PracaGrupypl.praca.dyskusje › ILE ZARABIA PROGRAMISTA v2.0

  • 51. Data: 2004-12-29 20:13:27
    Temat: Re: ILE ZARABIA PROGRAMISTA v2.0
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-29, Michał Szeląg <l...@w...pl> wrote:
    > nie rozumiem czemu wy wszyscy widzicie w tym jakąś zawiłą filozofię, to
    > proste pytasz uzyskujesz odpowiedź i już. Nie ma w tym nic trudnego!
    Jak w życiu. Żeby dostać sensowną odpowiedź, trzeba zadać sensowne pytanie.
    Zadać głupie pytanie to pierwszy lepszy potrafi :) Przykładów głupich
    zapytań nie będę podawał, bo to nie na temat grupy :)

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Dekolektywizacja stosunków zarządzanie-praca, którą implikuje deregulacja,
    oddziaływać bedzie dysfunkcyjnie

  • 52. Data: 2004-12-30 09:14:56
    Od: Michał Szeląg <l...@w...pl>

    Daniel Rychcik napisał :

    > Taa, a z postaciami normalnymi baz i znajomością sposobów optymalizacji
    > skomplikowanych zapytań to się człowiek pewnie rodzi, hem? :)
    >
    > Daniel
    no to już kwestia doświadczenia, ale sama nauka języka jego podstaw i
    praktycznej umiejętności to nie jest trudne. A może to ja jestem jakiś
    "łatwy". A jeżeli chodzi o skąplikowane zapytania to z własnego
    doświadczenia wiem, że wszystko chodzi szybciej, jeżeli np. jedno
    skąplikowane zapytanie zastąpimy np. dwoma. oczywiście nie wszystko w
    każdym przypadku.
    --
    =======================================
    Między duszą a materią pośredniczy matematyka.

  • 53. Data: 2004-12-30 11:17:23
    Od: Cam <c...@g...pl>

    On 2004-12-29 18:41:10 +0100, Daniel Rychcik
    <m...@u...mat.uni.torun.pl> said:

    > Taa, a z postaciami normalnymi baz i znajomością sposobów optymalizacji
    > skomplikowanych zapytań to się człowiek pewnie rodzi, hem? :)

    Tak trochę OT, ale miła historyjka...
    A więc ja też znałem dobrze SQLa. Miałem już na koncie sporo rzeczy
    zrealizowanych itd., gdy spotkałem w pewnej firmię starszą panią. Panią
    Marię. Starszą jak na moje ówczesne standardy :-) Biedziłem się nad
    jakimiś skomplikowanymi procedurami odpytującymi bazy, gdy owa
    niewiasta zaproponowała cicho modyfikację użytego SQLa. Załatwiła
    wszystko jednym zapytaniem! Miast kilkudziesięciu linii kodu i kilku
    zapytań - jedno... To był szok. Rozumiecie - programowanie to domena
    młodych facetów. Starsze panie gotują, sprzątają i wyprowadzają dzieci
    do parku... Od tamtego czasu zawsze jestem gotów nauczyć się czegoś
    nowego i raczej stosuję pytanie o stopień zaawansowania, nie o to czy
    ktoś "już umie" lub nie. Dodatkowo w tym tempie, w jakim ci cholerni
    programiści wymyślają nowe technologie, rozszerzają stare etc.
    zawsze_jest_jeszcze_dużo_za_zakrętem :-)

    pozdrawiam
    Cam

  • 54. Data: 2004-12-30 11:27:48
    Od: Michał Szeląg <l...@w...pl>

    > zawsze_jest_jeszcze_dużo_za_zakrętem :-)
    to coś jak wiem, że nic nie wiem! albo im więcej wiem, tym więcej wiem, ilu
    rzeczy nie wiem.
    --
    =======================================

  • 55. Data: 2004-12-30 14:32:58
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <cr0o54$6sg$1@atlantis.news.tpi.pl>, Cam wrote:
    > Tak trochę OT, ale miła historyjka...
    (..)

    Heh, to mi przypomniało anegdotkę... Za dawnych, dobrych czasów, gdy
    jeszcze nie każdy licealista uważał się za "programistę z doświadcze-
    niem" i "zaawansowanego administratora" był sobie system biurowy.
    Duży, żeby nie powiedzieć molochowaty - kilkaset rozproszonych końcówek,
    serwerki, tasiemki, bajerki... No i mieli problemy z oprogramowaniem
    (custom-made): znikające/nadpisane dane, zwisy końcówek, bez żadnych
    wyraźnych powodów - jednym słowem magia.

