PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaki egzamin z angielskiego.......

  • 1. Data: 2003-02-15 18:41:50
    Temat: Jaki egzamin z angielskiego.......
    Od: "Tomek Slota" <t...@z...wroc.pl>

    ... zrobi najlepsze wrażenie na potencjalnym pracodawcy (w krajach UE)?

    (To chyba nie ta grupa, ale bardziej pasującej nie znalazłem)

    Dotychczas zastanawiałem się nad BEC3, ew. CAE organizowanymi przez
    Cambridge i egzaminem TOEFL,
    ostatnio dowiedziałem się również o egzaminach LCCI (konkurencyjna cena ;) i
    innych.
    Naprawdę, nie mam już pojęcia co wybrać, proszę o poradę.

  • 2. Data: 2003-02-15 19:40:51
    Temat: Re: Jaki egzamin z angielskiego.......
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Tomek Slota" <t...@z...wroc.pl> wrote in

    > ... zrobi najlepsze wrażenie na potencjalnym pracodawcy (w krajach
    > UE)?

    A na jakim jestes poziomie ? Jakiego angielskiego sie uczyles (brytyjski,
    amerykanski), jak
    dobrze znasz tematyke biznesowa ?

    W.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 3. Data: 2003-02-15 20:33:18
    Temat: Odp: Jaki egzamin z angielskiego.......
    Od: "Tomek Slota" <t...@z...wroc.pl>

    Uczyłem się brytyjskiego, ale jako informatyk bardzo dużo czytałem po
    amerykańsku -
    rezultat jest taki, że na "jesień" nigdy nie powiem "fall", ale "colour"
    zawsze napiszę "color" ;-)
    Ale jak się skupię, to mogę to kontrolować.

    Próbowałem robić na próbę pisemną część egzaminów CAE i CPE, ten pierwszy
    wychodził mi świetnie
    - A od ręki, za to o drugim lepiej nie mówić :-P
    wniosek: "advanced" jak najbardziej, ale jednak do "proficiency", zwlaszcza
    w rozumieniu british council jeszcze mam daleko.

    Jesli chodzi o temetyke biznesowa to z tego co zdazylem sie zorientowac, na
    egzaminach
    z "business" w tytyle nie wymagaja zadnych cudow, za to wydaje mi sie,
    ze taki certifikat moglby zrobic lepsze wrazenie na pracodawcy (jasne, ze
    zalezy jeszcze na kim konkretnie,
    mnie chodzi o prawdę statystyczną ;-)

    Chodzi mi właśnie o to, jakie są te statystyczne preferencje pracodawców i
    czy taki certyfikat to w ogóle przydatna rzecz.

    Dziekuje za odpowiedz i czekam na dalszy odzew,

    pozdr
    Tomek

    Użytkownik Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:X...@2...85.112.
    42...

  • 5. Data: 2003-02-16 03:30:05
    Od: "mniej radykalny spilecci (w skrocie Mr spilecci)" <s...@p...fm>

    jeden h...
    to nie polska przeciez

  • 6. Data: 2003-02-16 08:28:12
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]
    > innych.
    > Naprawdę, nie mam już pojęcia co wybrać, proszę o poradę.

    Najwieksze wrażenie zrobi na pracodawcy w UE, gdy będziesz go rozumiał, powiesz
    ładnie, gdy czegoś
    nie zrozumiesz i tak dalej.
    Jeżeli ty potrzebowałbyś sprzątaczki z Ukrainy to papier jakiej szkoły językowej
    zdecyduje, że ją
    przyjmiesz?

    mer

  • 7. Data: 2003-02-16 09:55:51
    Od: "Tomek Slota" <t...@z...wroc.pl>

    Tylko najpierw musi mnie zaprosić na rozmowę ;-)

  • 8. Data: 2003-02-16 11:20:44
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    > Tylko najpierw musi mnie zaprosić na rozmowę ;-)

    No właśnie o tym mówie.

    Ja zupełnie nie rozumiem tego problemu z papierami ze szkół językowych.
    Pracuje dla różnych firm z zachodniej europy od 14 lat i jeszcze nikt nigdy nie
    wymagał żadnego
    papierka.
    Po prostu, gdy cos od siebie chcemy to dzwonimy do siebie, piszemy, spotykamy sie,
    rozmawiamy,
    ustalamy co mamy robić, robimy to i już.
    Albo sie rozumiemy i pracujemy ze sobą albo sie nie rozumiemy i nie pracujemy ze
    sobą.
    Do czego jest tutaj potrzebny papierek ze szkoły językowej? O czym taki papierek ma
    decydować?

    mer

  • 9. Data: 2003-02-16 12:49:57
    Od: "Tomek Slota" <t...@z...wroc.pl>

    Oczywiście, jeśli masz już kontakty, to zupełnie inna sprawa.

    Jeśli natomiast odpowiem na ogłoszenie z prasy, to wydaje mi się, że
    informacja o takim certyfikacie w CV może mieć pewien wpływ na to,
    czy ktoś odrzuci je już na wstępie, czy zaprosi mnie na rozmowę. W
    niektórych ogłoszeniach z góry proszą o kserokopie certyfikatów.

    Pozdr

  • 10. Data: 2003-02-16 14:16:56
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Tomek Slota" <t...@z...wroc.pl> napisał w wiadomości
    > Oczywiście, jeśli masz już kontakty, to zupełnie inna sprawa.

    Alez ja też mówie o nawiązywaniu kontaktów. Przeciez jak chcesz dla jakiejś firmy
    pracować to
    piszesz do niej lub dzwonisz i musicie sie jakoś porozumiewać. Przecież wtedy już
    wiadomo bardzo
    dokładnie czy sie rozumiecie lub nie.

> [...]
    > czy ktoś odrzuci je już na wstępie, czy zaprosi mnie na rozmowę. W
    > niektórych ogłoszeniach z góry proszą o kserokopie certyfikatów.

    Ja jeszcze nie zauwazyłem takich ogłoszeń. Podeslij mi link do jakiegos to z
    ciekawością obejrze.
    W wypadku pracy dla obcej firmy znajomość ich języka jest sprawą tak oczywista, że
    uważam za
    podejrzane chwalenie sie jakimś papierkiem.
    Jeszcze inny przykład. Co byś sobie pomyślał, gdybyś dał ogłoszenie, że zatrudnisz
    ogrodnika i
    dostałbyś ofertę od faceta, który chwali się w cv, że jest po kursie bezpiecznego
    poruszania się
    między drzewami.

    mer