PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kochani pracodawcy...pozdrawiam

  • 1. Data: 2005-09-30 19:20:19
    Temat: Kochani pracodawcy...pozdrawiam
    Od: Eric <e...@o...pl>

    Witam!

    Taka oto sytuacja:

    Rozpczołem pracę w firmie A. Po roku konkurencyjna firma B złożyła mi
    dużo korzystniejszą propozycję, z której skorzystałem.
    Złozyłem wypowiedzenie. Cóż ,wolny rynek podobno mamy.
    Ale... Podczas pracy w firmie A skradziono mi laptopa firmowego.
    Jako że poczuwałem sie w odpowiedzialności za powierzony sprzęt,
    poinformowałem pracodawcę o kradzieży i grzecznie pobiegłem odkupić
    komputra.

    Wszystko to odbyło się telefoniczniei emailowo, nie zgłoszono zdarzenia
    policji(wiem,błąd), szefo powiedział O.K. ,nie ma problemu zastapimy
    nowego starym, a nawet zwrócił mi z własnej kieszeni 50% wartości.
    Dysponuje na tą chwilę jedynie korespondencją elektroniczną.

    I w tym momencie gdy doszło do rozliczenia powierzonego mienia, firma A
    żąda zwrotu poprzedniego laptopa, lub jego równowartości ("co jest
    zrozumiałe, przecież mamy wolny rynek i pracownik nie jest nikogo
    własnością"sic!).Nie chcą , nie mogą, nie wiem przyjąć w rozliczeni
    sprzętu o wyższej klasie mimo tego że obiecali to zrobić (nigdy nie było
    czasu na zmianę papierów).
    Rozumiem że w świetle prawa i papierów to JA przywłaszczyłem ICH sprzęt
    i oni są biedni i poszkodowani i im należy sie odszkodowanie.

    Pytania są następujące , może ktoś zna odpowiedź lub przeszedł podobną
    sytuację:
    - czy firma moze wstrzymać wypłatę wynagrodzenia w tym wypadku za cały
    przepracowany miesiąc?
    -czy firma może sobie naliczyć za utracony sprzęt cenę z kosmosu czy z
    czego w ogóle( gdzieś widziałem coś o tym...film "Dług"?...to ta bajka?)
    -w jaki sposób porozumieć się z firmą A...(bo mnie już czaszka pęka od
    myślenia:))

    Pozdrawiam

    P.S. Sorki za oznaki złośliwości, ale czasem człowiek nie moze się
    powstrzymać ;)

  • 2. Data: 2005-09-30 19:29:35
    Temat: Re: Kochani pracodawcy...pozdrawiam
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 30-09-2005 o 21:20:19 Eric <e...@o...pl> napisał:

> [...]
    > własnością"sic!).Nie chcą , nie mogą, nie wiem przyjąć w rozliczeni
    > sprzętu o wyższej klasie mimo tego że obiecali to zrobić (nigdy nie było

    Zaraz: szef Ci zwrócił połowę kosztów nowego (w gotówce z ręki do ręki?),
    a mowisz, że nie chce go przyjąć?

    --
    The man who doesn't read good books has no advantage over the man who
    can't read them.

  • 3. Data: 2005-09-30 19:31:05
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > - czy firma moze wstrzymać wypłatę wynagrodzenia w tym wypadku za cały
    > przepracowany miesiąc?

    Nie, wynagrodzenie muszą wyplacic. To nie podlega dyskusji, jedynym
    zajęciem moze byc wyrok sądowy, a tego przeciez nie ma.

    > -czy firma może sobie naliczyć za utracony sprzęt cenę z kosmosu czy z
    > czego w ogóle( gdzieś widziałem coś o tym...film "Dług"?...to ta bajka?)

    Moze. Inna sprawa czy uda jej sie to w sądzie przepchnac.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2005-10-01 05:45:42
    Od: Eric <e...@o...pl>

    > Zaraz: szef Ci zwrócił połowę kosztów nowego (w gotówce z ręki do ręki?),
    > a mowisz, że nie chce go przyjąć?

    Tak, dokładnie

  • 5. Data: 2005-10-01 11:13:47
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    "Eric" <e...@o...pl> wrote in message news:dhl7q2$ido$1@news.onet.pl...

    > Tak, dokładnie

    A zaraz, a jak sprzedasz ten, ktory dopiero co odkupiles + to co dostales od
    szefa nie wystarczy na zaspokojenie roszczen firmy?

    pozdrawiam
    Zbyszek

  • 6. Data: 2005-10-01 12:55:27
    Od: Eric <e...@o...pl>

    Zbyszek wrote:

    > A zaraz, a jak sprzedasz ten, ktory dopiero co odkupiles + to co dostales od
    > szefa nie wystarczy na zaspokojenie roszczen firmy?

    Za krótki czas, 2 dni weekendem nie starczy.

  • 7. Data: 2005-10-01 13:01:32
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 01-10-2005 o 14:55:27 Eric <e...@o...pl> napisał:

    > Za krótki czas, 2 dni weekendem nie starczy.

    Mógłbyś napisać, jakie (wszystkie) dokumenty zostały wyprodukowane w
    związku z tymi laptopami? Podpisywałeś coś? Ktoś Tobie coś podpisywał?
    Jakieś protokoły czy coś w tym guście?

  • 8. Data: 2005-10-01 13:08:03
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Eric [Fri, 30 Sep 2005 21:20:19 +0200]:

> [...]
    > Rozumiem że w świetle prawa i papierów to JA przywłaszczyłem ICH sprzęt
    > i oni są biedni i poszkodowani i im należy sie odszkodowanie.

    Ja bym się mówiąc szczerze nie chrzaniła, tylo przyszła z tym
    laptokiem, jakby nie wzięli -- zażadała odmowy na piśmie, a
    potem powiedziałabym "to idź pan do sądu".

    Jakby nie patrzeć, to on będzie do tyłu o tą połowę którą dał
    Ci do ręki. Nawet, jeśli sąd jakimś dziwnym cudem uzna, że masz
    mu tego laptopa odkupić, to i tak raz, będziesz miał na to ciut
    więcej czasu, dwa, tego nowego to oni już nie zobaczą przecież.

    Wypłaty wynagrodzenia Ci wstrzymać nie może. Świadectwa pracy
    też Ci nie wydać nie może. Mówisz "dziękuję" po skończonym
    okresie wypowiedzenia i tyle.

    Jak nie dostaniesz wypłaty -- sąd pracy.
    Jak nie dostaniesz świadectwa -- sąd pracy.

    I wsio na ten temat. Niech teraz on się martwi.

    Kira

  • 9. Data: 2005-10-01 13:08:58
    Od: Kira <c...@-...pl>

> [...]

    mu tego laptopa odkupić, to i tak raz, będziesz miał na to ciut
    więcej czasu, dwa, tego nowego to oni już nie zobaczą przecież.
    Ani tej połowy pieniędzy, bo przecież nie mają zadnego papierka
    na to, że Ci tą forsę dali, nie?

  • 10. Data: 2005-10-01 20:42:42
    Od: Eric <e...@o...pl>

    > Mógłbyś napisać, jakie (wszystkie) dokumenty zostały wyprodukowane w
    > związku z tymi laptopami? Podpisywałeś coś? Ktoś Tobie coś podpisywał?
    > Jakieś protokoły czy coś w tym guście?

    Co do starego: protokół przyjęcia.
    Co do nowego: umowa kupna sprzedaży...ponieważ kupiłem go od osoby
    prywatnej
    Czy to coś zmienia?