PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ja tu czegoś nie rozumie

  • 11. Data: 2005-01-24 21:07:42
    Temat: Re: Ja tu czegoś nie rozumie
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Mon, 24 Jan 2005 20:07:19 +0100, użyszkodnik Wojtek
    <viking_@_WYWAl_to_gazeta.pl> napisał:

    > Praca jest warta tyle ile pracodawca zgodzi się zapłacić. Jeśli pracodawca
    > nie zgodzi się zapłacić więcej, to widocznie nie obawia się, że nie będzie
    > miał kto dla niego pracować.

    troche pokrętne tłumaczenie ale niech będzie

    > Każda umiejętność jest ważna. Poza tym dobry murarz na brak pracy nie
    > narzeka :)

    użyłeś słowa - klucza DOBRY
    poruszyłeś jeszcze jedną ważną kwestie mówiąc że każda praca
    ja ku zdziwieniu mojego pracodawcy powiedziełem na wstępie że moge
    robić wiele rzeczy ale marketingowcem nie jestem i sprzedawać nic nie
    mam zamiaru bo tylko zmarnuje czas potrzebny do zdobywania
    umiejętności do których mam predyspozycje

    > To nie jest odpowiedź na mój argument. Nikt Ci nie broni podnosić
    > kwalifikacje. Życzę Ci, byś wypracował sobie pozycję, która pozwoli Ci
    > przebierać w pracodawcach.

    i o to chodzi, nie napisałem tego wprost. jakoś nie mam ochoty
    przejmować sie tymi którzy są zmuszeni łapać się za prace za 600zł bo
    nic sensownego ,w rozumieniu zapotrzebowania na rynku pracy, nie
    potrafią

    > Dzieciaków jest coraz mniej i nauczyciele są zwalniani.

    utelentowani zostaną, jakoś nie wierze w te zmowy wrrrednych
    dyrektorów. dyrektor też nauczyciel

    > Mówisz o doświadczeniu. Gdzie absolwent AP, materiał na bardzo dobrego
    > belfra ma zdobyć to doświadczenie? Stanowiska okupują stare betony, ich tak
    > łatwo nie ruszysz.

    jak jest naprawde dobry to może zostać na uczelni jako pracownik
    naukowy

    --
    futszaK
    601061867

  • 12. Data: 2005-01-24 21:17:37
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Mon, 24 Jan 2005 21:30:15 +0100, użyszkodnik "Tomek Banach"
    <t...@p...onet.pl> napisał:

    > Bo 3/4 ludzi w wieku 18 lat interesuje sie tylko imporezami i plcia
    > przeciwna a poza tym nie bardzo wie czego chce. Przynajmniej wsrod moich
    > znajomych tak bylo, na palach jednej reki moglbym policzyc osoby ktore
    > naprawde wiedzialy co je interesuje i co chcialby w zyciu robic :)

    że kurde ja w wieku 18 lat ustawiałem hobbystycznie antenki od RTV i
    jakos mnie do imprez nie ciągnęło. ja teraz buduje sieci, a co sie ze
    znajomymi stało to nie wiem bo ich wielu nie miałem, a ci których mam
    to raczej ludzie na innym poziomie, czytaj zarabiający więcej ode mnie

    > Akurat jej sie udalo ja tez mam znajoma fryzjerke (naprawde :) ) ktora
    > naprawde to lubi i tez jest dobra w tym zawodzie ale ona akurat nie ma
    > wlasnego zakladu :)

    manie własnego zakładu czy nie manie własnego zakładu to nie jest
    wyznacznyk wszystkiego od razu

  • 13. Data: 2005-01-24 21:45:45
    Od: Wojtek <viking_@_WYWAl_to_gazeta.pl>

    futszaK dnia poniedziałek 24 styczeń 2005 22:07 napisał(a):

> [...]
    > mam zamiaru bo tylko zmarnuje czas potrzebny do zdobywania
    > umiejętności do których mam predyspozycje

    Zasadniczo to i ja sobie powiedziałem, że jeśli za machanie łopatą będą
    płacić więcej niż za programowanie, to będę machał łopatą. To też umiem
    robić.
    Nie jest jednak tak dobrze, że za wysokie kwalifikacje jest duża kasa.
    Znajomy wspominał czasy sprzed 6 lat, kiedy to po studiach nie
    informatycznych zatrudniał się jako programista. Znał C i trochę
    angielskiego, a pracodawca bez szemrania wyłożył 7 tyś., żeby go tylko
    mieć. Te czasy minęły i dziś trochę więcej trzeba umieć, żeby tyle
    zarabiać.
    Inny przykład. Kiedyś istniał taki zawód jak projektant układów cyfrowych.
    Niełatwa profesja, więc ci co to umieli zarabiali dużo. Do czasu gdy
    powstały narzędzia do automatycznej generacji projektów. Wtedy ten zawód
    przestał istnieć, ludzie potracili pracę. Nie powiesz chyba, że to przez
    to, że nie byli 'dobrzy'?
    Wniosek jest taki, że nie tylko kwalifikacje, ale także zapotrzebowanie na
    wykwalifikowanych reguluje pensje.

    > utelentowani zostaną, jakoś nie wierze w te zmowy wrrrednych
    > dyrektorów. dyrektor też nauczyciel

    Nic o żadnej zmowie nie mówiłem. Istnieje coś takiego jak karta nauczyciela.
    Na prawdę ciężko jest udowodnić "doświadczonemu" nauczycielowi, że jest
    kiepski.

