PracaGrupypl.praca.dyskusjeKolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać... › Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    From: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    Date: Thu, 21 Sep 2006 16:01:21 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 21 Sep 2006 17:43:32 +0200, Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>
    w <e...@s...poczta.onet.pl> napisał:

    > Dnia Thu, 21 Sep 2006 08:44:45 +0000 (UTC), Jakub Lisowski
    > <j...@S...kofeina.net> wklepał(-a):

    > Jest inaczej, ale tak samo. ;) Składkę w wieloletnich ubezpieczeniach życiowych
    > wylicza się na na nieco innych zasadach niż w majątkowych (tak, aby po zadanym
    > okresie suma składek przynajmniej zrównała się z sumą ubezpieczenia). Natomiast
    > jeśli śmierć nastąpi wcześniej niż przewidywany przez ubezpieczyciela termin, to
    > skąd się biorą pieniądze na wypłatę świadczenia? Oczywiście, że ze składek
    > innych osób.

    Ale - ci co żyją dłużej dopłacają po zadanym czasie, do tego dochodzą
    procenty od kapitału i takie tam.
    Głowny point jest taki, że mogę się ubezpieczyć na X, 2xX i tak dalej.

    Natomiast w przypadku zasiłku dla bezrobotnych niewazne jest, ile
    człowiek pracuje, jeżeli ten czas jest dłuższy niż 12 miesięcy, nieważne
    jest, ile zarabiał, czyli ile dopłacił.
    No różnica jest taka, że umrzeć mozna raz, a na zasiłek iść tak z 10
    razy to lekko podczas 20 lat aktywności zawodowej.
    Jak ktoś ma małe wymagania, to jak znalazł.

    ja czyli jakub
    Revoke.