PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak podniesc wydajnosc??? Re: Dlaczego jest bieda i bezrobocie.

  • 1. Data: 2003-03-22 22:45:45
    Temat: Jak podniesc wydajnosc??? Re: Dlaczego jest bieda i bezrobocie.
    Od: "Xyloo" <x...@o...pl>

    Po lektorze ciekawego watku "Dlaczego jest bieda i bezrobocie" i porcji
    zaleznosci ekonomicznych ktore wskazuja ze droga do sukcesu jest
    podniesienie wydajnosci zaczolem zastanawiac sie jak ja moglbym to zrobic???

    Pracuje w firmie na etacie, roboty jest dosc na 4 osoby w moim dziale
    [informatyki]. czasem to nawet nie ma czasu na sniadanie a kawe to pijemy
    przy komputerach pracujac. O BHP odnosnie pracy przy monitorach 50/10 nik
    nie wspomina, byc moze ze strachu. Sytuacja jak w wielu firmach, o
    nadgodzinach szef nie chce slyszec, a roboye mamy tak se zorganizowac by
    byla zrobiona. Komputery mamy najslabsze i najgorsze w calej firmie [okolo
    150 sztuk] wiec szybciej juz robic nie chca. Wyjscie z pracy po 8 h
    traktowane jest jak zamach na pozostalych wspolpracownikow.
    Coz moglbym wiec uczynic by zwiekszyc wydajnosc??
    Moze jakies ciekawe pomysly bo nie widze mozliosci...

    Pozdrawiam
    Xyloo

  • 2. Data: 2003-03-22 23:02:56
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Xyloo napisal(a) Sat, 22 Mar 2003 23:45:45 +0100:
    >Po lektorze ciekawego watku "Dlaczego jest bieda i bezrobocie" i porcji
    >zaleznosci ekonomicznych ktore wskazuja ze droga do sukcesu jest
    >podniesienie wydajnosci zaczolem zastanawiac sie jak ja moglbym to zrobic???

    Nie tylko wydajnosc. Przede wszystkim normalny
    system podatkowy, prawny ktory nie zniecheca do pracy,
    do inwestowania w stanowiska pracy.

    >Moze jakies ciekawe pomysly bo nie widze mozliosci...

    Na wydajnosc nalezy spojrzec w szerszym kontekscie.
    Tu nie chodzi o wydajnosc pracownika produkcyjnego,
    co przecietna wydajnosc. A ta zalezy np od liczby
    niepotrzebnych etatow w firmie, biurokracji itp

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 3. Data: 2003-03-23 01:04:32
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Sat, 22 Mar 2003 23:45:45 +0100, "Xyloo" <x...@o...pl> wrote:

    >Po lektorze ciekawego watku "Dlaczego jest bieda i bezrobocie" i porcji
    >zaleznosci ekonomicznych ktore wskazuja ze droga do sukcesu jest
    >podniesienie wydajnosci zaczolem zastanawiac sie jak ja moglbym to zrobic???

    I co ciekawsze ze twierdzili tak przeciwnicy konsumpcjonizmu. Tylko ze jak w
    wyniku wzrostu wydajnosci firmy wyprodukuja wiecej dobr to nie na magazyn, tylko
    z nadzieja ze jest ktos SKONSUMUJE. Bo cel kazdego dzialania komercyjnego,
    przynoszacego profit jest prosty - zaoferowac produkt lub usluge ktora ktos
    SKONSUMUJE. Nie ma konsumpcji nie ma sensu zwiekszanie wydajnosci - chyba ze
    chcemy zapelnic magazyn.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 4. Data: 2003-03-23 06:24:07
    Od: "Irek" <j...@w...pl>

> [...]
    > Coz moglbym wiec uczynic by zwiekszyc wydajnosc??
    > Moze jakies ciekawe pomysly bo nie widze mozliosci...

