PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...

  • 191. Data: 2006-09-21 11:38:14
    Temat: Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Thu, 21 Sep 2006 13:18:17 +0200, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    w <eetsdj$gin$2@news.dialog.net.pl> napisał:

    > W wiadomości news:slrneh4k7t.9n.jakub@jakub.kofeina.net Jakub Lisowski

    > 1. Jaki może być odsetek tych co tak robią?

    100% mających do tego prawo?

    > 2. A ileż to czasu ona prawo do zasiłku?

    Roczek? A potem z powrotem do legalnej pracy na 12 miechów.

    > 3. Płaca minimalna za mała czy zasiłek za wysoki?

    Płaca minimalna to jakieś kuriozum, podobnie zasiłek.
    Ubezpieczenie od utraty pracy tez możnaby uwolnić, ale ogólnie to to się
    nazywa oszczędności.

    > 4. Powtórzę: kupujesz auto, obowiązkowo ubezpieczasz od OC (składka kilkaset
    > zł, powiedzmy) i na drugi dzień robisz szkodę na 10 000 zł, które płaci
    > ubezpieczyciel. Kiedyś Ty zdążył na to się złożyć?

    Cienka analogia jeżeli już upierasz się prz OC, bo gdzie masz
    obowiązkowy okres składkowy? 1 składka to trochę mało.

    > Cóż, to ogromne uogólnienie. Jedni krzyczą słusznie, inni nie do końca,
    > jeszcze inni bez sensu.

    A którzy to którzy, moznaby prociś choć o część enumeratywnej definicji
    tych 3 grup?

    > Dżungla?
    > Oj, oj, o korwinizm-mikkizm się Waść ocierasz, a to wiesz co znaczy...

    Przypuszczam, że o to, iż socjaliści nie mają odpowiedzi na tak zadawane
    pytania.
    Co ma państwo do szukania w gospodarce?

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 192. Data: 2006-09-21 12:07:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrneh4mle.9n.jakub@jakub.kofeina.net Jakub Lisowski
    <j...@S...kofeina.net> pisze:

    > A dokładnie t oco onych wkurza? To, że nie mają pracy, czy to, że inni
    > mają więcej kabony niz oni?
    > Osobiście stawiam na to drugie
    Ja myślę, że są i jedni i drudzy.

    > No to podaj szanse, skoro wypowiadasz się tak autorytarnie?
    Nie twierdzę autorytarnie tylko pytam.
    Ale jak chcesz to sprawdź sobie i porównaj ilość ugodzonych meteorytem z
    ilością spraliżowanych.
    Ja pozostanę przy przypuszczeniach.

    > Ubezpieczony na życie jestem, nawet chyba podwójnie.
    > I państwo ma nic do tego, bo zrobiłem to prywatnie.
    Ty cały czas mówisz o sobie i tylko o sobie. To ma swoją nazwę.
    A pomyśl co było gdyby nieszczęście Cię spotkało zanim byś to uczynił, albo
    gdybyś zbyt mało zarabiał aby to uczynić, albo miał teraz 58 lat i nie
    bardzo by Cię chciano ubezpieczyć? Pomyśl czasem trochę dalej niż czubek
    własnego nosa.

    > Przez kupę lat równocześnie moi rodzice byli podatnikami i płacili te
    > podatki. I mam dziwne wrażenie, że to się nie bilansuje, że jest
    > korzystne dla PRL a nie dla moich rodziców i dla mnie.
    Rodzice na Ciebie płacili i to jest wg Ciebie uzasadnienie?
    Hmm... tych co wcześnie stracili rodziców musisz za strasznych pasożytów
    uważać...

    > A to już twoje osobiste zdanie. Moje jest przeciwne.
    Wycofuję się z tego zdania, za szybko odpisałem przeczytawszy pobieżnie i
    walnąłem bzdurę.
    Prostuję: myślenie _socjaldemokratyczne_ i to nie przefiltrowane przez
    pryzmat peerelowskiej przeszłości Polski uważam za lepsze niż liberalne.

    > Nikt tak dobrze o mnie nie zadba, jak ja sam.
    Zapewne. Ale nie żyjesz na pustyni.

