PracaGrupypl.praca.dyskusje › Płaca minimalna

  • 1. Data: 2004-12-17 10:28:11
    Temat: Płaca minimalna
    Od: Tomasz 'motto' Motyliński <m...@w...pl>

    http://poland.indymedia.org/pl/2004/11/9832.shtml

    --
    Tomasz 'motto' Motyliński [JID: m...@j...wp.pl GG: 384683]
    Linux Registered User: 356623
    Polecam lekturę: http://www.wsp.krakow.pl/papers/f_lamer.html

  • 2. Data: 2004-12-17 15:18:05
    Temat: Re: Płaca minimalna
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Tomasz 'motto' Motyliński <m...@w...pl> wrote:
    > http://poland.indymedia.org/pl/2004/11/9832.shtml

    taaa jakis wyjatkowy ignorant to pisal...

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 3. Data: 2004-12-18 18:51:17
    Od: Tomasz 'motto' Motyliński <m...@w...pl>

    Dnia Fri, 17 Dec 2004 16:18:05 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    napisał(a):

    > taaa jakis wyjatkowy ignorant to pisal...

    Ale jest w tym tekscie odrobina prawdy (niestety).

  • 4. Data: 2004-12-18 19:03:17
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

    Użytkownik "Tomasz 'motto' Motyliński" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale jest w tym tekscie odrobina prawdy (niestety).

    W ktorym konkretnie miejscu? (Chiny? :) )

    I.

  • 5. Data: 2004-12-19 12:12:18
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Tomasz 'motto' Motyliński <m...@w...pl> wrote:
    > Ale jest w tym tekscie odrobina prawdy (niestety).

    Taaak. Moja prawda, twoja prawda i g... prawda.
    Tekst to jego prawdy, ktore jednak jako calosc tworza g... prawde.
    I ciagle nie mam pojecia - czemu taki czlowiek nie nie zalozy firmy i nie
    bedzie zatrudnial innych.
    Innym to pieniadze na start i miesieczne utrzymanie to mikolaj przyniosl?

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 6. Data: 2004-12-19 23:38:21
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
    > Innym to pieniadze na start i miesieczne utrzymanie to mikolaj przyniosl?

    Kulczykowi dał ojciec. Nie wiem czy przebrał się wtedy za św. Mikołaja
    i czy było to akurat 6 grudnia.

    --
    Dariusz Jaworski

    PGP key fingerprint: 9FBC7DB3D28AB181F1838C321ACFDD74 / id: 6438E6C1

  • 7. Data: 2004-12-21 10:40:30
    Od: Tomasz 'motto' Motyliński <m...@w...pl>

    Dnia Sun, 19 Dec 2004 13:12:18 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    napisał(a):

    > I ciagle nie mam pojecia - czemu taki czlowiek nie nie zalozy firmy i nie
    > bedzie zatrudnial innych.

    Hmmm, bo nie ma nawet na chleb, a co dopiero na zarejestrowanie firmy? ;)

  • 8. Data: 2004-12-21 11:51:23
    Od: "MS" <x...@w...op.pl>

    > Hmmm, bo nie ma nawet na chleb, a co dopiero na zarejestrowanie firmy? ;)

    IMHO chodzi o to ze do pensji pracownika (netto - czyli na reke) pracodawca
    musi doliczyc ok 38% podatkow zusow i innych zaliczek na emeryture...
    Trzeba pamietac ze dla firm malych i srednich takie obiazenie to powazna
    sprawa. A ze duze firmy tak robia - no coz, korzystaja z sytuacji rynkowej
    jak moga... Niestety lojalnosci i motywacji pracownika nie da sie przeliczyc
    wprost na zlotowki...

    MS

  • 9. Data: 2004-12-21 12:33:23
    Od: Tomasz 'motto' Motyliński <m...@w...pl>

    Dnia Tue, 21 Dec 2004 12:51:23 +0100, MS napisał(a):

    > IMHO chodzi o to ze do pensji pracownika (netto - czyli na reke) pracodawca
    > musi doliczyc ok 38% podatkow zusow i innych zaliczek na emeryture...

    No mojemu, to jakoś nie przeszkadza.

    > Niestety lojalnosci i motywacji pracownika nie da sie przeliczyc
    > wprost na zlotowki...

    Wprost może i nie. Jednak należy pamiętać, że pracownik który ma komfort
    nie martwienia się o "jutro" (umowa na czas nieokreślony i brak zmartwień
    pod tytułem "czy mi starczy do pierwszego") pracuje znacznie wydajniej, że
    o lojalności nie wspomnę.

  • 10. Data: 2004-12-21 13:37:58
    Od: "MS" <x...@w...op.pl>

    pracodawca

    > No mojemu, to jakoś nie przeszkadza.

    Mojemu aktualnemu akurat tez nie za bardzo, ale poprzednim i owszem. Ale
    patrzac na to z boku to nie dziwi juz ze firmy tak kombinuja jak prawie 40%
    tego co placa czlowiekowi musza jeszcze zaplacic gdzies tam.

> [...]
    > pod tytułem "czy mi starczy do pierwszego") pracuje znacznie wydajniej, że

    Lojalnosc to jedno - i tu sie zgodze, ale wydajnosc to drugie - i pozwole
    sobie miec nieco odmienne zdanie. W obecnych czasach, kiedy tak trudno o
    dobra prace, czesto pracownicy przyjmujac sie do firmy pracuja na
    najwyzszych obrotach, zeby tylko zostac przyjetym. Pozwala to pracodawcom
    zmieniac kadre dosc czesto bez ryzyka wiekszej utraty wydajnosci a zyskujac
    pracownika ktory zgadza sie na wszystko, zeby tylko moc pracowac.
    Nie oszukujmy sie, moja zona tez stracila prace dlatego ze jej szef
    zatrudnil na jej miejsce praktykanta (i tak dobrze ze mu placic - kolejny
    juz tego nie robil, praktykanci sami chca byc niewolnikami) ktoremu placil
    600pln a nie 2500 jak mojej zonie. Roznica klasy i jakosci pracy byla
    znaczna, mimo to praktykant poddawal sie znacznie latwiej presji pracodawcy
    i wyszlo jak wyszlo.

    O, i wyszlo jak postulat - ludzie, nie dajcie sie w konia robic, jak
    idziecie na praktyki to zadajcie kasy - bo sami sobie dolki kopiecie :-).

    SM