PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa-zlecenie a zmiana pracy, zwolnienie

  • 1. Data: 2003-02-15 15:12:09
    Temat: Umowa-zlecenie a zmiana pracy, zwolnienie
    Od: "zwykly" <z...@g...pl>

    Witam serdecznie.

    Taki o to mam dylemat:

    Jestem obecnie zatrudniony na UMOWE-ZLECENIE NA CZAS NIEOKREŚLONY w pewnej
    firmie. Praca podchodzi mi srednio wiec zaczalem szukac czegos innego. I
    znalazłem: tzn. przeszedłem rozmowe kwalifikacyjną, wybrali mnie, tylko ze
    każą czekac az zostana zalatwione wszystkie sprawy z nowym etatem wewnątrz
    firmy (wtedy bedziemy cos podpisywac).
    Wiadomo więc ze w dzisiejszych czasac przez ten czas oczekiwania moze sie
    stac wszystko np. nowy pracodawca zmieni zdanie z jakiegos powodu itd. itp.

    Moje pytanie jest nastepujące:

    - co mi grozi jesli (w przypadku gdy juz dostane tą prace - podpisze umowe)
    przestane z dnia na dzien prace w starej firmie np. wysle im maila: "sory
    ale koncze wspólprace :) papa" ? Czy musze wczesniej poinformowac pracodawce
    o moich planach? Czy nie mam sie tym przejmowac i robic co mi sie podoba :)?

    Moze ktos pomoze i podpowie jak mam to rozegrac....- gdy wszystko pójdzie po
    mojej mysli ...oby...:)

    Pozdrawiam wszystkich

    Zwykly

  • 2. Data: 2003-02-15 15:30:14
    Temat: Re: Umowa-zlecenie a zmiana pracy, zwolnienie
    Od: s...@p...onet.pl

    > Witam serdecznie.
    Z tego Twojego pisania to bardzo mało wynika.
    1. Twierdzisz ,że to umowa zlecenie jak tak jest to w niej powinno być napisane
    jak ona jest roziązywana a jak nie ma to zachęcam do studiowania kodeksu
    cywilnego.Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-02-15 15:43:15
    Od: "zwykly" <z...@g...pl>

    a jest cos, czytam

    i napisane jest , że:

    1. Każdej ze stron przysługuje prawo rozwiązania niniejszej umowy z
    zachowaniem jednomiesiecznego wypowiedznia na pismie...blabla...:)
    Czyli...hm, czyli jednak musze uprzedzic...a co jesli nie?
    2. I jeszcze cos takiego ze mozna rozwiazac w przypdku razacego naruszenia
    umowy...

    zwykly

  • 4. Data: 2003-02-15 15:44:35
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zwykly" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    :)?

    > Moze ktos pomoze i podpowie jak mam to rozegrac....- gdy wszystko pójdzie

    Zgodnie z Kodeksem Cywilnym :

    Przyjmujący zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie. Jednakże gdy
    zlecenie jest odpłatne, a wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego powodu,
    przyjmujący zlecenie jest odpowiedzialny za szkodę

    --
    Jacek

  • 5. Data: 2003-02-15 17:53:52
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > Czyli...hm, czyli jednak musze uprzedzic...a co jesli nie?
    > 2. I jeszcze cos takiego ze mozna rozwiazac w przypdku razacego naruszenia

    Jeżeli zrobisz pa pa z dnia na dzień to pracodawca
    oleje cię, skieruje sprawę do sądu o odszkodowanie.

    Tomek

  • 6. Data: 2003-02-15 18:11:35
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    miało być: oleje cię albo skieruje sprawę do sądu .