PracaGrupypl.praca.dyskusje › Handlowiec IT - gdzie szukać

  • 11. Data: 2005-07-13 10:31:53
    Temat: Re: Handlowiec IT - gdzie szukać
    Od: "Tomasz 'motto' Motyliński" <m...@w...pl>

    ps. sorka a kodowanie, ale na pl.test widzę:

    a tu widzę:

    głupi OE.

    Tomasz Motyliński
    SENTE Systemy Informatyczne Sp. z o.o.
    e-mail: t...@s...pl www: http://www.sente.pl/
    tel. (0-71) 346-62-72 wew.23 tel. kom. (0) 604-617-310

  • 12. Data: 2005-07-13 11:07:26
    Od: "Grzegorz Czekaj" <g...@f...komrel.net>

    > Ci którzy chcą miec linuxa, chcą się jego nauczyć czyt. zainstalować sobie
    > go od podstaw (jeśli mówimy o desktopie). Wyjątek stanowia firmy które
    > przechodzą na model opensource, ale one sobie zatrudniają administratora,
    > który też woli sam to zrobić. Wyjatek stanowią serwery dla małych firm (w
    > tych dużych jest administrator), ale one oczekują rózniwż późniejszej
    > opieki.
    Dzięki, może to nie ma teraz sensu, może bujam w obłokach (tj. desktop
    linuxowy). Celuje w małe firmy, których nie stać na zatrudnienie admina, a
    chcą legalnego i taniego softu przynajmniej do pisania pisemek. Czy nie ma
    sensu kupować klientów sieci z desktopowym Linuxem ?

    > Firmy które instalują linuxy na maszynach fabrycznie mają świadomość, że
    99%
    > liuxów zstanie zastapione, bądź to nielegalnymi Windowsami, bądź nowa
    > instalacją linuxa.
    Zgadzam się co do nowej instalacji Linuxa. Nielegalny Windows w firmie to
    śliska sprawa. Czy zastąpienie jednej distro drugą nie grozi utratą
    wsparcia, bo przynajmniej tak bym zrobił ?

    > No różnica pomiędzy linuxem na desktop a linuxem na serwer jest
    zasadnicza,
    > chociażby w samym kernelu, no i target zupełnie inny.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > ps. o którym distro w ogóle mówimy? Rozumiem, że masz swoje jakieś
    ulubione.

    Moje ulubione to Ubuntu Hoary 5.04

  • 13. Data: 2005-07-13 13:05:25
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    Tomasz 'motto' Motyliński napisał(a):

    > głupi OE.

    ...to moze czas na zmiane?
    ThunderBird...?

    --
    czarny
    [:::: usun xxx z adresu :: mystique at free.art.pl ::::]

  • 14. Data: 2005-07-14 09:28:44
    Od: "Tomasz 'motto' Motyliński" <m...@w...pl>

    Użytkownik "czarny" <m...@f...art.pl> napisał w wiadomości
    > ...to moze czas na zmiane?
    > ThunderBird...?

    To firmowy laptop, prywatnie używam KNode.

    Tomasz 'motto' Motyliński [JID: m...@j...wp.pl GG: 384683]
    Linux Registered User: 356623
    Polecam lekturę: http://www.wsp.krakow.pl/papers/f_lamer.html

  • 15. Data: 2005-07-14 09:35:08
    Od: "Tomasz 'motto' Motyliński" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Czekaj" <g...@f...komrel.net> napisał w wiadomości

> [...]
    > chcą legalnego i taniego softu przynajmniej do pisania pisemek. Czy nie ma
    > sensu kupować klientów sieci z desktopowym Linuxem ?

    Sam kilka firm przestawiłem kompletnie na linuxy, jednak nie wszystkie
    jeszcze można (braki w oprogramowaniu specjalistycznym). Poza tym napotkasz
    dość duzy opór materii przed nieznanym.

    > Zgadzam się co do nowej instalacji Linuxa. Nielegalny Windows w firmie to
    > śliska sprawa. Czy zastąpienie jednej distro drugą nie grozi utratą
    > wsparcia, bo przynajmniej tak bym zrobił ?

    Nie nie grozi. Firmy sprzedajace komputery z linuxami nie dają raczej
    wsparcia do linuxa, daja małe howto i radx sobie sam. Dlaczego? Ano dlatego,
    że często nie mają "na składzie" osobnika, który orietnowałby sie w stopniu
    wytarczającym...

    I mówilem o firmach które instalują fabrycznie linuxa na komputerach które
    sprzedają, aby obnizyć cenę zestawu, przeciętny kowalski robi tego samego
    dnia format i instaluje piracką windę.

  • 16. Data: 2005-07-14 20:39:05
    Od: "Grzegorz Czekaj" <g...@o...pl>

    > Sam kilka firm przestawiłem kompletnie na linuxy, jednak nie wszystkie
    > jeszcze można (braki w oprogramowaniu specjalistycznym). Poza tym
    napotkasz
    > dość duzy opór materii przed nieznanym.

    I tego się najbardziej obawiam

> [...]
    dlatego,
    > że często nie mają "na składzie" osobnika, który orietnowałby sie w

    Firma sprzedająca sprzęt + coś tam (np. linuxa) to po prostu sklep
    komputerowy, firma sprzedająca "rozwiązanie" (linux) + sprzęt + pomoc to
    firma godna zaufania.
    Patrząc z perspektywy Kowalskiego mogę powiedzieć: "I co z tego, że mam tego
    Linuxa, ja chcę pisać,serfować,pracować". Chyba czujesz różnicę. Każdy jak
    dostaje tego Linuxa, a nie ma ochoty, ani czasu na samodzielną naukę robi
    format i zaraz ma znanego Worda czy IE.
    Podsumując: sprzedaż Linuxa bez supportu nie ma sensu. Patrz na Novell SUSE.
    Czy SUSE jest czymś super wyjątkowym od innych distro, chyba nie (tak mi się
    wydaje), ale ma 460 konsultantów i klient woli płatnego SUSE z supportem niż
    darmowy np. Gentoo bez supportu. Specjalnie napisałem "rozwiązanie" ;
    sprzedajesz tanie pisadło, a nie OpenOffice. Sam pewnie wiesz, że kasa jest
    z opieki, a nie z sprzedaży.
    Zabieram się za sprzedaż kompów z Linuxem, bo trzeba jakoś w tych firemkach
    zaistnieć, żeby później pomagać, sprzedawać wiedzę.

  • 17. Data: 2005-07-15 06:23:22
    Od: "Tomasz 'motto' Motyliński" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Czekaj" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Sam pewnie wiesz, że kasa jest z opieki, a nie z sprzedaży.

    Dlatego nigdy nie wpakowałem się w sprzęt, a żyję z usług. Myślę jednak, że
    przeciętny Kowalski nie jest zainteresowany takim suportem.

    > Zabieram się za sprzedaż kompów z Linuxem, bo trzeba jakoś w tych
    > firemkach
    > zaistnieć, żeby później pomagać, sprzedawać wiedzę.

    IHMO nie tędy droga, ale nie zniechęcaj się być może ja poprostu nie
    dostrzegam czegoś...