    Podniesc wydajnosc zaden problem ... w poprzedniej firmie jak byla sobota to
    w dobrym tonie bylo normalne przyjscie do pracy, w niedziele przychodzili
    najgorliwsi
    ((
    pozdrawiam
    Irek

  • 5. Data: 2003-03-23 09:58:10
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Irek" <j...@w...pl> writes:

    > Podniesc wydajnosc zaden problem ... w poprzedniej firmie jak byla sobota to
    > w dobrym tonie bylo normalne przyjscie do pracy, w niedziele przychodzili
    > najgorliwsi

    zapominacie, ze podnoszenie wydajnosci nie liczy sie na pojedynczych
    pracownikow, ale w skali _firmy_ i zysku, jaki ona jest w stanie
    wypracowac.

    mozecie sobie siedziec i 24 godziny przez 7 dni w tygodniu, ale jesli
    ktos na gorze zarzadzi glupi projekt, ktorego efekty sie nie
    sprzedadza, to na nic sie to zda.
    podobnie, jesli wypracowane pieniadze beda przejedzone na biurokracje
    albo lapowki etc.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 6. Data: 2003-03-23 10:23:14
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > Coz moglbym wiec uczynic by zwiekszyc wydajnosc??
    > Moze jakies ciekawe pomysly bo nie widze mozliosci...

    nie spojazales na problem z punktu widzenia calego przedsiebiorstwa a
    jedynie skupiles sie na swojej wydajnosci.
    zwiekszenie jednostkowej wydajnosci pracy moze polegac wlasnie na
    inwestowaniu w nowszy i szybszy sprzet zebys nie musial go poganiac bacikiem
    do obliczen. lepsza organizacja czasu pracy tak zeby nie tracic go na zbedne
    czynnosci, likwidacja zbednych stanowisk (np czwartej sekretarki prezesa)
    itp.
    nie mozemy sami wiele na to poradzic a wszystko co zrobisz zeby twoja
    wydajnosc sie zwiekszyla przyniesie tylko tyle, ze jak sie wychylisz z czyms
    to na nastepny dzien to cos bedzie juz twoim obowiazkiem :-(

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy

  • 7. Data: 2003-03-23 16:16:54
    Od: "Michal Gancarski" <w...@e...org.pl>

> [...]
    ktos
    > SKONSUMUJE. Nie ma konsumpcji nie ma sensu zwiekszanie wydajnosci - chyba

    Ech, i znowu od nowa trzeba tlumaczyc. Podzial: dobra konsumpyjne i dobra
    kapitalowe. Inwestycja nie musi isc w wytworzenie dóbr konsumpcyjnych.
    Logika ponownie: jesli cos konsumujesz, to zmniejszasz ilosc dóbr. Jesli
    czegos jetm mniej, to nie mozesz miec wiecej. Czy to tak trudno zrozumiec?
    Konsumpcja to tylko powiedzenie sobie: mamy tyle i tyle, to wezmy sobie tego
    tyle i tyle i to przejedzmy. Motorem inwestycji nie jest zaspokojenie
    wiekszej konsumpcji. Motorem inwestycji jest chec osiagniecia w przyszlosci
    wiekszego zysku przez zaspokojenie zapotrzebowania na jakies dobro. NIE MUSI
    to byc dobro konsumpcyjne, moze to byc dobro kapitalowe.

    --
    ++ Michal Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++

  • 8. Data: 2003-03-23 19:27:50
    Od: "Artur Żmudzki" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sobota to
    > w dobrym tonie bylo normalne przyjscie do pracy, w niedziele

    Pomyłka! To nie jest podnoszenie wydajności tylko wydłużanie czasu
    pracy. Chodzi o to aby intensywniej/lepiej/wydajniej pracować w ramach
    standardowego czasu pracy.

    Art
    ________________________________
    PS. 415 dzień bezrobocia :-(

  • 9. Data: 2003-03-23 22:28:12
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Sun, 23 Mar 2003 17:16:54 +0100, "Michal Gancarski" <w...@e...org.pl>
    wrote:

    > NIE MUSI to byc dobro konsumpcyjne, moze to byc dobro kapitalowe.

