PracaGrupypl.praca.dyskusje › Komorki, midlety, programowanie w Javie a praca

  • 11. Data: 2003-04-01 06:09:21
    Temat: Re: Komorki, midlety, programowanie w Javie a praca
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    news:b6a0mp$h4q$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > 1. JAVA byla pomyslana jako jezyk mogacy obsluzyc wiele platform
    > sprzetowych - jednak praktyczna dominacja konstrukcji opartej na i-32
    > powoduje, ze takie rozwiazanie traci racje bytu;

    Nie uwazam. Przeciez Java wykorzystuje bajtkody - a to
    jest niezalezne od architektury maszyny.

    > 2. Dodatkow minusem tego jezyka jest jego powolnosc - moze nie widac
    > tego na kompach z P4 2 GHz, ale w porownaniu do innych jezykow pisanych
    > pod okreslone platformy JAVA zdecydowanie przegrywa;

    2.1. Beda coraz szybsze maszyny
    2.2. Jave mozna rowniez skompilowac na jezyk maszynowy

    Dodatkowo dodalbym, ze srodowiska graficzne sa wolniejsze
    i wymagaja wiekszego sprzetu niz znakowe, a jednak coraz wiecej
    firm, osob pracuje w srodowisku graficznym. Analogicznie bedzie
    z Java. Przeciez najszybsze programy sa w C czy assemblerze,
    lecz coraz mniej stosuje sie tych jezykow do aplikacji bazodanowych.
    (tzn. assmeblera wogole sie nie stosuje w takich celach).

    > 3. Proces "zuzycia" oprogramowania jest na tyle szybki, ze w momencie
    > wymiany platformy przewaznie trzeba i tak zaladowac nowe oprogramowanie
    > - JAVA nadawala by sie w sytuacji, kiedy oprogramowania nie trzeba by
    > zmieniac, ale tylko platformy sprzetowe;

    Oprogramowanie bywa serwisowane czyli stale aktualizowane.
    O ile oczywiscie producent oprogramowania przetrwa na rynku.

    > 4. Na plus - wiele narzedzi (SUNa) jest darmowych - pytanie tylko, kiedy
    > ta "promocja" sie skonczy;

    Skonczy sie promocja Suna - pojawi sie jakies GNU. Nie widzialbym
    tu tego problemu.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 12. Data: 2003-04-01 16:30:54
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Szaman napisał:

    > Na komorki jest J2ME a na zwykle kompki J2SE lub EE. Uzywajac tylko
    > podstawowego J2ME mozna bez wiekszych lub zadnych zmian uruchomic midlet na
    > kazdej komorce obslugujacej Jave (jezeli tylko dobrze sie go napisze!).
    > Problemy zaczynaja sie gdy uzywa sie pakietow dostarczanych przez
    > poszczegolnych producentow telefonow, ktore czesto roznia sie pomiedzy
    > kazdym z modeli produkowanych nawet przez tego samego producenta.

    Tyle tylko, ze promocja JAVY byla oparta na mozliwosci pracy na dowolnej
    platformie - niestety ktos musi napisac na nia rowniez interpreter
    (wirtualna maszyne).
    Nie zaprzeczam, ze w przypadku komorek, gdzie procesory chyba czesto sie
    zmieniaja JAVA jest jakas alternatywa, natomiast duzym platformom raczej
    nie wroze powodzenia. Wg mnie, laika majacego przelotny kontakt z
    kilkoma niewielkimi aplikacjami w JAVIE, na kompie z Celeronem 400 MHz,
    wdrozenie takiego programiku w jakiejs firmie oznacza dodatkowo przymus
    wydania kasy na nowy sprzet, bo inaczej nie da sie pracowac - co wydaje
    sie (mi) glupie w przypadku, kiedy aplikacja ma sluzyc jakims podrzednym
    celom i istnieje mozliwosc napisania szybszej (dzialajacej w tle)
    jednoplatformowej aplikacji.

    > To Twoja opinia :)
    >
    > Tak czy inaczej moje pytania z pierwszego posta pozostaja otwarte..

    Ja swoje odrobilem w innym poscie ;), a tutaj tylko wyrazilem swoja
    opinie w temacie podniesionym przez WOJSAL'a. I na pewno potwierdzam to
    co inni pisza - jak daja to bierz i nie namyslaj sie - w sumie wiekszosc
    rozwiazan przyzywa swoje wzloty i upadki, ale zanim zaryja sie w ziemie
    mija kilka lat.

    Flyer