PracaGrupypl.praca.dyskusje › absolwent a zwolnienie lekarskie

  • 1. Data: 2002-09-11 16:02:40
    Temat: absolwent a zwolnienie lekarskie
    Od: n...@p...onet.pl

    Witam,

    26 czerwca ukonczylem szkole, 1 wrzesnia zostalem zatrudniony na okres probny
    na 3 miesiace...
    no i sie rozchorowalem (to nie bylo celowe).

    Czy przysluguje mi "platne" zwolnienie lekarskie?
    Pracodawca probuje mi wmowic, ze nie (dopiero po miesiacu) i wysyla na urlop.

    Z tego, co czytalem w ZUS odnosnie prawa do zasilku chorobowego, to okres
    wyczekiwana nie obowiazuje w przypadku gdy absolwent zatrudni sie w ciagu 3
    miesiecy, tylko czy te same zasady maja zastosowanie, gdy zasilek wyplaca
    pracodawca?

    No i przy okazji nasuwa sie pytanie: czy jak wzialem zwolnienie lekarskie, to
    czy jest one zglaszane przez lekarza do ZUS, a czy ZUS dowiaduje sie o chorobie
    tylko na podstawie zwolnienia przekazanego przez pracodawce. Inaczej mowiac:
    czy gdy biore zwolnienie od lekarza nie moge z niego zrezygnowac (np. nagle
    poczulem sie dobrze :) )?

    Pozdrawiam,
    nebe

  • 2. Data: 2002-09-12 06:48:54
    Temat: Re: absolwent a zwolnienie lekarskie
    Od: "Nuori76" <p...@g...pl>

> [...]
    mowiac:
    > czy gdy biore zwolnienie od lekarza nie moge z niego zrezygnowac (np.

    ZUS dowiaduje się o chorobie na podstawie zwolnienia przekazanego przez
    pracodawcę.
    Czyli jeżeli pracodawca nie otrzyma zwolnienia od Ciebie to tak jakby go nie
    było.
    > Pozdrawiam,
    > nebe
    Pozdrawiam
    PP

  • 3. Data: 2002-09-12 12:35:50
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > pracodawcę.
    > Czyli jeżeli pracodawca nie otrzyma zwolnienia od Ciebie to tak jakby go

    I chyba jeszcze lekarza.
    Wczoraj coś takiego miałam - lekarz przy mnie kompletował wypełnione druki,
    żeby je oddać do ZUS-u.

    Asmira