    Zawołali więc specjalistę - jakiegoś profesora z uniwersytetu. Ten
    nawet nie chciał patrzeć na monitory - wypytał dokładnie o to, co robi
    system, objawy problemów, a potem powiedział "musicie w programie,
    w miejscu tym i tym, poprawić mechanizm obsługi tego i tego". I poszedł
    sobie - bez dotykania klawiatury! Po czym programiści popatrzyli na
    kod - i wszystko się dokładnie zgadzało :)

    (Mogłem coś przekręcić, czytałem to chyba jeszcze w Bajtku - jeśli ktoś
    ma informacje z pierwszej ręki, to chętnie poznam dokładną wersję. Ale
    zawsze przytaczałem tą historyjkę, gdy ktoś narzekał na "nadmiar teorii"
    na studiach).
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 56. Data: 2004-12-30 17:50:48
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-30, Michał Szeląg <l...@w...pl> wrote:
    > "łatwy". A jeżeli chodzi o skąplikowane zapytania to z własnego
    > doświadczenia wiem, że wszystko chodzi szybciej, jeżeli np. jedno
    > skąplikowane zapytanie zastąpimy np. dwoma.
    A potem rzeźbimy sami w aplikacji złożenie/przecięcie wyników...
    To już lepiej pomyśleć nad optymalizacją zapytania lub nawet struktury bazy.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    http://www.ralphm.net/world

  • 57. Data: 2004-12-30 17:52:14
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-30, Cam <c...@g...pl> wrote:
    > A więc ja też znałem dobrze SQLa.
    <mała złośliwość>Dialekt MySQL?</mała złośliwość>

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    <Agg> Nie wiem co to jest, ale deklaracje charsetu wpierdala...
    /o listarze/

  • 58. Data: 2004-12-31 07:49:26
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    Dnia 30.12.2004 Artur R. Czechowski <a...@h...pl> napisał/a:
    > A potem rzeźbimy sami w aplikacji złożenie/przecięcie wyników...
    > To już lepiej pomyśleć nad optymalizacją zapytania lub nawet struktury bazy.

    Ale tego nie wymyśli człek, który po _jednym_ dniu "zna" SQLa...
    Pewnie nawet po tygodniu miałby problem... I to nie tylko kwestia
    doświadczenia (bo tworząc, przepraszam, ch**owe bazy nabierzesz też
    doświadczenia, tyle, że złego), tylko kB przeczytanych książek...

    pozdrawiam,

    --
    Kender
    I'm Italian and euros are killing me enough as it is,

  • 59. Data: 2005-01-03 09:45:58
    Od: Michał Szeląg <l...@w...pl>

    Artur R. Czechowski napisał :

    > A potem rzeźbimy sami w aplikacji złożenie/przecięcie wyników...
    > To już lepiej pomyśleć nad optymalizacją zapytania lub nawet struktury
    > bazy.
    1) nie zawsze jest możliwość ingerencji w struktórę bazy, bo jak z jednej
    bazy kozysta kilka aplikacji to staje się to nie możliwe (zbyt kosztowne).
    2) Zawsze projektuje się bazy takie aby unikać skąplikowanych zapytań.
    3) Niestety czasem szybkość jest ważniejsza bo jak się nam maszynka dławi na
    jednym zapytaniu, a na kilku zapierdnicza, do tego system jest obciążony to
    nie ma wyjścia speed, speed, speed!
    4) Czasem dobrze jest stwożyć dodatkowe tabele (dodatkowe kB) aby zwiększyć
    wydajność bazy.

    --
    =======================================

  • 60. Data: 2005-01-20 21:40:15
    Od: " " <p...@g...pl>

    Michał Szeląg <l...@w...pl> napisał(a):

    > Jeszcze raz ten temat bo zeszliśmy z tematu!
    > do tej pory mieliśmy odpowiedzi:
    > 1600
    > 1000
    > 2000-4000 brutto
    > 824<
    > 6000 brutto
    2700 brutto + premie za projekty (raczej nie za czeste ale zawsze sa...)
    W-wa - java + J2EE (SQL, jboss, struts, eclipse, etc... )

    Daruj sobie zglebianie skladni 5ciu jezykow na tydzien.
    Otworz oczy rozejzyj sie za technologiami ktore sa wykorzystywane w
    komercyjnych projektach i tego sie ucz.
    NET or Java&J2EE zapewniam cie,ze wraz z praktyka i zglebianiem wiedzy
    bedziesz mial coraz wiecej do nauki. A jezyk programowania....hm... po ponad
    roku pisania w javie uwazam,ze tak naprawde liczy sie doswiadczenie, znajomosc
    wzorcow projektowych, i masa masa technologi oparta na danej platformie. Jezyk
    to tylko POCZATEK twojej karirey jako programisty....