PracaGrupypl.praca.dyskusje › Komentarz do PPO bez moderacji.

  • 41. Data: 2004-08-22 07:55:47
    Temat: Re: Komentarz do PPO bez moderacji.
    Od: DT <d...@A...pl>

    On Sat, 21 Aug 2004 16:00:33 +0000 (UTC), Wojciech Bańcer

    >Nie.

    >Mhm. Czyli jak czegoś zmienić nie możesz, to postępujesz chamsko?
    >W istocie ciekawa filozowia, nie powiem. Nie wiem co takim zachowaniem
    >chcesz osiągnąć, ale cóż...
    Trochę mnie tym stwierdzeiem poddenerwowałeś...

    Dlaczego uważasz że "czegoś zmienić nie mogę" ???

    Nie próbowałem, myślę że mógłbym, tylko po co ? Wymagałoby to przede
    wszystkim zaangażowania i poświęcenia czasu,a nie jestem tym
    bezpośrednio zainteresowany. Nie szukam pracy, a czytnik mam właściwie
    skonfigurowany i potrafię czytać (faq) - wysyłane przeze mnie
    ogłoszenia bezproblemowo przechodzą "gęste sito moderacji", jedyne co
    mnie osobiście dotknęło, to dwukrotnie zdażyło mi się puścić "szybkie"
    ogłoszenie, a moderatorzy akurat mieli inne zajęcia - zanim ogłoszenie
    się okazało, było już nieaktualne, cóż, bywa...

    Urlop moderatorów jest dla mnie tylko dowodem na poparcie tezy, którą
    nieśmiało sobie dotąd roiłem - jest ZNACZNIE więcej sensownych
    ogłoszeń puszczanych na grupę, których autorzy (z różnych powodów) nie
    chcą / nie mogą spełnić przesłanek formalnotechnicznych i które się
    nie ukazują. Ich złe kodowanie czy inne "problemy" nie zmieniają sensu
    merytorycznego.
    Te ogłoszenia się nie ukazują - nie tylko dlatego, że "takie są
    przepisy, faq, zasady moderacji" - były przypadki puszczania ogłoszeń
    niezgodnych z faq przez władze SGH - te ogłoszenia się ukazywały...
    Hmmm...

    Oczywiście aktualnie (brak moderacji) spamu też jest sporo - to
    przykre, ale i zrozumiałe...

    A wracając do meritum - wielokrotnie pisałem, że przy moderowaniu
    akurat PPO należy brać pod uwagę dobro ludzi, którzy starają się
    znaleźć tu pracę - dlatego "mniejszym złem" jest - moim zdaniem -
    puszczenie ogłoszenia "nie do końca" zgodnego z faq, z równoczesnym
    pouczeniem autora na przyszłość, niż odrzucenie takiego ogłoszenia.
    Jak widać, na grupie byłoby wtedy CO NAJMNIEJ 2-3x więcej ogłoszeń.

    Ale do tego należałoby podczas moderowania myśleć, czyli - używać
    mózgu...

  • 42. Data: 2004-08-22 11:25:00
    Od: Paweł Goleń <p...@k...onet.pl>

    DT wrote:

> [...]
    > chcą / nie mogą spełnić przesłanek formalnotechnicznych i które się
    > nie ukazują. Ich złe kodowanie czy inne "problemy" nie zmieniają sensu

    Właściwie miałem się nie odzywać, ale już nie zdzierżyłem.
    1. PP0 nie jest jedynym miejscem do umieszczania ofert pracy
    2. Nie zgodzę się, że w tej chwili jest wiecej sensownych ogłoszeń
    3. Co to znaczy nie chcą/nie mogą? Mam głęboko w poważaniu takich
    potencjalnych pracodawców, którzy przy poszukiwaniu pracownika nie
    potrafią poświęcić chwilę na sensowne przygotowanie oferty pracy

    --
    Paweł Goleń
    mailto:p...@k...onet.pl

  • 43. Data: 2004-08-22 11:29:13
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DT" <d...@A...pl> napisał w wiadomości

    > Gdzie i kiedy chciałem zmieniać zasady grupy ?
    > Ja tylko pokazałem, że jest więcej sensownych ogłoszeń.
    > Jedno, czego chcę to pokazać, że moderator przy pracy powinien używać
    > mózgu...

    Chciałbym nieśmiało zauważyć, że zostawienie moderatorowi pola do decyzji w
    sprawie puszczenia ogłoszenia nie spełniającego wymogów (tak odbieram Twoje,
    hmmm, "kulturalne inaczej" sformułowanie o używaniu mozgu) jest ni mniej ni
    więcej, ale zmianą zasady dzialania grupy.

    Sigurd

  • 44. Data: 2004-08-22 11:36:44
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Paweł Goleń <p...@k...onet.pl> wrote:
    > 1. PP0 nie jest jedynym miejscem do umieszczania ofert pracy

    Lepiej mieć mniej miejsc z większą ilością ogłoszeń, niż ogłoszenia
    rozdrobnione po setkach forów.

    > 2. Nie zgodzę się, że w tej chwili jest wiecej sensownych ogłoszeń

    Jest więcej ogłoszeń dot. dorywczej pracy - wspominani 'murarze', ale
    też różni tłumacze, programiści, testerzy, itp.

    > 3. Co to znaczy nie chcą/nie mogą? Mam głęboko w poważaniu takich
    > potencjalnych pracodawców, którzy przy poszukiwaniu pracownika nie
    > potrafią poświęcić chwilę na sensowne przygotowanie oferty pracy

    Ty masz w poważaniu, inni chcą przynajmniej takiej pracy.

