PracaGrupypl.praca.dyskusjeKochani pracodawcy...pozdrawiam › Kochani pracodawcy...pozdrawiam
    From: Eric <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Kochani pracodawcy...pozdrawiam
    Date: Fri, 30 Sep 2005 21:20:19 +0200
    Sender: e...@o...pl@213-238-105-119.adsl.inetia.pl

    Witam!

    Taka oto sytuacja:

    Rozpczołem pracę w firmie A. Po roku konkurencyjna firma B złożyła mi
    dużo korzystniejszą propozycję, z której skorzystałem.
    Złozyłem wypowiedzenie. Cóż ,wolny rynek podobno mamy.
    Ale... Podczas pracy w firmie A skradziono mi laptopa firmowego.
    Jako że poczuwałem sie w odpowiedzialności za powierzony sprzęt,
    poinformowałem pracodawcę o kradzieży i grzecznie pobiegłem odkupić
    komputra.

    Wszystko to odbyło się telefoniczniei emailowo, nie zgłoszono zdarzenia
    policji(wiem,błąd), szefo powiedział O.K. ,nie ma problemu zastapimy
    nowego starym, a nawet zwrócił mi z własnej kieszeni 50% wartości.
    Dysponuje na tą chwilę jedynie korespondencją elektroniczną.

    I w tym momencie gdy doszło do rozliczenia powierzonego mienia, firma A
    żąda zwrotu poprzedniego laptopa, lub jego równowartości ("co jest
    zrozumiałe, przecież mamy wolny rynek i pracownik nie jest nikogo
    własnością"sic!).Nie chcą , nie mogą, nie wiem przyjąć w rozliczeni
    sprzętu o wyższej klasie mimo tego że obiecali to zrobić (nigdy nie było
    czasu na zmianę papierów).
    Rozumiem że w świetle prawa i papierów to JA przywłaszczyłem ICH sprzęt
    i oni są biedni i poszkodowani i im należy sie odszkodowanie.

    Pytania są następujące , może ktoś zna odpowiedź lub przeszedł podobną
    sytuację:
    - czy firma moze wstrzymać wypłatę wynagrodzenia w tym wypadku za cały
    przepracowany miesiąc?
    -czy firma może sobie naliczyć za utracony sprzęt cenę z kosmosu czy z
    czego w ogóle( gdzieś widziałem coś o tym...film "Dług"?...to ta bajka?)
    -w jaki sposób porozumieć się z firmą A...(bo mnie już czaszka pęka od
    myślenia:))

    Pozdrawiam

    P.S. Sorki za oznaki złośliwości, ale czasem człowiek nie moze się
    powstrzymać ;)