    > jak jest naprawde dobry to może zostać na uczelni jako pracownik
    > naukowy

    :)
    Poza satysfakcją wiele z tego nie będzie miał.

    --
    Wojtek

  • 14. Data: 2005-01-24 21:47:49
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-01-24, futszaK <f...@p...pl> wrote:
    > I jeszcze jedna bardzo istotna sprawa - im więcej ze sobą reprezentuje
    Jest nas dwóch, ja i mój brzuch.
    Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać :)

    A co do reszty to w ogólności się zgadzam. Tyle, że realia życiowe
    poszczególnych osób powstrzymują je przed szukaniem innej pracy. Było
    o tym nie raz na forum tej grupy, więc nie będę się rozpisywał.
    Inny jest punkt widzenia młodego, gniewnego[1] absolwenta, który może sobie
    pozwolić na to, żeby przez jakiś czas być bez stałej pracy po to, żeby móc
    zdobyć wymarzoną pracę z dobrą atmosferą i nie gorszą płacą, inny zaś
    45-letniego odpowiedzialnego mężczyzny z mięśniem piwnym z żoną i dzieckiem
    na utrzymaniu. Nawet tydzień bez pracy to poważne naruszenie domowego
    budżetu, a miesiąc to już prawie tragedia.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    [...] nie można znaleźć kogoś, kto się nie odzywa
    /"CyberJoly Dream", Nina Liedtke/

  • 15. Data: 2005-01-24 22:13:29
    Od: Mo <l...@g...nie-smiec>

    Ktoś (futszaK, a któżby!) wyklepał:

    > skoro mamy 20% bezrobocia to pracodawców jest tylko o 1/5 więcej od
    > pracowników :P

    Masz zdecydowanie problemy z matematyką. Albo logiką.

    Pozdrawiam
    M.
    --
    Gdyż rodzaj ludzki w swej niedoli rozporządza jedną naprawdę skuteczną
    bronią [...] Nic nie może się przeciwstawić *napadowi śmiechu* (Mark Twain)

  • 16. Data: 2005-01-24 22:22:04
    Od: Mo <l...@g...nie-smiec>

    Ktoś (Wojtek, a któżby!) wyklepał:

    > pozajmowane przez znajomków. Na kulturę i badania w Polsce pieniędzy nie
    > ma. Swojej działalności nie rozwinie, bo co mogłaby sprzedawać?
    > Informatykiem nie zostanie, bo się kompletnie do tego nie nadaje. Jedyne co
    > umie robić poza zajmowaniem się nauką, to sprzątanie i z tego żyje, ale nie
    > w Polsce.

    Skoro sprząta poza Polską, znaczy, że zna język. Nie próbowała gdzieś
    tam się wkręcić do ekipy? Wiem, że to nie tak hop siup, ale uważam, że
    to jest tragedia, kiedy ludzie z wykształceniem zgodnym z
    zainteresowaniami muszą albo sprzątać za granicą, albo klepać bidę u nas.

    Pozdrawiam
    M.

  • 17. Data: 2005-01-24 22:26:20
    Od: Wojtek <viking_@_WYWAl_to_gazeta.pl>

    Mo dnia poniedziałek 24 styczeń 2005 23:22 napisał(a):

> [...]
    > to jest tragedia, kiedy ludzie z wykształceniem zgodnym z
    > zainteresowaniami muszą albo sprzątać za granicą, albo klepać bidę u nas.

    Nie no, dziewczyna jest rozgarnięta i sobie radę da. Tylko, że, jak słusznie
    zauważyłeś, nie u nas.

    --
    Wojtek

  • 18. Data: 2005-01-24 22:27:51
    Od: Mo <l...@g...nie-smiec>

> [...]

    > mam zamiaru bo tylko zmarnuje czas potrzebny do zdobywania
    > umiejętności do których mam predyspozycje
    [ciach]
    > przejmować sie tymi którzy są zmuszeni łapać się za prace za 600zł bo
    > nic sensownego ,w rozumieniu zapotrzebowania na rynku pracy, nie
    > potrafią

    Sam sobie przeczysz. Ty możesz nie mieć pewnych predyspozycji, ale inni,
    którzy ich nie mają, to już niedojdy?

    > jak jest naprawde dobry to może zostać na uczelni jako pracownik
    > naukowy

    Pracownik naukowy to nie belfer.

    Pozdrawiam
    M.

  • 19. Data: 2005-01-24 22:44:17
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mo" <l...@g...nie-smiec> napisał w wiadomości
    > Ktoś (futszaK, a któżby!) wyklepał:

    > Masz zdecydowanie problemy z matematyką. Albo logiką.

    Albo -> Lub.

    Sigurd NMSP

  • 20. Data: 2005-01-25 00:35:32
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Mon, 24 Jan 2005 21:47:49 +0000 (UTC), użyszkodnik "Artur R.
    Czechowski" <a...@h...pl> napisał:

> [...]
    > na utrzymaniu. Nawet tydzień bez pracy to poważne naruszenie domowego
    > budżetu, a miesiąc to już prawie tragedia.

    przepraszam, to co ten 45letni facet robił za młodu zamiast zdobywać
    wiedze, umiejętności, kontakty, doświadczenie ???
    liczył że stała praca będzie wiecznie ???