PracaGrupypl.praca.dyskusjeKolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać... › Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    Date: Thu, 21 Sep 2006 14:07:40 +0200

    W wiadomości news:slrneh4mle.9n.jakub@jakub.kofeina.net Jakub Lisowski
    <j...@S...kofeina.net> pisze:

    > A dokładnie t oco onych wkurza? To, że nie mają pracy, czy to, że inni
    > mają więcej kabony niz oni?
    > Osobiście stawiam na to drugie
    Ja myślę, że są i jedni i drudzy.

    > No to podaj szanse, skoro wypowiadasz się tak autorytarnie?
    Nie twierdzę autorytarnie tylko pytam.
    Ale jak chcesz to sprawdź sobie i porównaj ilość ugodzonych meteorytem z
    ilością spraliżowanych.
    Ja pozostanę przy przypuszczeniach.

    > Ubezpieczony na życie jestem, nawet chyba podwójnie.
    > I państwo ma nic do tego, bo zrobiłem to prywatnie.
    Ty cały czas mówisz o sobie i tylko o sobie. To ma swoją nazwę.
    A pomyśl co było gdyby nieszczęście Cię spotkało zanim byś to uczynił, albo
    gdybyś zbyt mało zarabiał aby to uczynić, albo miał teraz 58 lat i nie
    bardzo by Cię chciano ubezpieczyć? Pomyśl czasem trochę dalej niż czubek
    własnego nosa.

    > Przez kupę lat równocześnie moi rodzice byli podatnikami i płacili te
    > podatki. I mam dziwne wrażenie, że to się nie bilansuje, że jest
    > korzystne dla PRL a nie dla moich rodziców i dla mnie.
    Rodzice na Ciebie płacili i to jest wg Ciebie uzasadnienie?
    Hmm... tych co wcześnie stracili rodziców musisz za strasznych pasożytów
    uważać...

    > A to już twoje osobiste zdanie. Moje jest przeciwne.
    Wycofuję się z tego zdania, za szybko odpisałem przeczytawszy pobieżnie i
    walnąłem bzdurę.
    Prostuję: myślenie _socjaldemokratyczne_ i to nie przefiltrowane przez
    pryzmat peerelowskiej przeszłości Polski uważam za lepsze niż liberalne.

    > Nikt tak dobrze o mnie nie zadba, jak ja sam.
    Zapewne. Ale nie żyjesz na pustyni.

    > Nie jest. Ci co zarabiająwięcej, nadgle zaczynają płacić więcej od tego
    > co zarobią.
    > Podatek liniowy to moje marzenie.
    Uważaj, marzenia czasem się spełniają. Teraz zapłacisz 19% do pewnej kwoty,
    30% od nadwyżki ponad 37.024 zł i 40% nadwyżki ponad 74.048 zł. Jak Ci się
    marzenie spełni i zapłacisz liniowo np. 35% od wszystkiego, to zaśpiewasz
    inaczej. Kto powiedział, że da Ci prezent w postaci niższego podatku?

    Ale jeśli marzenie nie chce się spełnić samo, to trzeba mu pomóc. Masz dwie
    drogi:
    - załóż partię, wygraj wybory, uchwal ustawę i już (to trochę długa i
    niepewna droga)
    - taki podatek jest w kilku krajach, najbliżej chyba w Estonii jeśli się nie
    mylę...

    > W jaki sposób oni mają być karani?
    Przyznasz im to prawo, czy nie?

    > Ja chciałbym zdjęcia ze tych bardizej fartownych i inteligentnych
    > ciężarów nałożonych na nich w imię solidarności społecznej, poczynając
    > od progresywnej skali podatkowej. Tych z pierwszego progu nieszczególnie
    > chce dotykać, bo i po co?
    Słowem chcesz im dać prezent. Za darmo. Socjalizm?
    A co z prezentem dla tych z najniższej stawki? Oni nie mają prawa do
    prezentu?

    > Jeżeli uważasz
    Nie uważam.

    > Podatników w sensie moich rodziców? Nadal nie.
    Wątpię, czy przeciętnie zarabiajacyt rodzice przeciętnego obywatela z
    wyższym wykształceniem zarobili na wykształcenie dziecka, nie mówiąc o
    dzieciach. Ci obywatele wykształcili się "za państwowe" dlatego, ileś tam
    razy więcej obywateli zakończyło edukację na poziomie zawodowym albo
    średnim, poszło do pracy i płaciło podatki. Dlatego dla takich jak Ty czy ja
    starczyło "państwowej" kasy na wykształcenie. Nie liczyłem, ale tak mi się
    wydaje.

    > A jakby było tak, że nie ma dojonych i dojących w imię sprawiedliwości?
    A jest tak gdzieś?

    Jotte