PracaGrupypl.praca.dyskusje › Helpdesk/Admin w Wa-wie ile zarabia?

  • 11. Data: 2002-09-12 08:16:59
    Temat: Re: Helpdesk/Admin w Wa-wie ile zarabia?
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <alpeg7$509$1@julia.coi.pw.edu.pl> eTerNity napisał(a):

    > Oczywiscie.
    > Zalozylem, za kolega o ktorym jest mowa, bedzie
    > administratorem, a czesem pomoze jakiesus uzytkownikowi.
    >
    > Przy takich obowiazkach uwazam, ze w sredniej wielkosci firmie
    > dostanie wiecej. A poza tym, jesli bedzie osoba odpowiedzialna
    > za modernizacje i wdrazanie nowych rozwiazan, bedzie mial raczej szersze
    > w branzy IT niz programista. Co za tym idzie wieksze mozliwosci
    > awansu/zmiany
    > stanowiska.

    Tak, o tym też pisałem, że ta praca jest OK, jeśli są perspektywy zostania 'IT
    managerem'. Ale jeśli firma zamierza do końca świata mieć te sześć windowsów, to...

    > A nawet jesl bedzie z niego helpdesk, ktory czasem dolozy jakies konto
    > to z moich doswiadczen wynika ze dostanie i tak wieksza stawke godzinowa
    > niz programista.

    A to bardzo zależy, wiesz, są takie rzeczy, przy których programistom płaci się
    więcej niż projektantom, bo np. nikt poza nim nie zna i nie ma doświadczenia w
    asemblerze na konkretny procesor w jakimś dziwnym urządzeniu...

    A z opowiadań znajomych wynika, że praca jako 'złota rączka' informatyczna w
    niedużych firmach jest fajna, bo kiedy ma się szczęście trafić na rozsądnego szefa,
    to on rozumie Twoje znaczenie dla poprawnego działania firmy i rzeczywiście potrafi
    nieźle płacić. Jest tylko jeden problem, o którym wszyscy zgodnym chórem mówią -
    szybko się bierze rozbrat z informatyką jako taką i po kilku latach
    instalowania drukarek ciężko jest się potem przenieść do firmy 'z branży'. No, ale to

    taki odwieczny dylemat branża <-> przemysł ;)
    --
    Samotnik http://www.samotnia.eu.org/

  • 12. Data: 2002-09-12 09:13:50
    Od: "Tytus" <m...@w...pl>

    Niejaki Samotnik był uprzejmy napisać coś takiego:
    > Wow, od kogo słyszałeś o 6-8k (nawet przed podatkami) dla helpdesku z
    > umiejętnością konfigurowania windowsów?

    Dokładnie jeszcze nie znam charakteru pracy, dopiero będę się kontaktował,
    ale z tego co się dowiedziałem, to ma to być raczej administrowanie siecią.
    Mam być jako pierwsza pomoc, gdy coś się zepsuje (czuli taki helpdesk od
    sieci)

    > IMHO dokonujesz jednak downgrade'u swojej kariery zawodowej, chyba, że ta
    > firma się szybko rozwija i daje szansę na dobre usadzenie się i
    > wrośnięcie w nią jako 'speca od informatyki', a w przyszłości ew.
    > jakiegoś IT managera itp. Oczywiście jeśli nie możesz znaleźć innej
    > pracy, to zupełnie inna śpiewka...

    Pracę mam, ale płacą słabo. Dlatego szukam czegoś lepszego. Czy to
    downgrade? Hmmm... Firma jest zdaje się dość spora i tak jak napisałem
    "ciekawa z przyszłością" (to nie oficjalna opinia kolesia, z którym będę
    rozmawiał o pracy), skoro stać ją na informatyków z firm outsourcingowych.
    Ponadto, podobno, jest sporo czasu żeby robić coś na boku, więc będę się
    starał nadal programować, żeby nie wypaść z obiegu ;-)
    Tytus
    "Są dwie metody postępowania z kobietami. I żadna nie działa..."

  • 13. Data: 2002-09-12 11:27:18
    Od: Temur <t...@g...pl>

    Daniel Podlejski wrote:

    >Samotnik napisał:
    >: Wow, od kogo słyszałeś o 6-8k (nawet przed podatkami) dla helpdesku z
    umiejętnością
    >: konfigurowania windowsów?

