PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaka branza dla handlowca?

  • 1. Data: 2005-04-24 09:35:19
    Temat: Jaka branza dla handlowca?
    Od: "Trogs" <N...@S...PL>

    Witam

    Czytam grupe od dluzszego czasu i mam prosbe do grupowiczow o rade. Nim
    zadam wlasciwe pytanie postaram sie
    troche nakreslic jak wyglada moja sytuacja. Pracuje teraz w branzy
    telekomunikacyjnej i jestem raczej zadowolony z pracy po za malym ale.
    Tym "ale" jest (jak nie trudno sie domyslic) placa. Pracuje chwile i widze
    ze nie mam szans na podwyzke,
    jakas wieksza premie i przekroczenia progu 1000 zl "na reke". Wkurza mnie to
    o tyle, ze czuje ze moglbym
    zrobic o wiele wiecej gdybym mial mozliwosci. Branza gsm ma to do siebie, ze
    jest pod duzym wplywem sezonowosci,
    jest juz nasycona i duzych pieiedzy sie juz nie na zarobic. Postanowilem
    rozejzec sie na rynku pracy za inna
    bardziej dochodowa branza. Jestem handlowcem i taka praca mnie na chwile
    obecna interesuje. Koncze studia ekonomiczne
    i pisze prace na temat sprzedazy a dokladnie otoczki psychologicznej jaka
    sie z tym wiaze. Wczesniej pracowalem w
    informatycznej zajmujacej sie projektowaniem stron www, hostingiem i
    szerokorozumianej promocji w internecie.
    Branze w ktorych sie obracalem byly bezposrednio zwiazane z moimi
    zainteresowaniami i nie maialem najmniejszego
    problemu ze znalezieniem pracy poniewaz doskonale je znalem.

    Chce w obecnej pracy popracowac jeszcze rok i zajac sie czyms bardziej
    dochodowym. Przez ten czas chcialbym zglebic
    (przynajmniej teoretycznie) temetyke zwiazana z nowa branza. I tu pytanie i
    prosba o rade do bardziej zorietowanych:
    jaka branza da mi szanse zarobic rozsadne pieniadze? Przez grupe przewijaly
    sie zarobki handlowcow oscylujace w granicach
    2000 do 5000, dlatego pytam gdzie sie zakrecic zeby tyle zarobic?

    pozdrawiam

    Trogs

  • 2. Data: 2005-04-24 13:55:23
    Temat: Re: Jaka branza dla handlowca?
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

> [...]
    > Przez grupe przewijaly sie zarobki handlowcow oscylujace w granicach
    > 2000 do 5000, dlatego pytam gdzie sie zakrecic zeby tyle zarobic?

    Każda branża jest nasycona. Twoje zarobki nie zależą od branży, tylko
    od Twojej wartości. To znaczy umiejętności. Oraz od wartości
    (skuteczności) organizacji pracy firmy, gdzie pracujesz.
    Dlatego odpowiadam: wszędzie. A takie zarobki w gsm to akurat mały
    problem dla dobrego handlowca. Jeśli tego nie potrafisz, to albo
    jesteś słaby, albo pracujesz w nieodpowiedniej firmie sprzedażowej
    albo też w nieodpowiedni (nieefektywny) sposób wykonujesz pracę lub
    masz umowę typu: "lepiej bezpiecznie i mało...".

    J.K.
    --
    ====== kilka ofert zatrudnienia: www.zapraszam.pl/praca/ ======
    1 września o 12.00 Warszawa, Meissnera 5 - otwarcie jubileuszowej

  • 3. Data: 2005-04-24 17:13:36
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "Trogs" <N...@S...PL> napisał w wiadomości

    > Branza gsm ma to do siebie, ze jest pod duzym wplywem sezonowosci,
    > jest juz nasycona i duzych pieiedzy sie juz nie na zarobic.

    > Koncze studia ekonomiczne

    Nasycenie branży nie poznaje sie po tym, że jakiemuś "handlowcowi" nie udaje
    sie z niej wyżyć.
    W Polsce jest chyba najmniej komórek na 100 mieszkanców w porownaniu do
    innych krajów UE. I to nawet tych z dawnego obozu.

    vertret

  • 4. Data: 2005-04-24 17:20:24
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Trogs napisał(a):
> [...]
    > rozejzec sie na rynku pracy za inna
    > bardziej dochodowa branza. Jestem handlowcem i taka praca mnie na chwile
    To chyba sie slabo starasz. Albo po prostu wykruszyli Ci sie klienci.
    Kolega z roku dostal prace jak przedstawiciel w firmie wspolpracujacej z
    idea. No i jest zadowolony i samej podstawy ma ~1000zl na reke, do tego
    prowizje
    Zarobki sa zalezne nie od branzy ale od rejonu i zdolnosci sprzedawcy

    Michal Kijewski
    badzio(at)epf(dot)pl
    JID badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884
    ICQ 76259763
    Skype: badzio

  • 5. Data: 2005-04-24 17:32:32
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

> [...]

