PracaGrupypl.praca.dyskusjeKorporacje: Szczury już nie chcą biegać › Re: Korporacje: Szczury już nie chcą biegać
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Korporacje: Szczury już nie chcą biegać
    Date: Tue, 8 Mar 2005 15:41:50 +0100

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:d0kcmd$eum$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> wrote in message

    > macierzystych,
    > przygotowana
    > >
    > Widze, ze masz pewna orientacje w temacie, totez Ciebie obiore za cel
    mojego
    > pytania ;)
    > A mianowicie czy polskie oddzialy koncernow, gdzie jest wieksza wymiana z
    > innymi krajami, tzn skad Polacy jezdza po swiecie, i dokad przyjezdzaja
    > ludzie z innych krajow sa pozbawione tych wad?

    Miejsc pozbawionych wad nie ma nigdzie :). Zywa wymiana pomaga w przenikaniu
    pozytywnych wzorcow, pod warunkiem, ze ci z zagranicy kojarza, z czym maja
    do czynienia, tzn. rozeznali sie w kwestii subtelnych roznic kulturowych i
    nie traktuja jako obrazy lub oznaki razacego nieprofesjonalizmu tego, co w
    Polsce tym nie jest, a u nich by bylo. Przy braku takiego zrozumienia
    konflikt gotowy i niech lepiej juz bedzie odizolowany polski oddzial z
    madrymi menedzerami, bo wspolna impreza integracyjna moze sie przerodzic
    w... nie powiem :)

    > W znaczeniu gdzie lepiej
    > pracowac w takim, gdzie otwiera sie polski oddzial i jest na sztywno
    > przydzielony do polskiego rynku, czy w takim gdzie nie ma takich podzialow
    > granicznych (MSZ pierwsza wersja kloci sie z paradygmatem koncernu, ale
    tak
    > bywa).

    Ta opinia publiczna, do ktorej mam towarzyski dostep, twierdzi, ze w drugim.
    Brak podzialow granicznych i wymiany powoduja utrzymanie standardow, do
    ktorych obnizenia nie dopuszcza wizytujacy traktujacy je jako oczywista
    norme - przy czysto polskiej atmosferze sklonnosci do wyzysku i warcholstwa
    nie maja takich barier, zeby sie ujawnic. Choc to nie znaczy, ze kazda
    polska firma koncernowa jest zla.... Ale ogolnie roznice w traktowaniu
    pracownikow sa olbrzymie na niekorzysc firm polskich. Szczegolnie w kwestii
    szacunku do ludzi, do podwladnych zwlaszcza.

    > Co do artykulu to patrzac na okladke, ktora mnie skusila do zakupu numeru
    > spodziewalem sie wiecej, a w zasadzie o fenomenie korporacji duzo tam nie
    > znalazlem. Raczej o bledach w zarzadzaniu, i truizm o tym, kiedy to pewna
    > doza luzu/dowcipu przeradza sie w bezczelnosc - czyli cos co kazdy w miare
    > obyty czlowiek powinien wiedziec sam z siebie, a nie z "manuali".

    Bylam lata wierna "Polityce" i wychowywalam sie na niej, gdy jeszcze byla na
    szarym papierze w duzym formacie, ale od jakiegos roku juz nie czytam.
    Bardzo obnizyli poziom dazac w strone kolorowego czasopisemka podejmujacego
    w powierzchowny sposob rozrywkowe i sensacyjne tematy, miedzy ktorymi dla
    niepoznaki czasem sie zdarzy jakas analiza polityczna czy gospodarcza na
    przyzwoitym poziomie. Jesli chcesz zrozumiec fenomen korporacji, o wiele
    wiecej da Ci regularna lektura www.dilbert.com :)

    I.