PracaGrupypl.praca.dyskusje › Komputerowy dobór kadr

  • 1. Data: 2005-04-23 15:50:01
    Temat: Komputerowy dobór kadr
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Czy Ktoś z szanownych użytkowników spotkał gdzieś w sieci informacje,
    opracowania, oferty firm w zakresie komputerowego doboru personelu ???

    Chodzi mi o zastosowania Internetu, czy też jakieś programy wykorzystywane
    do selekcji kandydatów, sprawdzania umiejętności. A może Ktoś wie jakie
    firmy to wykorzystują?

    Z góry ukłon i dziękuję.

  • 2. Data: 2005-04-23 15:56:17
    Temat: Re: Komputerowy dobór kadr
    Od: "konto" <k...@o...pl>

> [...]
    > do selekcji kandydatów, sprawdzania umiejętności. A może Ktoś wie jakie

    Sa systemu Kadrowo-płacowe lub moduły pakietów ERP , wpsomagajace proces
    rekrutacji.
    A co do internetu ,to ewentualnie formularze złoszeniowe itp lecz z tym sie
    nie spotkałem.
    Poszukaj cos na temat sap itp w gogle pierwszy wynik : Komputerowe
    wspomaganie procesu selekcji kadr"

    rafal

  • 3. Data: 2005-04-23 16:17:06
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "konto" <k...@o...pl> napisał
    > Sa systemu Kadrowo-płacowe lub moduły pakietów
    ... (ciach)

    Dzięki. Czekam na dalsze sugestie innych użytkowników. Może jakiś autor coś
    na ten temat napisał, zbadał....

  • 4. Data: 2005-04-23 16:33:57
    Od: Michał <m...@s...net>

    Piotr [trzykoty] wrote:

    > Czy Ktoś z szanownych użytkowników spotkał gdzieś w sieci informacje,
    > opracowania, oferty firm w zakresie komputerowego doboru personelu ???

    recruitsoft używany przez największych.

    --
    mgl

  • 5. Data: 2005-04-23 20:06:29
    Od: Marcin Molga <m...@w...vectranet.pl>

    Witam,

    > Chodzi mi o zastosowania Internetu, czy też jakieś programy wykorzystywane
    > do selekcji kandydatów, sprawdzania umiejętności. A może Ktoś wie jakie

    Przy pomocy odpowiednich programów można przeprowadzić testy wiedzy (np.
    z języka programowania czy z przepisów prawnych), testy osobowości
    (tworzące profil kandydata w kilkudziesięciu wymiarach) czy testy
    zdolności kognitywnych, powszechnie zwane testami inteligencji.

    Zaawansowane systemy umożliwiają utworzenie profilu stanowiska,
    przebadanie kandydatów w tych samych wymiarach, w których określono
    wymagania na stanowisko, a następnie pozwalają obliczyć tzw.
    współczynnik dopasowania osoby do funkcji w celu wyłonienia potencjalnie
    najlepszego kandydata.

    Są w Polsce firmy produkujące takie oprogramowanie. Konkrety mogą iść
    prywatnie, coby nie robić kryptoreklamy.

    > firmy to wykorzystują?

    Przeważnie duże, więcej niż 200 pracowników. Takie, które mają lub są w
    trakcie tworzenia modelu kompetencji.

  • 6. Data: 2005-04-23 21:02:39
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Marcin Molga" <m...@w...vectranet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > profil kandydata w kilkudziesięciu wymiarach) czy testy zdolności
    > kognitywnych, powszechnie zwane testami inteligencji.

    Ja sie zetknelam z rozwiazaniem selekcjonujacym nadsylane e-mailem
    aplikacje, ale to na dosc "mlotkowej" zasadzie - wyszukiwania w nich
    konkretnych slow i automatycznego kasowania tych, w ktorych (w zalacznikach,
    czyli cv/lm lub tresci maila) te slowa sie nie pojawily (odpowiednia ilosc
    slow z zestawu). Dodam, ze nie chodzilo o slowa zawarte w ogloszeniu, ktore
    nalezalo po prostu powtorzyc w aplikacji, tylko pewne slowa kluczowe
    pokazujace, ze ktos jest w branzy i kojarzy firmowy slang i rownie slangowe
    nazwy niezbednych cech. Branza waska, firma z kilkudziesiecioma
    pracownikami, programik sobie prywatnie napisal szef z zamilowania
    informatyk. Wykorzystywal przy szukaniu personelu zarowno merytorycznego,
    jak i nie scisle merytorycznego (sekretarka, handlowcy, asystenci, a nawet
    personel "od niewykwalifikowanych prac"), od ktorego jednak wymagal
    znajomosci branzy ( w ogloszeniu bylo napisane jako wymog "znajomosc
    branzy"). Mial taka polityke, ze nawet sprzataczka :) - oczywiscie
    przesadzam, no ale: nawet admin >:) - mieli wiedziec, czym sie firma
    zajmuje, rozumiec to, rozumiec, na jakim jest rynku, jakie na tym rynku
    panuja prawa i sluchajac rozmow dotyczacych podstawowej dzialalnosci
    wiedziec, o co chodzi.

    To byla bardzo dobra polityka w tamtej branzy (ogolnie: nawet zatrudnieni na
    nizszych stanowiskach pracownicy przynosili pomysly, czasem sensowne), ale
    to juz zupelnie inna historia.

    Nie jest to rozwiazanie z omawianego zakresu rozwiazan wspomagajacych
    rekrutacje na etapie testowania poszczegolnych kandydatow, ale mysle, ze
    jest ciekawe, choc moim zdaniem ten konkretny przypadek byl troche "za
    pomoca mlotka", bo mozna bylo uzyc innych slow, jak ktos byl kreatywny. Ale
    mnie najbardziej interesuja rozwiazania dokonujace selekcji na etapie samych
    zgloszen, albowiem z opowiadan znajomych HRow wiem, ze przegladanie setek
    aplikacji i wydawanie na ich podstawie decyzji o zaproszeniu do dalszej
    rekrutacji lub nie jest dla nich najbardziej meczaca i nudna czescia roboty,
    a zawarte w CV i LM informacje bywaja tak skape, ze decyzje bywaja trudne,
    zwlaszcza na stanowiska wazne dla firmy (np. osoba zarzadzajaca biurem) a
    nie zwiazane z merytoryka tak scisle, zeby doswiadczenie i kwalifikacje z CV
    dawaly jednoznaczne podstawy do decyzji.

    I.