1. Data: 2005-07-12 13:23:05
Temat:Umowa o dzielo a umowa-zlecenie - roznice
Od:badzio <b...@n...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jest sobie pracownik posiadajacy umowe o prace na caly etat. Ma szanse
dorobic sobie po godzinach u innego pracodawcy. Drugi pracodawca
proponuje umowe o dzielo zamiast umowy-zlecenie. Jakie to moze miec
konsekwencje dla pracownika?
--
Michal "badzio" Kijewski
JID: badzio(at)chrome(dot)pl

2. Data: 2005-07-12 17:39:03
Temat:Re: Umowa o dzielo a umowa-zlecenie - roznice
Od:"Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Żadnych, umowa zlecenie i umowa o dzieło to umowy podlegające przepisom
kodeksu cywilnego.
Umowa zlecenie to umowa starannego działania
Umowa o dzieło to umowa efektu

3. Data: 2005-07-12 18:13:06
Od:Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 12 Jul 2005 19:39:03 +0200, "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>
wklepał(-a):

>Żadnych, umowa zlecenie i umowa o dzieło to umowy podlegające przepisom
>kodeksu cywilnego.

Jak to żadnych, skoro:

>Umowa zlecenie to umowa starannego działania
>Umowa o dzieło to umowa efektu

Te różnice są istotne, szczególnie gdy potem strony mają wątpliwości co do
wyniku pracy.

4. Data: 2005-07-12 18:31:09
Od:"bez SCIEMY" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

badzio <b...@n...epf.pl> napisał(a):

> [...]
> dorobic sobie po godzinach u innego pracodawcy. Drugi pracodawca
> proponuje umowe o dzielo zamiast umowy-zlecenie. Jakie to moze miec

Przy *umowie o dzielo* pracodawca placi tylko zaliczke na poczet podatku
dochodowego, przy *umowie zlecenie* rowniez skladki, wiec pracodawcy raczej
unikaja tej drugiej.

W Twoim przypadku, Twoj znajomy/znajoma nie bedzie stratna pracujac na
*umowe o dzielo*, bo wszelkie swiadczenia ma placone z tytulu umowy o prace.

5. Data: 2005-07-12 19:49:24
Od:badzio <b...@n...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

bez SCIEMY napisał(a):
> [...]
> *umowe o dzielo*, bo wszelkie swiadczenia ma placone z tytulu umowy o prace.
Aha, o taka informacje mi wlasnie chodzilo. Szwagierka obawiala sie ze
pracujac na umowe-o-dzielo bedzie musiala sama sobie oplacic jakies skladki.
A jak jest sprawa z kosztami? Czy podatek odprowadzany jest od takiej
samej kwoty zarowno w przypadku umowy-o-dzielo jak i umowy-zlecenie? Czy
tez sa rozne koszty uzyskania przychodu?

--
Michal "badzio" Kijewski
JID: badzio(at)chrome(dot)pl

6. Data: 2005-07-12 20:02:12
Od:"bez SCIEMY" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aha, o taka informacje mi wlasnie chodzilo. Szwagierka obawiala sie ze
> pracujac na umowe-o-dzielo bedzie musiala sama sobie oplacic jakies
skladki.

ZADNYCH SKLADEK SAMA NIE PLACI; MUSI TYLKO PAMIETAC, ZE PRACOWALA ROWNIEZ NA
UMOWE O DZIELO PRZY ROZLICZENIU ROCZNYM (ALE O TYM, TO PEWNIE KSIEGOWOSC JEJ
PRZYPOMNI Z FIRMY, GDZIE DORABIALA, DOSTARCZJAC JEJ PIT)

> A jak jest sprawa z kosztami? Czy podatek odprowadzany jest od takiej
> samej kwoty zarowno w przypadku umowy-o-dzielo jak i umowy-zlecenie? Czy
> tez sa rozne koszty uzyskania przychodu?

TEGO NIESTETY NIE WIEM, TO JUZ PYTANIE DO URZEDU SKARBOWEGO (NAJPLEPIEJ NA
PISMIE, ABY UCHRONIC SIE PRZED EWENTUALNYMI POMYLKAMI BEZKARNYCH
BAMBOSZOWYCH URZEDNIKOW).

7. Data: 2005-07-12 20:19:46
Od:Jarek Hirny <a...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 12 Jul 2005 20:02:12 +0000 (UTC), bez SCIEMY wrote:

> ZADNYCH SKLADEK SAMA NIE PLACI; MUSI TYLKO PAMIETAC, ZE PRACOWALA ROWNIEZ NA
> UMOWE O DZIELO PRZY ROZLICZENIU ROCZNYM (ALE O TYM, TO PEWNIE KSIEGOWOSC JEJ
> PRZYPOMNI Z FIRMY, GDZIE DORABIALA, DOSTARCZJAC JEJ PIT)

Nie pisz wielkimi literami, to oznacza krzyk; http://www.netykieta.prv.pl/

Jarek
--
http://hell.pl/agnus/

fewterer - A keeper of dogs or manager of a kennel

8. Data: 2005-07-12 20:32:55
Od:"bez SCIEMY" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek Hirny <a...@h...pl> napisał(a):

ROWNIEZ NA
JEJ

> Nie pisz wielkimi literami, to oznacza krzyk; http://www.netykieta.prv.pl/
>
> Jarek

Fukc off!

9. Data: 2005-07-12 20:40:52
Od:Jarek Hirny <a...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 12 Jul 2005 20:32:55 +0000 (UTC), bez SCIEMY wrote:

> ROWNIEZ NA
> JEJ

> Fukc off!

O, kolejne alter ego p. Chwiałkowskiego? To intuicja mnie nie zawiodła.

Jarek
--
http://hell.pl/agnus/

hadeharia - The practice of constantly using the word ,,Hell" in speaking

10. Data: 2005-07-12 20:54:42
Od:badzio <b...@n...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

bez SCIEMY napisał(a):
> ROWNIEZ NA
> JEJ

> Fukc off!
Kurcze, co za chamstwo... mam nadzieje ze abuse zadziala

--
Michal "badzio" Kijewski
JID: badzio(at)chrome(dot)pl