PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatyk w duzej firmie › Re: Informatyk w duzej firmie
    From: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informatyk w duzej firmie
    Date: Sun, 3 Oct 2004 20:34:06 +0000 (UTC)

    In article <cjohlp$m2s$1@nemesis.news.tpi.pl> "Przemyslaw Osmanski"
    >From: "Przemyslaw Osmanski" <p...@N...go2.pl>
    >Subject: Re: Informatyk w duzej firmie
    >Date: Sun, 3 Oct 2004 11:42:18 +0200

    >Powiem inaczej, IMHO jak ktos mialby sie zajmowac tym wszystkim to po
    >pierwsze musialby tam byc ciagle w godzinach pracy i dodatkowo na
    >wszystkie awarie. Z doswiadczenia wiem ze taki uklad jest bardzo zły. Po

    Ale przy zminimalizowaniu "dzialu helpdesk" i mozliwosci zdalnego dostepu
    jesli t komputery nie sa w jednym miejscu da sie to robic. Mowie z
    doswiadczenia bo obslugiwalem 3 (4) jednostki polaczone WAN razem 8 (10)
    serwerow i okolo 120 (150) stacji uzytkownikow przez kilka lat.
    Na szczescie serwery to bylo NetWare, AIX i FreeBSD (pod koniec W2000).

    >robil po lebkach, albo nie starczy mu czasu. Bo nawet przy dobrze znanym
    >przez pracownikow programie sa zawsze jakies problemy, a to z programem, a
    >to z systemem, a to jeszcze cos tam. Przy 140 komputerach troche pracy
    >jako pomoc jest. No niech by kazdy z nich mial problem raz w miesiacu i
    >zajal (bardzo optymistycznie biorac) tylko godzine to wychodzi ze na sama

    Niestety najwiecej problemow bylo z niewlasciwym dzialaniem oprogramowania i
    wgrywaniem poprawek do tychze.

    >Przy dobrze skonfigurownym serwerze nie ma wiele pracy. Dobrze polozone
    >siec tez jest praktycznie bezobslugowa. Zatrudnianie osoby na stale jest
    >przesada, ale ktos musi miec nad tym piecze...

    Samo dobre skonfigurowanie serwera zajmuje sporo czasu bowiem trzeba sie
    dostosowac do warunkow pracy oprogramowania w firmie. Siec to nie tylko
    kabelki (np.:certyfikowane) ale i pilnowanie konfiguracji protokolow
    obserwacja nietypowych zachowan analiza logow itp. itd.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name