    >Wiesz, ja wiem o jednym takim stanowisku, w zasadzie zbliżonym - helpdesk +
    >admin LAN, wszystko pod produktami MS. Nieduża firma, fundusz inwestycyjny,
    >z kapitałem zza ocenau, zatrudniająca dosłownie kilkanaście osób. Człowiek
    >zarabia 3k brutto. Tyle że dolarów. Po prostu wszystko zależy jak się trafi.

    Czy mogę wiedzieć, co to za firma i czy nie mam możliwości
    zatrudnienia? :)

    Temur

  • 14. Data: 2002-09-12 14:05:24
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    Temur napisał(a):
    : Czy mogę wiedzieć, co to za firma

    Nie.

    : i czy nie mam możliwości zatrudnienia? :)

    Wątpie.

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    ... You know the day destroys the night

  • 15. Data: 2002-09-12 16:39:07
    Od: "Adam Karpierz" <karpierz@_NOSPAM_alpha.pl>

    Użytkownik "eTerNity" <p...@N...studentadventure.pl> napisał:

    > A nawet jesl bedzie z niego helpdesk, ktory czasem dolozy jakies konto
    > to z moich doswiadczen wynika ze dostanie i tak wieksza stawke godzinowa
    > niz programista.

    O jakiej chorej firnie mowisz ?

    Adam Karpierz

  • 16. Data: 2002-09-12 17:02:12
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc
    >Taaa... Grunt to się znaleźć we właściwym czasie w odpowiednim miejscu, jak to
    >powiada jeden mój znajomy, który pracował rok temu w WTC... :)
    Chore!

  • 17. Data: 2002-09-12 17:16:14
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc
    >Ponadto, podobno, jest sporo czasu żeby robić co na boku, więc będę się
    >starał nadal programować, żeby nie wypać z obiegu ;-)
    Pierdu, pierdu...
    Kogo starasz sie oszukac?

    Pozdrawiam
    Artur

  • 18. Data: 2002-09-12 17:48:31
    Od: "eTerNity" <p...@N...studentadventure.pl>

    Adam Karpierz wrote:
> [...]

    Czemu chorej?

    Na poczatku troche wprowadzenia...
    Studiuje w W-wie (PW informatyka)- zeby nie bylo ze nie znam sie,
    nie wiem co mowie itd. Kilku moich kolegow pracuje jako programisci.
    (Zakladam, ze dyskusja jest o programiscie po prostu, a nie glownym
    programiscie,
    analityku itd). Kilku jako helpdesk itd.
    NO i jest mnej wiecej tak ...
    -helpdesk w duzej firmie ok 12 PLN /h
    -programista w oddziale PEKAO tez okolo 12 PLN
    -programista w firmie z pogranicza automatyki - srednio 1500-2000
    za projekt (tyle ze to 30-40 h tyg.+ kolejne w domu)

    To sa firmy inf. Jesli zalapiesz sie do jakiejs prywatnej 20 PLN dla
    helpdeska z elementami admina (np. postawienie sieci, backup) nie jest
    dziwna stawka.

    --
    pozdrawiam
    eTerNity

  • 19. Data: 2002-09-12 20:36:08
    Od: "Adam Karpierz" <karpierz@_NOSPAM_alpha.pl>

> [...]

    > -programista w oddziale PEKAO tez okolo 12 PLN
    > -programista w firmie z pogranicza automatyki - srednio 1500-2000

    Alez wiadomo :)
    Z Twoich slow wynikalo ze w tej samej firmie helpdesk zarabia
    wiecej niz programista
    To byloby w/g mnie chore.

    Adam Karpierz

  • 20. Data: 2002-09-13 14:08:26
    Od: "AndrzejW" <a...@s...pl>

    "Tytus" <m...@w...pl> wrote in message

    > Hmmm... Firma jest zdaje się dość spora i tak jak napisałem
    > "ciekawa z przyszłością" (to nie oficjalna opinia kolesia, z którym będę
    > rozmawiał o pracy), skoro stać ją na informatyków z firm outsourcingowych.

    Często niestety firmy wolą zapłacić dziesiątki tysięcy firmom
    outsourcingowym, zamiast wykorzystać własnych pracowników - IMHO chore - ale
    tak bywa.

    Andrzej Wilkoszewski