    Może w takim razie przed każdym postem niezgodnym z FAQ dodawać coś w
    rodzaju '[!]' (non-compliant :) ) - i Ty ich nie będziesz czytał? Tzn.
    moderator zamiast wycinać posty będzie je tylko oznaczał.

    P.

  • 45. Data: 2004-08-22 12:25:43
    Od: "Pablo" <p...@s...poczta.onet.pl>

    > Nie wiesz, że to nieładnie cytować wyrywając z kontekstu ?

    Nie za bardzo rozumiem? co tu kontekst zmieni?

    > Motywacja, żeby się nauczyć, dla własnego dobra...

    Generalnie zaczynam odnosic wrażenie że ludzie szukający pracę robią łaskę
    pracodawcy ze zechcą łaskawie jego źle skodowane ogłoszenie przeczytać, bo
    generalnie mniej więcej do tego ta cała dyskusja sie sprowadza. Ja po
    odfiltrowaniu postów z tematem moderaotrze wróć, czy łatwa kasa przez neta,
    na razie nie narzekam.

    pozdrawiam
    Pablo

  • 46. Data: 2004-08-22 12:46:21
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Może w takim razie przed każdym postem niezgodnym z FAQ dodawać coś w
    > rodzaju '[!]' (non-compliant :) ) - i Ty ich nie będziesz czytał? Tzn.
    > moderator zamiast wycinać posty będzie je tylko oznaczał.

    A to nie jest taki zły pomysł. Choc ja osobiście uważam, że lepiej byłoby
    zrobić stronę www z ogłoszeniami odrzucanymi z ppo - w ten sposób ci, ktorzy
    nie chcą czytać śmieci, nie musieliby ich ściągać.
    Tylko tu wchodzi kwestia praw autorskich i zgody na takie umieszczenie na
    www. Zresztą oznaczanie przez moderatora też - on nie ma prawa modyfikowac
    czyichś postów, oznaczanie chyba tez pod modyfikację podpada.

    Sigurd

  • 47. Data: 2004-08-22 13:26:04
    Od: Paweł Goleń <p...@k...onet.pl>

    Paszczak wrote:
    > Lepiej mieć mniej miejsc z większą ilością ogłoszeń, niż ogłoszenia
    > rozdrobnione po setkach forów.

    Nie, lepiej mieć kilka forów z ofertami pracy różnej jakości. Jakoś
    oferty pracy przekłada się na to, jak poważnym podmiotem jest
    ogłoszeniodawca.

    > Jest więcej ogłoszeń dot. dorywczej pracy - wspominani 'murarze', ale
    > też różni tłumacze, programiści, testerzy, itp.

    A robił ktoś badania ilu murarzy szuka pracy przez ppo?

    > Ty masz w poważaniu, inni chcą przynajmniej takiej pracy.

    Jasne, a potem tacy "szczęśliwi" pracownicy trafiają do sądu pracy.
    Powtórzę, moderacja i FAQ jest sitem, które choć w pewnej części
    odstrasza naciągaczy i przechodzące przez nie oferty pracy można
    traktować poważniej.

  • 48. Data: 2004-08-22 13:54:22
    Od: mgl <m...@s...net>

    Paszczak wrote:
    > Lepiej mieć mniej miejsc z większą ilością ogłoszeń, niż ogłoszenia
    > rozdrobnione po setkach forów.

    Lepiej nie gadac, tylko wziac sie do roboty i zalozyc sobie taka grupe,
    na jaka, rzekomo (bo watpie w to szczerze), jest zapotrzebowanie.
    Hierachia alt.pl.* czeka na praca.oferowana, wiec do dziela:
    http://www.antylameriada.boo.pl/index.php?s=uzaklada
    nie

    Zasad postingu na pl.praca.oferowana na cale szczescie nie da zmienic
    tylko dlatego, ze pare osob (nawet gdyby oponentow bylo kilkudziesieciu,
    liczac z duuzym nadmiarem, to naprawde - to nie jest duzo) nudzi sie w
    domu w okresie wakacyjnym.

    Dyskusja robi sie jalowa, bo Panstwo lubia sobie porozmawiac i
    ponarzekac zamiast zabrac sie do realizacji konkretnego, alt-ernatywnego
    rozwiazania. Mam nadzieje, ze jesli to nie sciema, a faktyczna potrzeba,
    to niemoderowana praca.oferowana w alt.pl.* niedlugo powstanie. To
    ostatni glos z mojej strony.

    pozdrawiam,
    mgl

  • 49. Data: 2004-08-22 14:26:17
    Od: Nahia <n...@...portal.pl>

    DT [Sun, 22 Aug 2004 07:55:47 GMT]:

    > były przypadki puszczania ogłoszeń
    > niezgodnych z faq przez władze SGH - te ogłoszenia się ukazywały...
    > Hmmm...

    Prosze MSG-ID.

    pzdr.
    Nahia

  • 50. Data: 2004-08-22 14:43:34
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Paszczak] - 2004-08-22 13:36:

    > Może w takim razie przed każdym postem niezgodnym z FAQ dodawać coś w
    > rodzaju '[!]' (non-compliant :) ) - i Ty ich nie będziesz czytał? Tzn.
    > moderator zamiast wycinać posty będzie je tylko oznaczał.

    Rozwiązanie może ciekawe ale niezgodne z podstawową zasadą moderacji.
    Moderatorowi *nie wolno* wpuścić na grupę postu niezgodnego z faq. Po to
    jest moderacja aby na grupie nie było śmieci a nie po to żeby były one
    jakoś szczególnie oznaczone.

    --
    Pozdrawiam _ _ _ _
    //\ _|_|_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\