    Dobro kapitalowe jest rowniez dobrem konsumpcyjnym. Polecam lepsza lekture
    podrecznikow ekonomi.

    Zacytuje odpowiedz ktora juz raz pisalem:

    Wszystkie dobra sa dobrami konsumpcyjnymi, przy czym dziela sie w zaleznosci od
    stopnia trwalosci i materialnosci. Podstawowy podzial dobr konsumpcyjnych to
    dobra nietrwale (np. zywnosc), dobra trwale (np. samohody, ale i narzedzia
    produkcji) oraz uslugi (oferowane na sprzedaz dzialania i pozytki z nich
    plynace).

    Marketing woli troche inna klasyfikacje niz ekonomia i woli dzielic dobra wedlug
    sposobow w jaki sa nabywane: dobra nabywane zwyczajowo, dobra kupowane przy
    okazji, dobra nabywane w sposob specjalny (dobra o unikatowej charakterystyce i
    identyfikacji marki), dobra nabywane bez uprzedniego planowania.

    Jeszcze inna klasyfikacje stosuje sie w przypadku dobr przemyslowych, gdzie
    istotne jest w jaki sposob uczestnicza w procesie produkcyjnym i jaki jest ich
    wzgledny koszt. Glowny podzial to: materialy i czesci, dobra eksploatacyjne i
    uslugi oraz dobra kapitalowe.

    Tylko ze za kazdym razem dobra te podlegaja KONSUMPCJI i nie ma znaczenia jak je
    dzielimy i jak je nazwiemy. Celem kazdej dzialalnosci gospodarczej, majacej w
    zalozeniu przynoscic zysk, jest oferowanie dobr (materialnych lub
    niematerialnych) i czerpanie korzysci majatkowych z ich sprzedazy, czyli
    KONSPUMPCJI przez klientow. I nie ma znaczenia czy dobra te kupila inna firma by
    wykorzystac je w procesie produkcji do wykonania innych dobr - z punktu widzenia
    rynku i oferenta jego dobra zostaly zakupione i SKONSUMOWANE w wyniku czego
    powstal inny produkt, ktory tez z kolei ma by SKONSUMOWANY przez kolejnego w
    lancuchu. Natomiast z punktu widzenia nabywcy jest to INWESTYCJA w srodki
    produkcji. Dlatego sam piszac o potrzebie inwestowania jak najbardziej chwaliles
    i popierales konsupmcje ;-)

    A na koniec najbardziej prozaiczny przyklad konsumpcji (w potocznym rozumieniu
    tego slowa) czy posilanie sie. Czlowiek nabywa dobra materialne (artykuly
    spozywcze), w celu posilenia sie i zyskania sil do pracy, za ktora to prace
    (czyli uslugi, a wiec dobra) uzyskuje (od pracodawcy lub innych zleceniodawcow)
    pieniadze (dobra materialne) ktore w drodze wymiany moze wymienic na inne dobra
    (artykuly spozywcze). Z punktu widzenia pracownika nabywanie artykulow
    spozywczych jest inwestycja w srodki produkcji (siebie), ktora zwroci sie w
    postaci zaplaty za wykonana prace. Z punktu widzenia producenta artykulow
    spozywczych jest to konsumpcja i nie interesuje go do czego jedzenie zostalo
    zuzyte (bo moglo zostac nie zjedzone, zepsuc sie i wtedy to bedzie taka
    nietrafiona inwestycja).

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *

  • 10. Data: 2003-03-24 05:05:42
    Od: "Irek" <j...@w...pl>

> [...]
    > sprzedadza, to na nic sie to zda.
    > podobnie, jesli wypracowane pieniadze beda przejedzone na biurokracje

    Nina czytaj miedzy wieszami. Nowobogacki wlasciciel kilkuset dusz ma
    satysfakcje ze jest tak silny. I wpadajac w soboty czy popoludnia z kumlem
    na kielicha jest bardziej dowatrosciowany :-(((
    pozdrawiam
    Irek