PracaGrupypl.praca.dyskusje › Informatyk w duzej firmie

  • 1. Data: 2004-10-01 16:46:09
    Temat: Informatyk w duzej firmie
    Od: "wasyl" <g...@w...pl>

    Wtam Szanownych grupowiczow,

    Mam pytanie tak jak w temacie

    Jakie sa zarobki informatyka w firmie produkcyjnej,region Wielkopolska
    Zadania jakie sa do wykonania - administracja siecią 140 komputerów+ 30
    drukarek+ osprzęt sieciowy aktywny i pasywny , administracja systemu CRM
    opartego na SQL + raporty Crystal Reports( prawa dla uzytkownikow+helpdesk)
    , firma ma
    siedzibe niedaleko Poznania ( woj. wielkopolskie )
    Ile wg was powinien taki ktos zarabiac
    Drugie pytanie cz w waszych dzialach IT sa duze rozbieznosci w
    wynagrodzeniach. Ktos robi to samo co ja a ma 2 razy tyle

    Slyszalem ze dobrze sie oplaca informatykow w tej branzy przemyslu
    Dodam ze mam 5 letnie doswiadczenie na stanowisku + odpowiednie
    wyksztalcenie

    Jak zarabia sie gdzie indziej w Polsce

  • 2. Data: 2004-10-01 17:59:35
    Temat: Re: Informatyk w duzej firmie
    Od: "Marek Lubiński" <m...@w...pl>

    "wasyl" <g...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > uzytkownikow+helpdesk)
    > , firma ma
    > siedzibe niedaleko Poznania ( woj. wielkopolskie )
    ok 2,5 - 3tys netto + dyżury 24h

    --
    Marek Lubiński

  • 3. Data: 2004-10-01 18:54:04
    Od: "Paweł O." <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > , firma ma
    > siedzibe niedaleko Poznania ( woj. wielkopolskie )

    Zeby miec pelny obraz potrzebne by jeszcze byly dwie informacje: ile
    osob ma sie zajmowac administrowaniem ta siecia oraz jakie sa koszty
    przestoju w pracy z powodu awarii. Z tego co podales ja bym rzucil sume
    ok. 3-3,5 tys. netto.

    > Drugie pytanie cz w waszych dzialach IT sa duze rozbieznosci w
    > wynagrodzeniach. Ktos robi to samo co ja a ma 2 razy tyle

    Niestety, zdarza sie to. Moze nie ma az takiego przegiecia (dwukrotna
    roznica), ale jednak rozbieznosci sa niemale. Z drugiej strony, nie wiem
    czy to zle czy dobrze. Po prostu ktos tam zgodzil sie pracowac za sume
    A, a to ze na podobnym stanowisku ktos ma np. 1,5*A to oznacza, ze
    lepiej negocjuje. W sumie gra dla pracodawcy tez jest ryzykowna, bo jak
    zaproponuje mala stawke, na ktora nawet ktos sie zgodzi, to po pewnym
    czasie ta osoba i tak sie zorientuje, ze ma strasznie malo w porownaniu
    do wspolpracownikow. A stad juz krotka droga do poszukiwania innej,
    lepiej platnej pracy albo do wycieczki do szefa po podwyzke...

    Pawel

  • 4. Data: 2004-10-02 07:35:06
    Od: "KrzysztofM" <x...@q...cei.cy>

    Użytkownik "Paweł O." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Powinien - 2,5 - 3 tys. Natomiast może zarabiać 1 tysiąc złotych :) Tak też
    może być...

    pozdr
    Krzysiek

  • 5. Data: 2004-10-02 08:36:22
    Od: "Mmac" <m...@p...com>

> [...]
    > do wspolpracownikow. A stad juz krotka droga do poszukiwania innej,
    > lepiej platnej pracy albo do wycieczki do szefa po podwyzke...

    Z drugiej strony, jak pracodaca ma 2 parcowników robiących to samo za nie te
    same pieniądze to przy najbliższej akcji szukania oszczędnści lepiej
    zarabiający jest podmieniany na nowego pracownika, bo obniżka pensji obniża
    morale więc się jej nie bierze pod uwagę.