    > sie zarobki handlowcow oscylujace w granicach
    > 2000 do 5000, dlatego pytam gdzie sie zakrecic zeby tyle zarobic?

    W tym zawodzie jak w zadnym innym Twoje zarobki zaleza od zysku, ktory
    przynosisz pracodawcy, a duzy zysk (w liczbach bezwzglednych) robi sie tam,
    gdzie wartosc transakcji jest duza. Dlatego imho najlepiej sprzedawac albo
    firmom, albo osobom prywatnym rzeczy drogie lub "dlugotrwale" (np.
    ubezpieczenie emertytalne - suma zaplacona firmie przez caly okres zycia
    klienta jest spora). To nie ma znaczenia, czy sprzedajesz tony cementu,
    grupowe ubezpieczenia dla wszystkich pracownikow duzej firmy czy rozwiazania
    informatyczne, trzeba isc tam, gdzie wartosci transakcji sa duze, bo wtedy
    firma jest tez w stanie sporo zaplacic. Sprzedawanie drobiazgow prywatnym
    klientom jest dobre, zeby pocwiczyc - podejrzewam, ze sprzedajesz to, co
    teraz sprzedajesz, wlasnie w malych jednostkowych transakcjach prywatnym
    osobom. Bo jesli nie, to albo pracodawca ma weza w kieszeni, albo slaby
    jestes.

    I.

  • 6. Data: 2005-04-24 21:14:21
    Od: "Trogs" <N...@S...PL>

    Witam ponownie

    Nie cytuje i nie odnosze sie do konkretnych wypowiedzi bo chce dodac kilka
    informacji. W chwil obecnej nie jestem przedstawicielem handlowym a
    sprzedawca i nie mam kompletnie wplywu na ilosc klientow ktorych obsluguje.
    Nie dostaje rowniez zadnej prowizji za wyniki sprzedazy, dostajemy czasami
    premie za dobra sprzedaz na caly punkt czyliu na cztery osoby. Dobra
    sprzedaz jak juz wspomnialem jest uwarunkowana sezonowoscia, ktora nie
    zmienia sie od lat (przed swietami np jest lepsza sprzedac, po swietach
    gorsza itp..) Chodzi mi oto ze np teraz zamiast zajac sie sprzedaza musze
    albo siedziec i sie nudzic bo nie ma klientow, albo zajmowac sie duperelami
    w stylu "nie moge odbierac mmsow".

    Do postu Immony dodam tylko ze na ubezpieczenia emerytalne i polisy jestem
    za mlody ;)

    pozdrawiam
    Trogs

  • 7. Data: 2005-04-25 06:31:01
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

> [...]
    > zamiast zajac sie sprzedaza musze albo siedziec i sie nudzic
    > bo nie ma klientow, albo zajmowac sie duperelami

    Nie szkoda Ci czasu? To dobra praca, ale nie dla ludzi z ambicjami.
    Jak widać - masz chęć zarabiać więcej - nawet piszesz ile. Więc
    zmień zawód na PH. Najlepiej w swojej branży, bo już ją troche znasz.

    J.K.

  • 8. Data: 2005-04-25 08:24:07
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: Trogs [Sun, 24 Apr 2005 23:14:21 +0200]:

    > W chwil obecnej nie jestem przedstawicielem handlowym
    > a sprzedawca i nie mam kompletnie wplywu na ilosc klientow
    > ktorych obsluguje.

    Uuuu... Auc. Aua. Boli.

    Sorki.

    Jesli nie siedzisz w warzywniaku czy innym kiosku, to masz
    wplyw jak diabli. A moze raczej mozesz miec wplyw bo na ta
    wieksza ilosc klientow trzeba sobie troche zapracowac.

    No, ale skoro mowisz ze siedzisz i robisz nic, to co Ci tak
    w sumie przeszkadza pogadac z szefem i zaproponowac, ze Ty
    mu nabijesz klientow, a on Ci da od nich prowizje?

    Kira

  • 9. Data: 2005-04-25 08:30:25
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Uuuu... Auc. Aua. Boli.

    Cichoooo... Namawiam go na ph - to mu da w dupę i nauczy pracy...

    J.K.

  • 10. Data: 2005-04-25 08:59:52
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: Jan Kowalski [Mon, 25 Apr 2005 10:30:25 +0200]:

    > Cichoooo... Namawiam go na ph - to mu da w dupę
    > i nauczy pracy...

    No dobra, to juz jestem cicho. Ale to na prawde bolalo...

    Kira (powodzenia)