PracaGrupypl.praca.dyskusjeKomorki, midlety, programowanie w Javie a praca › Re: Komorki, midlety, programowanie w Javie a praca
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Komorki, midlety, programowanie w Javie a praca
    Date: Mon, 31 Mar 2003 20:16:31 +0200

    WOJSAL napisał:

    > Java ma przyszlosc. Mysle ze predzej czy pozniej kazdy
    > programista bedzie musial znac Jave.

    Nie zgodzil bym sie.

    1. JAVA byla pomyslana jako jezyk mogacy obsluzyc wiele platform
    sprzetowych - jednak praktyczna dominacja konstrukcji opartej na i-32
    powoduje, ze takie rozwiazanie traci racje bytu;

    2. Dodatkow minusem tego jezyka jest jego powolnosc - moze nie widac
    tego na kompach z P4 2 GHz, ale w porownaniu do innych jezykow pisanych
    pod okreslone platformy JAVA zdecydowanie przegrywa;

    3. Proces "zuzycia" oprogramowania jest na tyle szybki, ze w momencie
    wymiany platformy przewaznie trzeba i tak zaladowac nowe oprogramowanie
    - JAVA nadawala by sie w sytuacji, kiedy oprogramowania nie trzeba by
    zmieniac, ale tylko platformy sprzetowe;

    4. Na plus - wiele narzedzi (SUNa) jest darmowych - pytanie tylko, kiedy
    ta "promocja" sie skonczy;

    5. W praktyce (patrz p.1) nawet wieloplatformowosc tego jezyka zaczyna
    szwankowac (inne rozwiazania na desktopy i inne na komorki);

    Podsumowujac - nie wierze w kariere JAVY w jej obecnym ksztalcie - jak
    dla mnie rynek sam siebie nakreca (nie pierwszy zreszta raz).

    Flyer