    > Nie jest. Ci co zarabiająwięcej, nadgle zaczynają płacić więcej od tego
    > co zarobią.
    > Podatek liniowy to moje marzenie.
    Uważaj, marzenia czasem się spełniają. Teraz zapłacisz 19% do pewnej kwoty,
    30% od nadwyżki ponad 37.024 zł i 40% nadwyżki ponad 74.048 zł. Jak Ci się
    marzenie spełni i zapłacisz liniowo np. 35% od wszystkiego, to zaśpiewasz
    inaczej. Kto powiedział, że da Ci prezent w postaci niższego podatku?

    Ale jeśli marzenie nie chce się spełnić samo, to trzeba mu pomóc. Masz dwie
    drogi:
    - załóż partię, wygraj wybory, uchwal ustawę i już (to trochę długa i
    niepewna droga)
    - taki podatek jest w kilku krajach, najbliżej chyba w Estonii jeśli się nie
    mylę...

    > W jaki sposób oni mają być karani?
    Przyznasz im to prawo, czy nie?

    > Ja chciałbym zdjęcia ze tych bardizej fartownych i inteligentnych
    > ciężarów nałożonych na nich w imię solidarności społecznej, poczynając
    > od progresywnej skali podatkowej. Tych z pierwszego progu nieszczególnie
    > chce dotykać, bo i po co?
    Słowem chcesz im dać prezent. Za darmo. Socjalizm?
    A co z prezentem dla tych z najniższej stawki? Oni nie mają prawa do
    prezentu?

    > Jeżeli uważasz
    Nie uważam.

    > Podatników w sensie moich rodziców? Nadal nie.
    Wątpię, czy przeciętnie zarabiajacyt rodzice przeciętnego obywatela z
    wyższym wykształceniem zarobili na wykształcenie dziecka, nie mówiąc o
    dzieciach. Ci obywatele wykształcili się "za państwowe" dlatego, ileś tam
    razy więcej obywateli zakończyło edukację na poziomie zawodowym albo
    średnim, poszło do pracy i płaciło podatki. Dlatego dla takich jak Ty czy ja
    starczyło "państwowej" kasy na wykształcenie. Nie liczyłem, ale tak mi się
    wydaje.

    > A jakby było tak, że nie ma dojonych i dojących w imię sprawiedliwości?
    A jest tak gdzieś?

    Jotte

  • 193. Data: 2006-09-21 12:31:35
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Thu, 21 Sep 2006 14:07:40 +0200, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    w <eetva4$ish$1@news.dialog.net.pl> napisał:

    > W wiadomości news:slrneh4mle.9n.jakub@jakub.kofeina.net Jakub Lisowski

    > Ty cały czas mówisz o sobie i tylko o sobie. To ma swoją nazwę.

    Egoizm. Dlaczego uważasz, że to coś złego? Inaczej byś napisał i
    przestał się czepiać.

> [...]
    > gdybyś zbyt mało zarabiał aby to uczynić, albo miał teraz 58 lat i nie
    > bardzo by Cię chciano ubezpieczyć? Pomyśl czasem trochę dalej niż czubek

    Stałoby się to, co teraz stało siegórnikom z Wałbrzycha, z zaawansowaną
    pylicą bez prawa do renty.

    Tylko grupy społeczne, które mają dostęp do ładunków wybuchowych i
    ciężkiego sprzętu mają realną szansę dorwania się do koryta.
    Prości programiści mogą zagłosować nogami. I to robia, powodując wrzask
    o to, że młodzi wyjeżdżają, za podatników pieniędze wykształceni i tym
    podobne pierdoły.
    Jakby temu państwu zależało na osobach wykształconych za pieniądze
    podatników, to stworzyłoby warunki, żeby to wykształcenie wykorzystywać.

    Ja jestem za tym, aby zlikwidować koryto.

    > Rodzice na Ciebie płacili i to jest wg Ciebie uzasadnienie?

    Jak najbardizej. Dlaczego miałoby nie być? Jakby nie było pomocy
    państwowej, to rodzice byliby jedynymi osobami, które by mi pomagały.

