PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jakie wytłumaczenie

  • 1. Data: 2003-11-21 15:56:35
    Temat: Jakie wytłumaczenie
    Od: "El Tiburon" <j...@c...pl>

    Od prawie 5 miesiecy bezskutecznie poszukuje jakiejkolwiek pracy. Odbylem juz
    kilkadziesiat rozmów, z których nic nie wyniklo. Podejrzewam, ze jedna z przyczyn
    odrzucania mojej kandydatury moze byc szczere wypowiadanie sie o przyczynach
    rozstania sie z poprzednim pracodawca. Co waszym zdaniem mozna/powinno sie
    powiedziec w takiej sytuacji? Dodam, ze poprzednia umowa byla rozwiazana za tzw.
    porozumieniem stron ;-).
    Jaka 'bajeczka' zabrzmialaby w takiej sytuacji wiarygodnie i jednoczesnie byla
    przekonujaca dla potencjalnego pracodawcy?
    J.S.

  • 2. Data: 2003-11-21 16:41:38
    Temat: Re: Jakie wytłumaczenie
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-21 16:56, El Tiburon wrote:
    > Od prawie 5 miesięcy bezskutecznie poszukuję jakiejkolwiek pracy. (...)
    > Podejrzewam, że jedną z przyczyn odrzucania mojej kandydatury może być
    > szczere wypowiadanie się o przyczynach rozstania się z poprzednim
    > pracodawcą.

    Ja bym pytał, dlaczego mnie nie chcą. Jeżeli zapytasz wprost, bez
    agresji i trafisz na osobe na poziomie, to odpowie.

    > Jaka 'bajeczka' zabrzmiałaby w takiej sytuacji wiarygodnie i
    > jednocześnie była przekonująca dla potencjalnego pracodawcy?
    > J.S.

    Uważam, że "bajeczka" powinna nawiązywać do tego, jak było naprawdę.
    Jeżeli coś wymyslasz, to musisz pamietac, co komu powiedziałeś - prawda
    jest wygodniejsza w uzyciu. Ważne jest jednak, jak to podasz - jeżeli
    okazujesz emocje, poczucie krzywdy i żal - to widać to.

    Możesz powiedzieć, że z powodów osobistych, albo, że nie odpowiadały Ci
    relacje pomiedzy niektórymi pracownikami/bezpośrednim przełożonym i
    chociaż firma dobra, to z żalem odszedłeś.

    Inna odpowiedzią jest taka, że nie wszystko Ci w firmie odpowiadało, ale
    nie chciałbys o tym mówic, a odszedłes, bo uważasz, że to pracownik ma
    sie dostosowac do firmy, jej kultury, stylu pracy, sposobu komunikowania
    się, a nie na odwrót. Problem, co powiesz, jak zapytaja o te 5 miesięcy
    - raczej nikt nie odchodzi, by siedziec w domu, bo mu "firma nie
    odpowiada" - możesz cos ściemniac o dorywczych zajęciach i pomocy
    rodzinie, ale powinno to byc co najmniej prawdopodobne.

    Ja wypowiadam się tym lepiej o poprzednim pracodawcy, im był większym
    skurwielem. Usmiech, relaks. Trochę dyrdymałów o rozwoju i chęci pracy w
    dobrej firmie. Ale to juz wyzsza szkoła jazdy. Tyle, że łatwiej mi na
    taki komfort sobie pozwolić, jako prezesowi "na swoim".

    Pzdr: Catbert

  • 3. Data: 2003-11-21 16:46:07
    Temat: Re: Jakie wyt3umaczenie
    Od: "Michał Papis" <m...@2...pl>

    Spróbuj na forum lokalnym, mozliwe ze lokalny potencjalny pracodawca akurat
    przeglada, no i odpowie.

  • 4. Data: 2003-11-21 18:00:32
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    NIe wiem jakie byly te szczere powody rozstania. Moze napiszesz?
    Zasada jest jedna: mow prawde, ale NIE musisz mowic CALEJ j prawdy. Tak jak w
    dyplomacji, tak i przy szukaniu pracy moze sie przydac troche aktorstwa (ale nie
    klamania) i gry taktycznej. No i trzeba przy tym umiec byc wiarygodnym. Szczerosc
    jest cenna, ale jak to w zyciu czasem warto uciec sie do trikow (a zwlaszcza w
    biznesie, gdzie najczesciej konieczne)

  • 5. Data: 2003-11-21 18:51:25
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > Jaka 'bajeczka' zabrzmialaby w takiej sytuacji wiarygodnie i jednoczesnie
    byla przekonujaca dla potencjalnego pracodawcy?

