PracaGrupypl.praca.dyskusje › Handlowiec IT - gdzie szukać

  • 1. Data: 2005-07-12 18:54:20
    Temat: Re: Handlowiec IT - gdzie szukać
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Czekaj" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:db13ab$6no$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Zamierzam sprzedawać komputery z Linuxem, ale nie reprezentuje firmy.
    > Zakładam, że jak zbiorę zespół handlowców, którzy na początek zarobią na
    > rejestrację i utrzymanie firmy, to zarestruję działalność gosp. np. po 2-3
    > miesiącach. Problem mam z znalezieniem ludzi, którzy zapoczątkowaliby taki
    > zespół. Gdzie szukać ludzi chcących pracować prowizyjnie, czy jest to
    > wogóle
    > realne ? Acha chodzi mi przede wszystkim o ludzi z podkarpacia. Czy każdy
    > boi się współpracy, czy liczy się wsród handlowców wyłącznie etat ?

    A jak zamierzasz sprzedawac te komputery w czasie, jak jeszcze nie bedziesz
    miec zarejestrowanej firmy (skoro zamierzasz zbierac na te rejestracje)? Na
    czarno maja je sprzedawac? To sie nie dziwie, ze masz problem ze
    skompletowaniem zespolu.

    I.

  • 2. Data: 2005-07-12 18:57:44
    Temat: Handlowiec IT - gdzie szukać
    Od: "Grzegorz Czekaj" <g...@o...pl>

    Witam

[...]

    Grzegorz Czekaj

  • 3. Data: 2005-07-12 19:06:23
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

> [...]
    > realne ? Acha chodzi mi przede wszystkim o ludzi z podkarpacia. Czy każdy
    > boi się współpracy, czy liczy się wsród handlowców wyłącznie etat ?

    A co miałbyś w tej strukturze robić Ty, a co ci "handlowcy" ? Czy
    przypadkiem nie szukasz ludzi, którzy sami mogliby prowadzić biznes pod
    nazwą "handel komputerami", zamiast dzielic się z Tobą ? Bo kupić części w
    hurtowni i złożyć kompa to nie problem - problemem jest go sprzedać. A chyba
    do tego ludzi szukasz

  • 4. Data: 2005-07-13 05:47:22
    Od: "Grzegorz Czekaj" <g...@f...komrel.net>

    Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Na
    > czarno maja je sprzedawac? To sie nie dziwie, ze masz problem ze

    Mam zaprzyjaźnioną firmę, to przez jakiś czas ona wystawia ofertę i faktury.
    Oddaje im tylko VAT, reszta dla mnie (jakieś 3 miesiące). Tylko dla klienta
    może to wyglądać podejrzanie. Ci sami ludzie raz reprezentują inną firmę,
    innym razem inną.

  • 5. Data: 2005-07-13 05:58:34
    Od: "Grzegorz Czekaj" <g...@f...komrel.net>

    Użytkownik "jaQbek" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nazwą "handel komputerami", zamiast dzielic się z Tobą ? Bo kupić części w
    > hurtowni i złożyć kompa to nie problem - problemem jest go sprzedać. A

    Rolą handlowca jest przedstawienie oferty jak największemu gronu
    potencjalnych odbiorców. Tak naprawdę to będzie sprzedawana usługa. Sprzęt
    jest częścią tej usługi. Złożenie kompa z części to nie problem, ale
    zainstalowanie taniego systemu zgodnego z polityką bezpieczeństwa firmy,
    zainstalowania i konfiguracji tylko tych programów, które życzy sobie
    klient, a nawet konfiguracja sieci, to zadanie dla mnie. Ci ludzie nie będą
    się zajmować realizacją, oni mają tylko znaleźć nabywców, nic więcej.
    Jeśli spotkałeś się z Linuxem (takim poważnym, dla firm), to pewnie wiesz,
    że instalacja to nie jest 3x NEXT. Naszą ofertą ma być kompleksowa
    informatyzacja. Klient dostając sprzęt ma wpiąć sieciówkę,włączyć i
    pracować. Reszta to sprawa szkoleń.

  • 6. Data: 2005-07-13 08:46:42
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

    > Jeśli spotkałeś się z Linuxem (takim poważnym, dla firm),
    Co nazywasz "linuxem dla firm" a co linuxem "nie dla firm" . Tak sie składa,
    że nie jeden serwerek na linuxie już stawiałem ...

