, o wiele
    wiecej da Ci regularna lektura www.dilbert.com :)

    I.

  • 9. Data: 2005-03-08 22:43:05
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > niepoznaki czasem sie zdarzy jakas analiza polityczna czy gospodarcza na
    > przyzwoitym poziomie. Jesli chcesz zrozumiec fenomen korporacji, o wiele

    Dzieki wielkie za odpowiedz.
    Co do Polityki (i nie tylko) to niestety taki jest model naszego
    spoleczenstwa, ze taka gazeta tylko w ten sposob ma szanse utrzymac sie na
    rynku - prawa ekonomii sa nieublagane :(

    pozdrawiam
    Zbyszek

  • 10. Data: 2005-03-09 06:26:17
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

    > niestety taki jest model naszego spoleczenstwa, ze taka gazeta tylko w ten
    sposob ma szanse utrzymac sie na rynku - prawa ekonomii sa nieublagane :(

    Dlaczego niestety? Ja bym powiedział "dzięki Bogu".
    Ma to nawet duży plus, bo wiedząc jakie gazety człowiek czyta już mniej
    więcej wiemy czego się po nim spodziewać.
    Ludzi inteligentnych nie zaciekawi szmatławiec w kiosku lub w tv,
    niezależnie od tego jak głośno by go reklamowano, bo to po prostu inny
    poziom percepcji.

    vertret