PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie z pracy

  • 1. Data: 2006-09-19 07:37:45
    Temat: zwolnienie z pracy
    Od: m...@g...com

    Witam,

    Brat kolegi zatrudnil sie tydzien temu w jakiejs firmie odziezowej.
    Podpisal umowe na okres probny 3 miesiecy. Po tygodniu pracy twierdzi,
    ze jednak nie chce tam pracowac (podobno znalazl cos lepszego i to od
    zaraz). Jaka jest mozliwosc rozwiazania tej umowy? W umowie zaznaczony
    jest 2-tygodniowy okres wypowiedzenia. Czy jest mozliwosc
    natychmiastowego rozwiazania umowy?

    Pozdr.,
    kazik

  • 2. Data: 2006-09-19 07:44:52
    Temat: Re: zwolnienie z pracy
    Od: "kantor" <k...@a...com.pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > zaraz). Jaka jest mozliwosc rozwiazania tej umowy? W umowie zaznaczony
    > jest 2-tygodniowy okres wypowiedzenia. Czy jest mozliwosc

    tak - np. z winy pracodawcy (niedopełnienie warunków umowy, brak
    terminowych płatności itp.)

    kantor

  • 3. Data: 2006-09-19 07:53:30
    Od: herakles <h...@b...pl>

    kantor wrote:

> [...]
    ps.com...

    > tak - np. z winy pracodawcy (niedopełnienie warunków umowy, brak

    nie przyjść do pracy, pójść do innej

  • 4. Data: 2006-09-19 08:00:35
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 19 Sep 2006 09:44:52 +0200, "kantor"
    <k...@a...com.pl> zakodował:

    >tak - np. z winy pracodawcy (niedopełnienie warunków umowy, brak
    >terminowych płatności itp.)

    A co miał płacić po tygodniu?

    Pozostaje porozumienie stron.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2006-09-19 08:02:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    m...@g...com wrote:
> [...]
    > zaraz). Jaka jest mozliwosc rozwiazania tej umowy? W umowie zaznaczony
    > jest 2-tygodniowy okres wypowiedzenia. Czy jest mozliwosc

    Jedyny cywilizowany sposob - dogadac sie, tak z jedna jak i z druga
    strona. Jesli ja bylbym odpowiedzialny za zatrudnienie takiego
    pracownika, ktory nie wywiazuje sie z podpisanej umowy, to bym go nie
    zatrudnil, bo po podpisaniu umowy ze mna, moglby za tydzien znow znalezc
    cos, co mu sie bedzie bardziej podobac...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 6. Data: 2006-09-19 08:26:28
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

> [...]
    zaznaczony
    > jest 2-tygodniowy okres wypowiedzenia. Czy jest mozliwosc

    Najlepiej na mocy porozumienia stron. Trzeba najpierw porozmawiać z
    pracodawcą, może wyrazi zgodę, wtedy napisać pismo z prośbą o
    rozwiązanie umowy o pracę w najbliższym możliwym terminie.
    Jeżeli pracodawca nie wyrazi zgody, złożyć w tym tygodniu
    wypowiedzenie 2-tygodniowe, umowa będzie trwać do 7 października br.

    wa

  • 7. Data: 2006-09-19 08:30:31
    Od: "kantor" <k...@a...com.pl>

    > Pięknego dnia Tue, 19 Sep 2006 09:44:52 +0200, "kantor"
    > <k...@a...com.pl> zakodował:

    > A co miał płacić po tygodniu?

    tygodniówkę ? :)

    > Pozostaje porozumienie stron.

    również możliwe.

    kantor

  • 8. Data: 2006-09-19 08:31:16
    Od: "kantor" <k...@a...com.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ktory nie wywiazuje sie z podpisanej umowy, to bym go nie zatrudnil, bo po
    > podpisaniu umowy ze mna, moglby za tydzien znow znalezc cos, co mu sie

    rozsądne

    kantor

  • 9. Data: 2006-09-19 12:19:00
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 19-09-2006 o 09:37:45 <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > zaraz). Jaka jest mozliwosc rozwiazania tej umowy? W umowie zaznaczony
    > jest 2-tygodniowy okres wypowiedzenia. Czy jest mozliwosc

    do cholery, bez szukania kruczków się nie da? czy dorośli ludzie nie mogą
    ze soba po prostu uczciwie rozmawiać?

    Dziecinada. Co chwilę pojawia sie watek tego typu.

    --
    kilka bezsensownych słów poprzedzających link do strony
    http://tomaszplokarz.wordpress.com - już nie tylko La Linea ;)

  • 10. Data: 2006-09-19 12:52:05
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Tue, 19 Sep 2006 14:19:00 +0200, Tomek P. <a...@y...pl>
    w <o...@j...was.pozdrawljaju> napisał:

    > do cholery, bez szukania kruczków się nie da? czy dorośli ludzie nie mogą
    > ze soba po prostu uczciwie rozmawiać?

    Nie, bo tu chodzi o pieniądze.
    Dla jednej strony są to pieniądze zyskane z okazji mania pracownika, a
    dla drugiej - stracone (nie zarobione), z okazji pracowania u tego, kto
    daje mniej oraz chęci pracowania dla kogoś, kto daje więcej.

    I tutaj dochodzimy do totalnego konfliktu interesów: dla każdej ze stron
    najlepiej by było, gdyby ona mogła umowę zerwać bez żadnych kosztów w
    czasie zerowym, a ta druga wcale.
    Aby jednak zapewnić niejaką równowagę, wprowadzono okresy wypowiedzenia,
    które zaczynają być oscią w gardle tym, którzy by chcieli szybko zmienić
    pracę.

    Dodając do tego często spotykane skurwysyństwo pracodawców mamy to co
    możemy obserwować.
    Z drugiej strony u pracowników często spotykamu zadziwiającą umiejętnośc
    nieczytania albo czytania bez zrozumienia tego, co podpisują.

    ja czyli jakub
    Revoke.