    >to pewnie wiesz,
    > że instalacja to nie jest 3x NEXT.
    W większości przypadków instalacja linuxa sprowadza się do wybrania i
    skonfigurowania kilku z wielu usług. A konfigurację i instalację każdej z
    nich można opisać w postaci podręcznika "punkt po punkcie". Więc wybacz, ale
    w 90 % przypadków sa to dzialania rutynowe.

    Tak swoją droga - ten linux to ma być jako serwer, czy na stację kliencką ?

  • 7. Data: 2005-07-13 09:30:26
    Od: "Grzegorz Czekaj" <g...@f...komrel.net>

    > Co nazywasz "linuxem dla firm" a co linuxem "nie dla firm" . Tak sie
    składa,
    > że nie jeden serwerek na linuxie już stawiałem ...

    Linux desktop Lindows nie jest dla firm (patrz bezpieczeństwo), niektóre
    dystro pozwalają na logowanie na roota do X'ów, np. Ubuntu nie pozwala, a to
    jest zwięszkone bezpieczeństwo. Pozatym nie każdy chce mieć defultowo KDE
    lub GNOME. Nieprawda. Myślę cały czas o distrach typowo desktopowych.

> [...]
    ale
    > w 90 % przypadków sa to dzialania rutynowe.

    te 10 % to np. doinstalowanie dodatkowych biliotek. Znasz jakieś distro
    gdzie wxPython jest domyślnie,albo masz OpenOffice 2.0 ? Działania rutynowe
    + sprawdzony sprzęt = szybka instalacja. Nie każdy też chcę bawić się z
    instalacją, kupując chce uruchomić i ma mieć X'y.

  • 8. Data: 2005-07-13 10:18:10
    Od: Tomasz 'motto' Motyliński <m...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Czekaj" <g...@f...komrel.net> napisał w wiadomości

    > te 10 % to np. doinstalowanie dodatkowych biliotek. Znasz jakie? distro
    > gdzie wxPython jest domy?lnie,albo masz OpenOffice 2.0 ? Działania
    > rutynowe
    > + sprawdzony sprzęt = szybka instalacja. Nie każdy też chcę bawić się z
    > instalacj?, kupuj?c chce uruchomić i ma mieć X'y.

    Ci którzy chcą miec linuxa, chcą się jego nauczyć czyt. zainstalować sobie
    go od podstaw (jeśli mówimy o desktopie). Wyjątek stanowia firmy które
    przechodzą na model opensource, ale one sobie zatrudniają administratora,
    który też woli sam to zrobić. Wyjatek stanowią serwery dla małych firm (w
    tych dużych jest administrator), ale one oczekują rózniwż późniejszej
    opieki.
    Firmy które instalują linuxy na maszynach fabrycznie mają świadomość, że 99%
    liuxów zstanie zastapione, bądź to nielegalnymi Windowsami, bądź nowa
    instalacją linuxa.

    > ?

    No różnica pomiędzy linuxem na desktop a linuxem na serwer jest zasadnicza,
    chociażby w samym kernelu, no i target zupełnie inny.

    Pozdrawiam

    ps. ponoć znasz się na linuxie a poprawnie kodowania w głupim OE ustawić nie
    umiesz? :)
    ps. o którym distro w ogóle mówimy? Rozumiem, że masz swoje jakieś ulubione.

    --
    Tomasz 'motto' Motyliński [JID: m...@j...wp.pl GG: 384683]
    Linux Registered User: 356623

  • 9. Data: 2005-07-13 10:18:59
    Od: Tomasz 'motto' Motyliński <m...@w...pl>

    > Mam zaprzyjaĽnion? firmę, to przez jaki? czas ona wystawia ofertę i
    > faktury.
    > Oddaje im tylko VAT, reszta dla mnie (jakie? 3 miesi?ce). Tylko dla
    > klienta
    > może to wygl?dać podejrzanie. Ci sami ludzie raz reprezentuj? inn? firmę,
    > innym razem inn?.

    Zarejestrowanie własnej działalności gospodarczej kosztuje 100 zł.

  • 10. Data: 2005-07-13 10:22:17
    Od: "Tomasz 'motto' Motyliński" <m...@w...pl>