PracaGrupypl.praca.dyskusjeKomorki, midlety, programowanie w Javie a praca › Re: Komorki, midlety, programowanie w Javie a praca
    From: "Szaman" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Komorki, midlety, programowanie w Javie a praca
    Date: Mon, 31 Mar 2003 23:55:07 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@host-141-246.kalisz.mm.pl

    news:b6a0mp$h4q$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > 2. Dodatkow minusem tego jezyka jest jego powolnosc - moze nie widac
    > tego na kompach z P4 2 GHz, ale w porownaniu do innych jezykow pisanych
    > pod okreslone platformy JAVA zdecydowanie przegrywa;

    Zgadzam sie. Programy, czy tez aplety sa uruchamiane na tzw. wirtualnej
    maszynie Javy a nie bezposrednio na danym sprzecie. Porownujac ten sam
    program napisany w np. C++ czy w Javie pod wzgledem szybkosci wykonywania
    sie program w C++ zawsze "wygra". Tylko, ze to nie przekresla wszystkich
    zalet tego jezyka Java. Co raz wiecej roznych elektronicznych urzadzen
    wykorzystuje ten jezyk co samo w sobie sprawia, ze warto go znac.

    > 3. Proces "zuzycia" oprogramowania jest na tyle szybki, ze w momencie
    > wymiany platformy przewaznie trzeba i tak zaladowac nowe oprogramowanie
    > - JAVA nadawala by sie w sytuacji, kiedy oprogramowania nie trzeba by
    > zmieniac, ale tylko platformy sprzetowe;

    moje zdanie na ten temat w odpowiedzi na punkt 5.

    > 4. Na plus - wiele narzedzi (SUNa) jest darmowych - pytanie tylko, kiedy
    > ta "promocja" sie skonczy;

    Z tym to nie do konca jest tak. Wiekszosc narzedzi Sun jest darmowych ale
    tylko do prywatnego uzytku. Do pisania komercyjnych projektow trzeba wykupic
    licencje (niezbyt tanie).
    Nie dotyczy to zdaje sie tylko podstawowych pakietow typu J2SDK czy J2ME
    Wireless Toolkit, ktore sa darmowe i mozna wykorzystac je bez dodatkowych
    oplat do budowania komercyjnych projektow.

    > 5. W praktyce (patrz p.1) nawet wieloplatformowosc tego jezyka zaczyna
    > szwankowac (inne rozwiazania na desktopy i inne na komorki);

    Na komorki jest J2ME a na zwykle kompki J2SE lub EE. Uzywajac tylko
    podstawowego J2ME mozna bez wiekszych lub zadnych zmian uruchomic midlet na
    kazdej komorce obslugujacej Jave (jezeli tylko dobrze sie go napisze!).
    Problemy zaczynaja sie gdy uzywa sie pakietow dostarczanych przez
    poszczegolnych producentow telefonow, ktore czesto roznia sie pomiedzy
    kazdym z modeli produkowanych nawet przez tego samego producenta.

    > Podsumowujac - nie wierze w kariere JAVY w jej obecnym ksztalcie - jak
    > dla mnie rynek sam siebie nakreca (nie pierwszy zreszta raz).

    To Twoja opinia :)

    Tak czy inaczej moje pytania z pierwszego posta pozostaja otwarte..

    Pozdrawiam

    Szaman