PracaGrupypl.praca.dyskusje › Certyfikat !

  • 1. Data: 2003-03-31 07:03:09
    Temat: Certyfikat !
    Od: "Marcin" <s...@g...pl>

    Witam wszystkich....
    mam pytanko do grupowiczow...

    pracowalem sobie przez jakis czas w pewnej firmie i na jej koszt przebylem
    kilka szkolen.... niestety zerwalem z nimi umowe, a teraz ow firma prosi
    mnie o zwrot certyfikatow ktore otrzymalem....

    dodam jeszcze ze certyfikaty sa imienne i do niczego sie nie przydadza
    nikomu prucz mi,
    sa rowniez opatrzone logo firmy w ktorej pracowalem...
    pytanie brzmi.... czy musze zwracac ow dokumenty ??
    jeli nie to na jakie elementy prawa musze sie powolac ??

    dzieki i pzdr

    Marc.

  • 2. Data: 2003-03-31 08:04:10
    Temat: Re: Certyfikat !
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    > sa rowniez opatrzone logo firmy w ktorej pracowalem...
    > pytanie brzmi.... czy musze zwracac ow dokumenty ??
    > jeli nie to na jakie elementy prawa musze sie powolac ??

    IMO to zdecydowanie nie, choćby dlatego, że są imienne, nie podpisałeś z
    nimi cyrografu, że zwracasz przy zwolnieniu, a jeżeli chodzi o podst. prawną
    to chyba oni powinni Ci pokazać dlaczego chcą Ci zabrać Twoją własność.
    Możesz to wrzucić na pl.soc.prawo

  • 3. Data: 2003-03-31 09:09:16
    Od: No Name <v...@w...pl>

> [...]
    > to chyba oni powinni Ci pokazać dlaczego chcą Ci zabrać Twoją własność.

    Jeżeli certyfikat potwierdza nabycie przez Ciebie konkretnych
    umiejętności, to pracodawca chce Ci po prostu dokopać - nic więcej.
    Fakt, że na certyfikatach jest logo firmy nie czyni właściciela logo
    jedynym dysponentem certyfikatów - ważna jest treść, czy daje ona
    uprawnienia pracodawcy, któych zostałby pozbawiony, gdybyś certyfikaty
    zachował dla siebie.

    Pzdr: Dogbert

  • 4. Data: 2003-03-31 09:26:09
    Od: "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pytanie brzmi.... czy musze zwracac ow dokumenty ??
    > jeli nie to na jakie elementy prawa musze sie powolac ??

    Jeśli certyfikat imienny, na Twoje imię, to jest Twój.
    Firma może jedynie dochodzić kosztów poniesionych na Twoje kształcenie,
    o ile w umowie z nią miałeś zapis o zwrocie kosztów szkoleń w przypadku
    rozwiązania umowy.
    pozdrawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2003-03-31 11:16:29
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Marcin napisał:

    > pytanie brzmi.... czy musze zwracac ow dokumenty ??
    > jeli nie to na jakie elementy prawa musze sie powolac ??

    Zapewne nie "musisz", tylko ze wtedy, sadzac ze sposobu rozwiazania
    umowy, musisz zaplacic za szkolenia (zakladam, ze cena zwyczajowo jest
    wzieta z sufitu, wiec calkiem niezla kaze). Proponuje inne rozwiazanie -
    skserowanie, albo lepiej zeskanowanie i wydrukowanie sobie "wlasnych"
    certyfikatow - to nie bedzie falszowanie ale kopiowanie, a ze nie musisz
    wyrywac sie u nastepnego pracodawcy z informacja, ze to tylko kopia to
    inna sprawa. ;)

    Flyer

  • 6. Data: 2003-03-31 11:21:45
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

> [...]
    > pytanie brzmi.... czy musze zwracac ow dokumenty ??
    > jeli nie to na jakie elementy prawa musze sie powolac ??

    Zalezy co podpisales z nimi a propos szkolen.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)