PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak sprawdzić wiarygodność firmy ? › Re: Jak sprawdzić wiarygodność firmy ?
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak sprawdzić wiarygodność firmy ?
    Date: Sat, 15 Apr 2006 21:06:19 +1200

    studentos wrote:

    > Takie pytanie "etyczne": Czy sądzisz, że nie zostanę źle zrozumiany, jeśli
    > zapytam jednego z tych projektantów o opinię na temat firmy ? Po
    > poszukiwaniach w bazie Urzędu Patentowego zdanie uległo pewnej weryfikacji,
    > ale sięgnąłbym po opinię osoby, która już z nimi współpracowała. Czy Ty po
    > podobną opinię sięgnęła byś bez obiekcji ?

    Siegnelabym z duza doza dyplomacji, bo sytuacja jest delikatna - nie
    wiesz, czy to np. nie sa dobrzy kumple wlascicieli. Ale tak, do kogos
    obecnego na Necie w formie wypowiedzi na forach mozna pisac w zwiazku z
    tematem, na jaki sie publicznie udziela i mam z tym sporo pozytywnych
    doswiadczen.
    Pierwszego maila bym napisala w stylu "ogolne sondowanie i nawiazanie
    kontaktu", czyli z przedstawieniem sie, skad znalazles goscia, jak
    oceniasz (dobrze :) ) jego projekty/wypowiedzi i uprzejmym zapytaniem,
    czy wolno Ci zadac pytanie zawodowe/nt rynku. Jesli reakcja jest
    sympatyczna, walisz w nastepnym mailu prosto z mostu, jesli nie -
    odpuszczasz.
    Niewiele Ci grozi - w najgorszym przypadku gosc Cie oleje albo okaze sie
    kumplem wlascicieli i przekaze im informacje, ze sie pytales, ale
    przecietny wlasciciel czy czlonek zarzadu uzna takie zapytanie za
    pochlebstwo i za cos na plus, jesli pokazales w mailu, ze jestes pod
    wrazeniem patentow itd. i chcesz tylko dostac to ostateczne upewnienie
    sie od kogos kompetentnego.
    Ogolnie - wszystko zalezy od tego, jak to napiszesz, ale ryzyko w mojej
    ocenie jest niewielkie.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl