PracaGrupypl.praca.dyskusje › obowiazek informowanie urzedu pracy o etatach?

  • 1. Data: 2006-04-11 13:13:33
    Temat: obowiazek informowanie urzedu pracy o etatach?
    Od: "mieszkaniec" <...@p...pl>

    Podobno każdy pracodawca ma obowiązek informowania lokalnego urzędu
    pracy o tym, że dysponuje wolnymi miejscami pracy. Czy to prawda? Jakoś
    nie chcę mi się w to wierzyć, a jeżeli tak jest, to rzeczywistą musi być
    teoria spiskowa, mówiącą o tym, że co lepsze ogłoszenia są chowane przez
    pracowników pupów i przekazywane ziomkom.

  • 2. Data: 2006-04-11 13:28:59
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e1ga6d$8nj$1@nemesis.news.tpi.pl>
    mieszkaniec <...@p...pl> pisze:

    > Podobno każdy pracodawca ma obowiązek informowania lokalnego urzędu
    > pracy o tym, że dysponuje wolnymi miejscami pracy. Czy to prawda?

    Co za bzdura! A od kiedy istnieje obowiązek zatrudniania ludzi?
    Jeśli ktoś szuka pracownika na wolny etat to owszem_może_to zrobić za
    pośrednictwem UP, ale bynajmniej nie ma takiego obowiązku.

    > rzeczywistą
    > musi być teoria spiskowa, mówiącą o tym, że co lepsze ogłoszenia są
    > chowane przez pracowników pupów i przekazywane ziomkom.

    A w to akurat jestem w stanie uwierzyć.
    Z tym, że nie rozumiem, co taki stan rzeczy miałby mieć wspólnego z tym, co
    napisałeś powyżej.

    --
    Nixe

  • 3. Data: 2006-04-11 14:30:56
    Od: "mieszkaniec" <...@p...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeśli ktoś szuka pracownika na wolny etat to owszem_może_to zrobić za
    > pośrednictwem UP, ale bynajmniej nie ma takiego obowiązku.

    Wyczytałem to w jakiejś broszurce wydawanej na ładnym papierze przez PUP

    > A w to akurat jestem w stanie uwierzyć.
    > Z tym, że nie rozumiem, co taki stan rzeczy miałby mieć wspólnego z
    > tym, co napisałeś powyżej.

    To wspólnego, że ogłoszenia w pupie są delikatnie mówiąc niskiego
    lotu...i nigdy nie ma nic ciekawego

  • 4. Data: 2006-04-12 10:56:18
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Tue, 11 Apr 2006 15:13:33 +0200, mieszkaniec napisał(a):

> [...]
    > teoria spiskowa, mówiącą o tym, że co lepsze ogłoszenia są chowane przez
    > pracowników pupów i przekazywane ziomkom.

    Tak, obowiązek jest.

    Art. 36. pkt 5 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

    Ale... przepis jest całkowicie martwy. Pewnie 99 % pracodawców o tym nie
    wie. No i oczywiście nie ma żadnych możliwości wegzekwowania stosowania
    tego przepisu...

    3mci się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 5. Data: 2006-04-12 10:59:34
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Tue, 11 Apr 2006 15:28:59 +0200, Nixe napisał(a):

    > Jeśli ktoś szuka pracownika na wolny etat to owszem_może_to zrobić za
    > pośrednictwem UP, ale bynajmniej nie ma takiego obowiązku.

    A jednak teoretycznie ma...

    3m się.

  • 6. Data: 2006-04-15 21:09:25
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Nixe napisał:
> [...]
    > Jeśli ktoś szuka pracownika na wolny etat to owszem_może_to zrobić za
    > pośrednictwem UP, ale bynajmniej nie ma takiego obowiązku.

    nie pamietam dokladnie szczegolow, ale to wynika z ktorejs ustawy (o
    przeciwdzialaniu bezrobociu?-nie pamietam). jest tam zapis mowiacy, ze
    zaklad pracy ma obowiazek poinforowac urzad pracy o wolnych etatach.
    imho jest to martwy zapis bo nawet jak firma poinformuje ze ma wakaty,
    to co dalej? przeciez nie ma obowiazku zatrudnic osob poleconych przez pup.
    pozdr

  • 7. Data: 2006-04-16 18:13:24
    Od: " leszek" <s...@W...gazeta.pl>

    mieszkaniec <...@p...pl> napisał(a):

    > Podobno każdy pracodawca ma obowiązek informowania lokalnego urzędu
    > pracy o tym, że dysponuje wolnymi miejscami pracy. Czy to prawda?

    To prawda, tyle że jest to zapis zupełnie martwy.

    > Jakoś nie chcę mi się w to wierzyć, a jeżeli tak jest, to rzeczywistą musi być
    > teoria spiskowa, mówiącą o tym, że co lepsze ogłoszenia są chowane przez
    > pracowników pupów i przekazywane ziomkom.

    Prościej chyba załozyc, że po prostu pracodawcy uważają, że sa lepsze metody
    rekrutacji niż poprzez urzędy pracy.