PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozlaka malzonkow a lojalka

  • 1. Data: 2003-11-21 10:30:38
    Temat: Rozlaka malzonkow a lojalka
    Od: "K" <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    nie wiem czy tytul posta odpowiedni ale mam pytanko. Moja zona wyjechala do
    pracy w innym miescie. Chcialbym wyjechac tez do niej, ale z obecnym
    pracodawca laczy mnie tzw. umowa lojalnosciowa. Podobno w takich przypadkach
    nie jest ona wiazaca, ale moj pracodawca twierdzi, ze musze zaplacic kwote w
    niej zawarta. Jaka jest prawda? Czy pracodawca moze zmusic mnie do splaty?

    Dziekuje za odpowiedz
    Karol

  • 2. Data: 2003-11-21 11:09:15
    Temat: Re: Rozlaka malzonkow a lojalka
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > pracy w innym miescie. Chcialbym wyjechac tez do niej, ale z obecnym
    > pracodawca laczy mnie tzw. umowa lojalnosciowa.

    z jakiego powodu ?

    Paweł

  • 3. Data: 2003-11-21 11:19:24
    Od: " leszek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    K <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > niej zawarta. Jaka jest prawda? Czy pracodawca moze zmusic mnie do splaty?

    A jaka jest treść tej umowy ?

  • 4. Data: 2003-11-21 11:19:40
    Od: "K" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > z jakiego powodu ?
    >
    > Paweł

    powod jest taki, ze nie wyobrazam sobie calego tygodnia pracy bez zony i
    widywanie sie tylko w weekendy. zamierzam znalezc prace tam gdzie ona i
    przeprowadzic sie...

  • 5. Data: 2003-11-21 11:21:02
    Od: "K" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik " leszek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > przypadkach
    >
    > A jaka jest treść tej umowy ?

    umowa jest taka - ze w przypadku gdy rozwiaze umowe o prace przed uplywem 3
    lat od jej podpisania, zobowiazuje sie do pokrycia kosztow szkolen wraz z
    odsetkami.

  • 6. Data: 2003-11-21 11:23:05
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "K" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > do

    > powod jest taki, ze nie wyobrazam sobie calego tygodnia pracy bez zony i
    > widywanie sie tylko w weekendy. zamierzam znalezc prace tam gdzie ona i
    > przeprowadzic sie...

    A ja zrozumiałam, że Paweł pyta o powód umowy...
    pzdr
    Kasia

  • 7. Data: 2003-11-21 11:29:04
    Od: w...@p...onet.pl

    > powod jest taki, ze nie wyobrazam sobie calego tygodnia pracy bez zony i
    > widywanie sie tylko w weekendy. zamierzam znalezc prace tam gdzie ona i
    > przeprowadzic sie...

    powód lojalki ! zakaz konkurencji, szkolenia, studia czy coś innego.
    Twoje powody to ja znam.

    Paweł

  • 8. Data: 2003-11-21 11:49:01
    Od: "Wojtek" <w...@p...fm>

> [...]
    >
    > powod jest taki, ze nie wyobrazam sobie calego tygodnia pracy bez zony i
    > widywanie sie tylko w weekendy. zamierzam znalezc prace tam gdzie ona i

    Mogłbyś ujawnić która to firma takie lojalki karze podpisywać?

  • 9. Data: 2003-11-21 11:58:01
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    K napisał(a):

    > umowa jest taka - ze w przypadku gdy rozwiaze umowe o prace przed
    > uplywem 3 lat od jej podpisania, zobowiazuje sie do pokrycia
    > kosztow szkolen wraz z odsetkami.

    No i co teraz? Chcesz odejsc z firmy, bo zmienily Ci sie plany? Sorry
    bardzo, ale postaw sie w syt. pracodawcy - wysyla na szkolenia,
    inwestuje w Ciebie, a ty mu pokazujesz fige, bo nie mozesz dostosowac
    sie do nowej syt. (zona poza domem). Nie wiem co na to KP, ale IMHO
    zagryzc zeby i albo zaplacic, albo przepracowac.

    Poza tym chcesz rozwiazac um. o prace - czyli warunek jest spelniony -
    rozwiazazujesz umowe - placisz.

    --
    pozdrawiam rafi
    Zdecydowanie nalezy mowic prawde zawsze na swoja korzysc ;))

  • 10. Data: 2003-11-21 12:13:56
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > zagryzc zeby i albo zaplacic, albo przepracowac.
    >
    > Poza tym chcesz rozwiazac um. o prace - czyli warunek jest spelniony -

    bzdura.
    art. 6 ust. 4 Rozporządzenia Pracownik nie ma obowiązku zwrotu kosztów, o
    których mowa w ust. 2, mimo rozwiązania stosunku pracy, jeżeli zostało ono
    spowodowane:
    3) przeprowadzeniem się pracownika do innej miejscowości w związku ze zmianą
    miejsca zatrudnienia małżonka,
    4) przeprowadzeniem się pracownika do innej miejscowości ze względu na
    zawarcie związku małżeńskiego z osobą zamieszkałą w tej miejscowości

    to dotyczy skierowań.
    Paweł