    > Hmm... tych co wcześnie stracili rodziców musisz za strasznych pasożytów
    > uważać...

    No, idź dalej w demagogię. O róznych fundacjach słyszałeś?

    > Prostuję: myślenie _socjaldemokratyczne_ i to nie przefiltrowane przez
    > pryzmat peerelowskiej przeszłości Polski uważam za lepsze niż liberalne.

    Ja uważam, że przedrostek 'socjal' to rozwala.
    Beneficjanci systemu socjal* będą robili wszystko, aby tymi
    beneficjantami być dłużej i bardziej. I to jest problem, bo ich potrzeby
    będa cały czas rosły, obojętnie, czy te potrzeby sa realne, czy
    wydumane.
    Jedynym sposobem IMO jest nauczenie ludzi odpowiedzialności za siebie
    tak, jak się uczą tego dzieci - na własnych błędach.

    > Zapewne. Ale nie żyjesz na pustyni.

    Jezeli każdy zacznie dbać o siebie, z uwzględnieniem tego, że wolność
    pięści jednostki kończy się tam, gdzie zaczyna wolność nosa drugiej
    jednostki, moze być OK.
    Nie żądam, aby ktokolwiek sięmną zajmował, i nie widzę powodu, aby
    ktokolwiek żądał tego ode mnie.
    Oczywiście mogę sam wybraćosoby, które będę wspierał i się o nie
    troszczył, i do tego nie potrzebuję pomocy państwa.

> [...]
    > marzenie spełni i zapłacisz liniowo np. 35% od wszystkiego, to zaśpiewasz
    > inaczej. Kto powiedział, że da Ci prezent w postaci niższego podatku?

    Bo oczywiście ustalenie podatku liniowego na poziomie 15% jest
    niemożliwe.

> [...]
    > niepewna droga)
    > - taki podatek jest w kilku krajach, najbliżej chyba w Estonii jeśli się nie

    No emigracja to jest jakieś wyjście.

    > Przyznasz im to prawo, czy nie?

    A pewnie, ale wytłumacz mi, w jaki sposób oni będa karani, jak zdejmie
    się obciążenia podatkowe z kogoś innego i zrówna z ich obciążeniami?
    Coś jak z krowami, jeden ma 100, a drugi ma jedną.

    > Słowem chcesz im dać prezent. Za darmo. Socjalizm?
    > A co z prezentem dla tych z najniższej stawki? Oni nie mają prawa do
    > prezentu?

    Ty chyba patrzysz od dupy strony.
    Jest sobie gościu, zarabia tyle, ze płaci podatek z drugiego progu.
    Płaci SWOIMI zarobionymi pieniedzmi.
    I teraz jak okazuje się, że może płacić mniej podatku to to jest dla
    niego prezent? To ma być żart?

    > Wątpię, czy przeciętnie zarabiajacyt rodzice przeciętnego obywatela z
    > wyższym wykształceniem zarobili na wykształcenie dziecka, nie mówiąc o
    > dzieciach. Ci obywatele wykształcili się "za państwowe" dlatego, ileś tam

    Kwestia skali. Płacili ileśtam podatków przez ileśtam lat.

> [...]
    > starczyło "państwowej" kasy na wykształcenie. Nie liczyłem, ale tak mi się

    A mi się nie wydaje. Nie bedzie mi się wydawało do momentu, aż zobaczę
    wyliczenia. A z mojego punktu widzenia prawdopodobnie nawet po tych
    wyliczeniach.

    > A jest tak gdzieś?

    A jakie to ma znaczenie?

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 194. Data: 2006-09-21 12:32:47
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Thu, 21 Sep 2006 13:23:04 +0200, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    w <eetu65$i09$1@news.dialog.net.pl> napisał:

    > W wiadomości news:eeti1n$srg$2@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski

    > A kto mówi, żeby mu przy***? Niech sobie zarabia, byle uczciwie.

    Na przykład piewcy progresywnej skali podatkowej. Im więcej zarabia, tym
    bardziej mu przyjebią. Uczciwie.

    > Niemniej sprawiedliwość społeczna to nie jest pusty frazes.