    Maciek

  • 6. Data: 2004-10-02 17:55:19
    Od: "Przemyslaw Osmanski" <p...@N...go2.pl>

> [...]
    > drukarek+ osprzęt sieciowy aktywny i pasywny , administracja systemu CRM
    > opartego na SQL + raporty Crystal Reports( prawa dla

    Co rozumiesz przez administracje siecia? fizyczna siec, czy moze logiczna?
    IMHO chodzi Tobe zapewno o jedno i drugie. Tak na moje oko to bedziesz
    robil conajmniej za dwoch (osoba od sprzetu, osoba od systemu i
    oprogramowania) tak wiec przy tak widocznych oszczednosciach nie wroze
    wiecej niz 1500netto

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    ---
    www.softsystem.prv.pl, www.agro.prv.pl - oprogramowanie dla rolnictwa

  • 7. Data: 2004-10-02 19:26:18
    Od: "domin" <d...@p...pl>

    Witam

> [...]
    > robil conajmniej za dwoch (osoba od sprzetu, osoba od systemu i
    > oprogramowania) tak wiec przy tak widocznych oszczednosciach nie wroze

    Z drugiej strony nie zawsze pracodawca robi oszczednosci, po to aby sobie
    kieszen napchac. Po co ma zatrudniac dwoch gosci, jesli moze to robic jeden
    a zarabiac wiecej ?
    Pozdrawiam
    Domin

  • 8. Data: 2004-10-03 09:42:18
    Od: "Przemyslaw Osmanski" <p...@N...go2.pl>

> [...]
    sobie
    > kieszen napchac. Po co ma zatrudniac dwoch gosci, jesli moze to robic

    Powiem inaczej, IMHO jak ktos mialby sie zajmowac tym wszystkim to po
    pierwsze musialby tam byc ciagle w godzinach pracy i dodatkowo na
    wszystkie awarie. Z doswiadczenia wiem ze taki uklad jest bardzo zły. Po
    drugie jesli ktos ma az tyle obowiazkow (czyt. sprzet, rekonfiguracje,
    modernizacje, obsluga systemow, helpdesk i jeszcze temu podobne) to nie
    jest w stanie sie z nich wywiazac nalezycie, krotko mowiac, albo bedzie
    robil po lebkach, albo nie starczy mu czasu. Bo nawet przy dobrze znanym
    przez pracownikow programie sa zawsze jakies problemy, a to z programem, a
    to z systemem, a to jeszcze cos tam. Przy 140 komputerach troche pracy
    jako pomoc jest. No niech by kazdy z nich mial problem raz w miesiacu i
    zajal (bardzo optymistycznie biorac) tylko godzine to wychodzi ze na sama
    pomoc uzytkownikom wyjdzie 17,5 dnia roboczego (liczac po 8godzin bez
    sniadan, przerw itp), a gdzie reszta? Na reszte zostaje 7,5 dnia ;) A
    niech ta pomoc zajmie np. 1,5 godziny? To juz miesiaca nie starczy...

    IMHO najlepszym rozwiazaniem jest zatrudniac na etat osobe do pomocy
    uzytkownikom (oprogramowanie, diagnozowanie i naprawa sprzetu, pomoc
    uzytkownikom itp) a na reszte (konserwacja sieci, nadzor nad serwerami
    itp) powierzyc komus z zewnatrz na zasadzie umowy-zlecenia lub podobnej.
    Przy dobrze skonfigurownym serwerze nie ma wiele pracy. Dobrze polozone
    siec tez jest praktycznie bezobslugowa. Zatrudnianie osoby na stale jest
    przesada, ale ktos musi miec nad tym piecze...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    ---
    www.softsystem.prv.pl, www.agro.prv.pl - oprogramowanie dla rolnictwa

  • 9. Data: 2004-10-03 20:34:06
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <cjohlp$m2s$1@nemesis.news.tpi.pl> "Przemyslaw Osmanski"
> [...]

    >pierwsze musialby tam byc ciagle w godzinach pracy i dodatkowo na
    >wszystkie awarie. Z doswiadczenia wiem ze taki uklad jest bardzo zły. Po

    Ale przy zminimalizowaniu "dzialu helpdesk" i mozliwosci zdalnego dostepu
    jesli t komputery nie sa w jednym miejscu da sie to robic. Mowie z
    doswiadczenia bo obslugiwalem 3 (4) jednostki polaczone WAN razem 8 (10)
    serwerow i okolo 120 (150) stacji uzytkownikow przez kilka lat.
    Na szczescie serwery to bylo NetWare, AIX i FreeBSD (pod koniec W2000).

> [...]
    >jako pomoc jest. No niech by kazdy z nich mial problem raz w miesiacu i
    >zajal (bardzo optymistycznie biorac) tylko godzine to wychodzi ze na sama

    Niestety najwiecej problemow bylo z niewlasciwym dzialaniem oprogramowania i
    wgrywaniem poprawek do tychze.

    >Przy dobrze skonfigurownym serwerze nie ma wiele pracy. Dobrze polozone
    >siec tez jest praktycznie bezobslugowa. Zatrudnianie osoby na stale jest
    >przesada, ale ktos musi miec nad tym piecze...

    Samo dobre skonfigurowanie serwera zajmuje sporo czasu bowiem trzeba sie
    dostosowac do warunkow pracy oprogramowania w firmie. Siec to nie tylko
    kabelki (np.:certyfikowane) ale i pilnowanie konfiguracji protokolow
    obserwacja nietypowych zachowan analiza logow itp. itd.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name