PracaGrupypl.praca.dyskusje › Koniec umowy w czasie macierzyńskiego.

  • 1. Data: 2005-07-12 16:39:42
    Temat: Koniec umowy w czasie macierzyńskiego.
    Od: "Robert Ł." <l...@v...pl>

    Witam. Kilka dni temu urodziłam dziecko. Do tego czasu byłam na zwolnieniu
    lekarskim. Teraz przejde na urlop macierzyński chociaż moja umowa o pracę
    zawarta była do końca lipca br. Czy jest jakaś możliwość ubiegania się o
    urlop wychowawczy? moja firma nie chce już ze mną przedłużyć umowy aby dać
    mi ten urlop. Czy oznacza to, że będę musiała zarejestrować się w urzędzie
    pracy i czekać na ofertę pracy? Nie należy mi się zasiłek dla bezrobotnych
    ponieważ nie przepracowałam 1,5 roku od ostatniego zasiłku.

  • 2. Data: 2005-07-13 20:28:33
    Temat: Re: Koniec umowy w czasie macierzyńskiego.
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Robert Ł." <l...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zwolnieniu
    > lekarskim. Teraz przejde na urlop macierzyński chociaż moja umowa o

    Od 1.08.2005 r. zasiłek macierzyński będzie wypłacał ZUS (do upływu
    16/18 tygodni).

    Czy jest jakaś możliwość ubiegania się o
    > urlop wychowawczy?

    Tylko jeżeli będziesz pracownikiem. Nawet od pierwszego dnia umowy o
    pracę możesz skorzystać z urlopu wychowawczego.

    > moja firma nie chce już ze mną przedłużyć umowy aby dać
    > mi ten urlop. Czy oznacza to, że będę musiała zarejestrować się w
    urzędzie
    > pracy i czekać na ofertę pracy?

    Sama również możesz szukać pracy.

    Nie należy mi się zasiłek dla bezrobotnych
    > ponieważ nie przepracowałam 1,5 roku od ostatniego zasiłku.

    A może z okresem pobierania zasiłku macierzyńskiego z ZUS będzie 1,5
    roku i warunek będzie spełniony? Zapytaj w urzędzie pracy.

    wa