    Zadna. Po co bajeczka?

    I nie pisz w HTML-u.

    PiotrG

  • 6. Data: 2003-11-21 18:51:25
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

  • 7. Data: 2003-11-21 21:38:50
    Temat: Re: Jakie wytlumaczenie
    Od: "El Tiburon" <j...@c...pl>

    Przyczyny? A zatem bylem sobie kierownikiem zespolu - powiedzmy mini Call-Centre -
    okolo tuzina osób. Przez kilkanascie ostatnich miesiecy obciazenie pracowników
    telefonami nieustannie wzrastalo (w czasie mojej pracy na tym stanowisku ok.
    dwuipólkrotnie), a zatrudnienie pozostawalo na niezmienionym poziomie. W dodatku
    pracowalismy na archaicznych systemach - zadnego work-flow, CRM, etc. Szefowie firmy
    doskonale o tym wiedzieli - na biezaco przygotowywalem stosowne raporty zwracajac
    uwage na potrzebe zajecia sie problemem (zwiekszenie zatrudnienia, zakup
    zintegrowanego systemu itd). Wszystko to bez odzewu, jednak az do czasu, kiedy to
    mój bezposredni przelozony zaprosil mnie do siebie i dal 'do wyboru': zwolnienie
    dyscyplinarne albo odejscie za porozumieniem. Wybralem to drugie, czego teraz zaluje
    - mysle, ze przed sadem zdolalbym wykazac bezpodstawnosc zarzutów (glówna bylo to, ze
    dopuscilem do 'duzej liczby nieodebranych polaczen telefonicznych'), a niezla odprawa
    i dobre referencje nie byly tu bez znaczenia. Wczesniej zadnych sygnalów, ze cos jest
    nie tak - nawet w miesiacu poprzedzajacym nagroda.
    Sadze, ze mój przelozony chcial w ten sposób ochronic swój tylek i zanim Zarzad by go
    wywalil, ten podjal stosowne kroki (po moim odejsciu od razu znalazl srodki na
    zatrudnienie pieciu nowych osób). W dodatku wkrecil na moje stanowisko jakiegos
    znajomka...
    Uzytkownik "Kamil" <b...@g...pl> napisal w wiadomosci

  • 9. Data: 2003-11-21 23:11:17
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ja bym pytał, dlaczego mnie nie chcą.

    Ciekawe, w którym momencie masz okazje do takiego pytania...

    --
    Lesio5 - Leszek Grelak
    Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, ještě nikdy nebylo, aby jaksi

  • 11. Data: 2003-11-22 00:06:49
    Od: Michał Zaborowski <michal.zaborowski@_nospam_wp.pl>

    Witam,
    To co powiesz rzecz drugorzędna. Ważne _jak_ powiesz...
    Nie należy używać słowa nie. Tematy negatywne ucinać jak
    się tylko zaczną.
    Nawiązując do opisu... Powiedziałbym: "Nie wiem do dziś.
    Na miesiąc przed rozwiązaniem umowy dostałem premię. Żadnych
    sygnałów, upomnień. Praca w dziale układała się wspaniale.
    Być może chodziło o ogólne problemy firmy i konieczność
    ograniczenia zatrudnienia..."
    Jakoś tak się składa, że zwykle w ten sposób się
    rozstawałem z pracodawcą... Tzw. przyczyny ekonomiczne
    są dość popularnym powodem.
    Wracając do rozmów. Nie mów, że kierownik kogoś zatrudniał...
    znajomego... Kogo to obchodzi. Po co się babrać w cudzych brudach?
    Działa to tak. Jak tak mówisz to teraz potencjalny pracodawca
    się zastanawia:
    1. Jak było w rzeczywistości? (fif-Ty fif-oni ;)
    2. Jak ja zostanę obsmarowany jak już się rozstaniemy?
    Bez tego sprawa czysta - przyczyny ekonomiczne - masz
    referencje, więc jest się czym podepszeć.
    Raz jeszcze - krótko, żeby pokazać, że temat jest niewygodny
    i wolisz go nie rozwijać.

    --
    Pozdrawiam,
    Michał Zaborowski (TeXXaS)