    A co jak nie pusty frases?

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 195. Data: 2006-09-21 12:51:19
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Jakub Lisowski wrote:

    > Na przykład piewcy progresywnej skali podatkowej. Im więcej zarabia, tym
    > bardziej mu przyjebią. Uczciwie.

    > A co jak nie pusty frases?

    No nie do konca pusty - w sumie zablokowal obnizenie podatkow pare lat
    temu...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 196. Data: 2006-09-21 13:53:23
    Od: "frykow" <f...@w...pl>

    Kira napisał(a):
    > Re to: Michał Buslik [Tue, 19 Sep 2006 13:39:46 +0200]:
    > - bułki - 6zł
    > Kira (zaciekawiona)

    12-15 bułek co dnia? Podziwiam :)

    Frykow (zaciekawiony)

  • 197. Data: 2006-09-21 15:35:00
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Sep 2006 10:08:20 +0200, "Nixe" <n...@f...pl> wklepał(-a):

    >Zgadza się - dla mnie to typowe produkty "biedronkowe", "Leader Price" czy
    >"ARO".
    >Z tych "marek" to bezpiecznie można kupić jedynie ręczniki papierowe, bo
    >nawet sól kuchenna śmierdzi zgniłymi ogórkami (nie wiem, co można spieprzyć
    >w produkcji soli, ale widać można ;-)

    Można odzyskiwać sól ze zgniłych kiszonych ogórków. :-P

  • 198. Data: 2006-09-21 15:43:32
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Sep 2006 08:44:45 +0000 (UTC), Jakub Lisowski
    <j...@S...kofeina.net> wklepał(-a):

    >Nie wiem jak jest w komunikacyjnych, ale w tych na życie jest inaczej:
    >wybieram ile chciałbym dostać odszkodowania (sumę ubezpieczenia) i od
    >niej płacę składki.

    Jest inaczej, ale tak samo. ;) Składkę w wieloletnich ubezpieczeniach życiowych
    wylicza się na na nieco innych zasadach niż w majątkowych (tak, aby po zadanym
    okresie suma składek przynajmniej zrównała się z sumą ubezpieczenia). Natomiast
    jeśli śmierć nastąpi wcześniej niż przewidywany przez ubezpieczyciela termin, to
    skąd się biorą pieniądze na wypłatę świadczenia? Oczywiście, że ze składek
    innych osób.

  • 199. Data: 2006-09-21 15:49:46
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Sławomir Szyszło wrote:
> [...]
    > okresie suma składek przynajmniej zrównała się z sumą ubezpieczenia).

    Nie do konca sie z tym zgodze, jest to bardziej skomplikowane. Proponuje
    troszke wiecej ksiazek o wyliczaniu ceny ubezpieczenia przeczytac... To
    ze u nas do niedawna bralo sie ceny sufitowe, to calkiem insza
    inszosc... Teraz konkurencja coraz bardziej bedzie powodowala, ze
    skladka bedzie liczona rzetelniej i bedzie bardziej zindiwidualizowana.

    Poniekad tez.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 200. Data: 2006-09-21 16:01:21
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Thu, 21 Sep 2006 17:43:32 +0200, Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>
    w <e...@s...poczta.onet.pl> napisał:

> [...]
    > skąd się biorą pieniądze na wypłatę świadczenia? Oczywiście, że ze składek

    Ale - ci co żyją dłużej dopłacają po zadanym czasie, do tego dochodzą
    procenty od kapitału i takie tam.
    Głowny point jest taki, że mogę się ubezpieczyć na X, 2xX i tak dalej.

    Natomiast w przypadku zasiłku dla bezrobotnych niewazne jest, ile
    człowiek pracuje, jeżeli ten czas jest dłuższy niż 12 miesięcy, nieważne
    jest, ile zarabiał, czyli ile dopłacił.
    No różnica jest taka, że umrzeć mozna raz, a na zasiłek iść tak z 10
    razy to lekko podczas 20 lat aktywności zawodowej.
    Jak ktoś ma małe wymagania, to jak znalazł.

    ja czyli jakub
    Revoke.