PracaGrupypl.praca.dyskusjeJaka branza dla handlowca? › Re: Jaka branza dla handlowca?
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jaka branza dla handlowca?
    Date: Sun, 24 Apr 2005 19:32:32 +0200

    Użytkownik "Trogs" <N...@S...PL> napisał w wiadomości
    news:d4fphj$ema$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > (przynajmniej teoretycznie) temetyke zwiazana z nowa branza. I tu pytanie
    > prosba o rade do bardziej zorietowanych:
    > jaka branza da mi szanse zarobic rozsadne pieniadze? Przez grupe
    > przewijaly
    > sie zarobki handlowcow oscylujace w granicach
    > 2000 do 5000, dlatego pytam gdzie sie zakrecic zeby tyle zarobic?

    W tym zawodzie jak w zadnym innym Twoje zarobki zaleza od zysku, ktory
    przynosisz pracodawcy, a duzy zysk (w liczbach bezwzglednych) robi sie tam,
    gdzie wartosc transakcji jest duza. Dlatego imho najlepiej sprzedawac albo
    firmom, albo osobom prywatnym rzeczy drogie lub "dlugotrwale" (np.
    ubezpieczenie emertytalne - suma zaplacona firmie przez caly okres zycia
    klienta jest spora). To nie ma znaczenia, czy sprzedajesz tony cementu,
    grupowe ubezpieczenia dla wszystkich pracownikow duzej firmy czy rozwiazania
    informatyczne, trzeba isc tam, gdzie wartosci transakcji sa duze, bo wtedy
    firma jest tez w stanie sporo zaplacic. Sprzedawanie drobiazgow prywatnym
    klientom jest dobre, zeby pocwiczyc - podejrzewam, ze sprzedajesz to, co
    teraz sprzedajesz, wlasnie w malych jednostkowych transakcjach prywatnym
    osobom. Bo jesli nie, to albo pracodawca ma weza w kieszeni, albo slaby
    jestes.

    I.