PracaGrupypl.praca.dyskusje › CZAS DOSTARCZENIA L4

  • 1. Data: 2003-02-15 19:14:15
    Temat: CZAS DOSTARCZENIA L4
    Od: "Aurore" <s...@o...pl>

    Witam.
    Mam zapytanie, kiedy najpozniej moge wyslac zwolnienie lekarskie, jesli
    poprzednie zwolnienie mialam do dnia 13.02., i tegoz samego dnia, w czwartek
    dostalam nastepne zwolnienie.
    Nie wiem, jak rozpatrywac termin dostarczenia L4.
    Jesli zalozyc, ze sobota jest dniem niepracujacym, to mysle sobie, ze
    najpozniej w poniedzialek moge wyslac L4, myle sie?
    Bede wdzieczna za wszelkie sugestie.

    Pozdrawiam
    Aurore

  • 2. Data: 2003-02-15 19:20:49
    Temat: WYPOWIEDZENIE UMOWY NA L4
    Od: "Aurore" <s...@o...pl>

    Witam ponownie.
    Czy orientuje sie ktos z Was na jakiej podstawie pracodawca moze zwolnic
    pracownika, podczas gdy ten przebywa na zwolnieniu lekarskim.
    Wspominalo mi o tym pare osob, ale nie chcialo mi sie wierzyc. Czy jest to
    zwiazane z rodzajem choroby, na ktora mam zwolnienie lekarskie?
    Dodam, iz jestem zatrudniona na czas nieokreslony, ponadto obowiazuje mnie
    3-miesieczny okres wypowiedzenia.
    Chcialabym wiedziec czego moge sie spodziewac, i jak to wyglada z punktu
    kodeksu pracy.

    Z gory dziekuje za informacje.

    Pozdrawiam
    Aurore

  • 3. Data: 2003-02-16 15:16:18
    Temat: Re: CZAS DOSTARCZENIA L4
    Od: s...@p...onet.pl

    > Witam.
    Jak usprawiedliwić nieobecność w pracy powinnaś mieć napisane w regulaminie
    pracy (art 104 par.9 kp).Zgodnie z Rozp.MPiPS z 1996 powinnaś niezwłocznie
    zawiadomić pracodawę nie później niż w drugim dniu.
    Generalna zasada prawa praca mówi że w czasie usprawiedliwionej nieobecności w
    pracy nie wypowiada się stosunku pracy,jednak od tej zasady są wyjątkiem art 53
    kp.Wchodzi jeszcze upadłość w rachubę ale Ciebie to nie dotyczy.Pozdrawiam.