PracaGrupypl.praca.dyskusjeKolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać... › Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    From: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    Date: Thu, 21 Sep 2006 12:31:35 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 21 Sep 2006 14:07:40 +0200, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    w <eetva4$ish$1@news.dialog.net.pl> napisał:

    > W wiadomości news:slrneh4mle.9n.jakub@jakub.kofeina.net Jakub Lisowski

    > Ty cały czas mówisz o sobie i tylko o sobie. To ma swoją nazwę.

    Egoizm. Dlaczego uważasz, że to coś złego? Inaczej byś napisał i
    przestał się czepiać.

    > A pomyśl co było gdyby nieszczęście Cię spotkało zanim byś to uczynił, albo
    > gdybyś zbyt mało zarabiał aby to uczynić, albo miał teraz 58 lat i nie
    > bardzo by Cię chciano ubezpieczyć? Pomyśl czasem trochę dalej niż czubek
    > własnego nosa.

    Stałoby się to, co teraz stało siegórnikom z Wałbrzycha, z zaawansowaną
    pylicą bez prawa do renty.

    Tylko grupy społeczne, które mają dostęp do ładunków wybuchowych i
    ciężkiego sprzętu mają realną szansę dorwania się do koryta.
    Prości programiści mogą zagłosować nogami. I to robia, powodując wrzask
    o to, że młodzi wyjeżdżają, za podatników pieniędze wykształceni i tym
    podobne pierdoły.
    Jakby temu państwu zależało na osobach wykształconych za pieniądze
    podatników, to stworzyłoby warunki, żeby to wykształcenie wykorzystywać.

    Ja jestem za tym, aby zlikwidować koryto.

    > Rodzice na Ciebie płacili i to jest wg Ciebie uzasadnienie?

    Jak najbardizej. Dlaczego miałoby nie być? Jakby nie było pomocy
    państwowej, to rodzice byliby jedynymi osobami, które by mi pomagały.

    > Hmm... tych co wcześnie stracili rodziców musisz za strasznych pasożytów
    > uważać...

    No, idź dalej w demagogię. O róznych fundacjach słyszałeś?

    > Prostuję: myślenie _socjaldemokratyczne_ i to nie przefiltrowane przez
    > pryzmat peerelowskiej przeszłości Polski uważam za lepsze niż liberalne.

    Ja uważam, że przedrostek 'socjal' to rozwala.
    Beneficjanci systemu socjal* będą robili wszystko, aby tymi
    beneficjantami być dłużej i bardziej. I to jest problem, bo ich potrzeby
    będa cały czas rosły, obojętnie, czy te potrzeby sa realne, czy
    wydumane.
    Jedynym sposobem IMO jest nauczenie ludzi odpowiedzialności za siebie
    tak, jak się uczą tego dzieci - na własnych błędach.

    > Zapewne. Ale nie żyjesz na pustyni.

    Jezeli każdy zacznie dbać o siebie, z uwzględnieniem tego, że wolność
    pięści jednostki kończy się tam, gdzie zaczyna wolność nosa drugiej
    jednostki, moze być OK.
    Nie żądam, aby ktokolwiek sięmną zajmował, i nie widzę powodu, aby
    ktokolwiek żądał tego ode mnie.
    Oczywiście mogę sam wybraćosoby, które będę wspierał i się o nie
    troszczył, i do tego nie potrzebuję pomocy państwa.

    > Uważaj, marzenia czasem się spełniają. Teraz zapłacisz 19% do pewnej kwoty,
    > 30% od nadwyżki ponad 37.024 zł i 40% nadwyżki ponad 74.048 zł. Jak Ci się
    > marzenie spełni i zapłacisz liniowo np. 35% od wszystkiego, to zaśpiewasz
    > inaczej. Kto powiedział, że da Ci prezent w postaci niższego podatku?

    Bo oczywiście ustalenie podatku liniowego na poziomie 15% jest
    niemożliwe.

    > Ale jeśli marzenie nie chce się spełnić samo, to trzeba mu pomóc. Masz dwie
    > drogi:
    > - załóż partię, wygraj wybory, uchwal ustawę i już (to trochę długa i
    > niepewna droga)
    > - taki podatek jest w kilku krajach, najbliżej chyba w Estonii jeśli się nie
    > mylę...

    No emigracja to jest jakieś wyjście.

    > Przyznasz im to prawo, czy nie?

    A pewnie, ale wytłumacz mi, w jaki sposób oni będa karani, jak zdejmie
    się obciążenia podatkowe z kogoś innego i zrówna z ich obciążeniami?
    Coś jak z krowami, jeden ma 100, a drugi ma jedną.

    > Słowem chcesz im dać prezent. Za darmo. Socjalizm?
    > A co z prezentem dla tych z najniższej stawki? Oni nie mają prawa do
    > prezentu?

    Ty chyba patrzysz od dupy strony.
    Jest sobie gościu, zarabia tyle, ze płaci podatek z drugiego progu.
    Płaci SWOIMI zarobionymi pieniedzmi.
    I teraz jak okazuje się, że może płacić mniej podatku to to jest dla
    niego prezent? To ma być żart?

    > Wątpię, czy przeciętnie zarabiajacyt rodzice przeciętnego obywatela z
    > wyższym wykształceniem zarobili na wykształcenie dziecka, nie mówiąc o
    > dzieciach. Ci obywatele wykształcili się "za państwowe" dlatego, ileś tam

    Kwestia skali. Płacili ileśtam podatków przez ileśtam lat.

    > razy więcej obywateli zakończyło edukację na poziomie zawodowym albo
    > średnim, poszło do pracy i płaciło podatki. Dlatego dla takich jak Ty czy ja
    > starczyło "państwowej" kasy na wykształcenie. Nie liczyłem, ale tak mi się
    > wydaje.

    A mi się nie wydaje. Nie bedzie mi się wydawało do momentu, aż zobaczę
    wyliczenia. A z mojego punktu widzenia prawdopodobnie nawet po tych
    wyliczeniach.

    > A jest tak gdzieś?

    A jakie to ma znaczenie?

    ja czyli jakub