PracaGrupypl.praca.dyskusje › [off-topic]UWAGA! na tej grupie werbują scjentolodzy

  • 1. Data: 2003-02-15 09:57:11
    Temat: [off-topic]UWAGA! na tej grupie werbują scjentolodzy
    Od: "Miroslaw Zawislan" <p...@t...pl>

    Pochwalony Jezus Chrystus

    Mam na imię Mirek Zawiślan, studiowałem na Politechnice Wrocławskiej,
    kierunek informatyka, z wyznania jestem katolikiem. W ciągu ostatnich 2,5
    roku byłem poddany manipulacji przez informatyka, który nazywał siebie moim
    przyjacielem. Okazał się zawodowym psychoterapeutą. W ten sposób próbowano
    mnie zwerbować do sekty "Kościoła Scjentologii". Włamano się do mojego
    komputera, śledzono mnie w internecie i kontrolowano wiele aspektów mojego
    życia. Manipulowano moimi decyzjami, emocjami i probowano zmieniać moje
    wartosci, np poprzez książkę "Obudź w sobie olbrzyma" scjentologa Anthony
    Robinnsa. Wypytywano się o zarobki w mojej rodzinie. Upraszam czytających tę
    grupę bezrobotnych, samotnych, w trudnej sytuacji zyciowej o ostrożność.

    Ta nielegalna organizaja, traktuje w sektor rozrywki, jako główne źródło
    pozyskiwania nowych członków sekty stąd mój post wysłałem na grupy związane
    z książką, muzyką, filmem, a także informatyką, politechnikę wrocławską oraz
    pracą. Informacje jak sie obronic przed ta sektą i jak ona działa mozna
    znalezc na http://www.opoka.org.pl

  • 2. Data: 2003-02-15 13:16:48
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "Miroslaw Zawislan" <p...@t...pl> wrote in message

    > Mam na imię Mirek Zawiślan, studiowałem na Politechnice Wrocławskiej,
    > kierunek informatyka, z wyznania jestem katolikiem.

    A z przekonania? To ważne.

    > W ciągu ostatnich 2,5
    > roku byłem poddany manipulacji przez informatyka, który nazywał siebie
    moim
    > przyjacielem.

    Na czym polegała manipulacja?

    > Okazał się zawodowym psychoterapeutą.

    Zabrzmiało jak obelga, ale żadna praca nie hańbi.

    > Manipulowano moimi decyzjami, emocjami i probowano zmieniać moje
    > wartosci, np poprzez książkę "Obudź w sobie olbrzyma" scjentologa Anthony
    > Robinnsa.

    Tego jestem szczgólnie ciekawy. Jak mam rozpoznać manipulowanie moimi
    decyzjami i emocjami, by nie dać się zwerbować? Jak mam uchronić się przed
    lekturą olbrzyma?

    > Wypytywano się o zarobki w mojej rodzinie. Upraszam czytających tę
    > grupę bezrobotnych, samotnych, w trudnej sytuacji zyciowej o ostrożność.

    Wypytywanie zdarza się dość często w ankietach i promocjach telefonicznych,
    ale zazwyczaj wystarcza spuszczenie wypytującego na drzewo.

    > pracą. Informacje jak sie obronic przed ta sektą i jak ona działa mozna
    > znalezc na http://www.opoka.org.pl

    Ponoć owijanie się poniedziałkową Gazetą Wyborczą skutecznie chroni przed
    scjentologami, którzy nie mogą nawet patrzeć na ów dziennik.

    Tomek Z.

  • 3. Data: 2003-02-15 13:51:11
    Od: "Robert \"Filar\"" <r...@w...pl>

    > Ponoć owijanie się poniedziałkową Gazetą Wyborczą skutecznie chroni przed
    > scjentologami, którzy nie mogą nawet patrzeć na ów dziennik.

    Ostrożnie z gazetą giełdy "Parkiet", lgną do niej jak muchy ;)

  • 4. Data: 2003-02-16 01:47:46
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > przyjacielem. Okazał się zawodowym psychoterapeutą. W ten sposób próbowano
    > mnie zwerbować do sekty "Kościoła Scjentologii".
    <cut>
    Ciiiii, oni sa wszedzie....
    A co na to twoj lekarz specjalista?
    Moze zmien psychoterapeute na takiego ktory nie odstawi twoich lekarstw po
    tygodniu?
    MSPANC
    Ehhhh...ludzie....
    /p

  • 5. Data: 2003-02-16 13:41:05
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

    Użytkownik "Miroslaw Zawislan" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Pochwalony Jezus Chrystus

    pochwalony

> [...]
    moim
    > przyjacielem. Okazał się zawodowym psychoterapeutą.

    czegos tu nie rozumiem - nie potrafiles przez 2 lata zauwazyc ze gosc nie
    jest informatykiem tylko kim innym, samemu bedac informatykiem? Moze to ty
    jestes psychoterapeuta :D

    > W ten sposób próbowano
    > mnie zwerbować do sekty "Kościoła Scjentologii". Włamano się do mojego
    > komputera, śledzono mnie w internecie i kontrolowano wiele aspektów mojego
    > życia.

    czyli psychoterapeuta sledzi informatyka w internecie? :D Za niedlugo to
    ryby beda gonic ptaki w powietrzu :D

> [...]

    > grupę bezrobotnych, samotnych, w trudnej sytuacji zyciowej o ostrożność.

    alleluja!!

> [...]
    oraz
    > pracą. Informacje jak sie obronic przed ta sektą i jak ona działa mozna

    trzeba bylo od razu powiedziec ze chodzi o reklame strony internetowej a nie
    straszyc ludzi :]

    --
    l...@s...pl

  • 6. Data: 2003-02-16 14:07:23
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

    > Pochwalony Jezus Chrystus
    jak dla mnie to dzien dobry ...
    ... a reszta to belkot :->

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy

    PS i pomyslec ze z mojego miasta ten gosc :-(

  • 7. Data: 2003-02-17 17:28:02
    Od: g...@p...onet.pl

    Skoro juz jest off-topic to niech bedzie na calego...

    Byc moze na tej grupie i werbuja scjentolodzy (chociaz powyzszy post nie jest
    zbyt przekonujacy). Jesli ktos skonczyl 18 lat i jest na tyle nierozwazny aby
    dac sie zwerbowac to trudno. W koncu jak widac na powyzszym przykladzie mozna z
    tego wyjsc...

    Dla mnie osobiscie duzo wiekszym problemem od domniemanej aktywnosci
    scjentologow jest to ze wiekszosc uzytkownikow pisze:
    po pierwsze, nie na temat (jeszcze dobrze jesli ktorys potrafi - jak w tym
    wypadku - dodac dopisek "off topic")
    po drugie, duza czesc postow sprawia wrazenie jakby byla napisana przez
    wtornych analfabetow (albo, zeby nie urazic autora, jakby byla pisana na zywo
    pod wplywem silnych emocji - polecam policzyc do 100). Przy czym nie chodzi mi
    tutaj o doslowny analfabetyzm a raczej o:
    brak podstawowych umiejetnosci logicznego wnioskowania,
    belkotliwosc wypowiedzi
    a przede wszystkim przyjecie za pewnik tego ze czytajacy skadinad domysli sie
    kluczowych informacji ktore z wiadomych sobie wzgledow autor jest laskaw
    pomijac.

    Prosze (autora postu) nie brac tego do siebie, bo mimo wszystko jego post
    jeszcze nie byl taki najgorszy... raczej porownalbym go do kropli
    przepelniajacej kielich. Tak czy siak postanowilem sobie ulzyc i napisac co o
    tym sadze.

    pozdrawiam
    G.