PracaGrupypl.praca.dyskusje › Motorola - jak sie tam pracuje ?

  • 1. Data: 2005-07-12 17:48:03
    Temat: Motorola - jak sie tam pracuje ?
    Od: "fx" <f...@o...pl>

    Uprzedzajac posty wyznawcow czystosci grupy i niepowtarzania sie - wiem ze watek
    Motoroli pojawia
    sie dosc czesto tutaj - ale jakos interesujacego mnie tematu nie znalazlem (w
    zadowalajacym
    zakresie), a przegooglowalem temat tej firmy pewnie do paru lat wstecz ;)

    No wiec wlasnie - pracuje ktos z Was w tej firmie? Jak sie tam pracuje, jaka jest
    atmosfera,
    szefostwo, czy sa szanse awansu, podwyzki itp. Piszcie szczerze - jakie sa plusy i
    minusy pracy w
    tej firmie. Jakby kogos krepowalo publiczne forum to niech pisze na priv!

    pzdr, fx

    P.S. Co do genezy tego pytania - zlozylem tam (troche na pale) cv - a noz widelec.
    Zaliczylem te
    wszystkie spotkania rekrutacyjne, no i zlozyli mi oferte pracy. Stanalem wiec przed
    dylematem - czy
    warto zaryzykowac, rzucic obecna robote i sprobowac w troche innej branzy.

  • 2. Data: 2005-07-12 20:03:54
    Temat: Re: Motorola - jak sie tam pracuje ?
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    fx napisał(a):
> [...]
    atmosfera,
    > szefostwo, czy sa szanse awansu, podwyzki itp. Piszcie szczerze - jakie sa plusy i
    Znam relacje z drugiej reki + to co nam opowiadali pracownicy w trakcie
    prezentacji Motoroli na uczelni. Aha - informacje dotycza oddzialu w
    Krakowie.
    Ogolnie wszyscy sobie bardzo chwala prace. Pensja co najmniej dobra.
    Jasne kryteria podwyzek i premii - maja jakies skomplikowane wzory ale
    wiadomo czy i ile podwyzki sie dostanie. Wyliczany jest wspolczynnik
    dochod_oddzialu_w_Krakowie*dochod_Motoroli_w_Polsce*
    dochod_Motoroli_na_swiecie
    (przy czym jako dochod rozumiany jest bodajze (przychod/wydatki)*100%) -
    przez to przemnozana jest pensja, dzielone przez cos tam jeszcze i masz
    wzor na premie, podwyzki itp (czyli jasne kryteria).
    Wiem ze sa dwie sciezki kariery - techniczna i menedzerska, ale obie
    zaczynaja sie od stanowiska programisty.
    Stanowiska programisty i testera sa wymienne.
    Roznego rodzaju spotkania integracyjne (typu ogniska, grille, wyjazdy w
    gory, jezdzenie w tatrach na skuterach snieznych itp). Jesli ktos lubi
    tego typu imprezy to powinien byc zadowolony. Minus - ponoc zazwyczaj sa
    to imprezy bez osob towarzyszacych. A no i na ocene pracownika wplyw ma
    nie tylko wydajnosc w pracy ale takze roznego rodzaju udzial w imprezach
    firmowych, dzialanie na rzecz firmy itp (sa za to przerozne punkty). Na
    imprezach atmosfera raczej luzna.
    Jesli ktos lubi sluchac radia podczas pracy, to podobno nie ma problemu
    - kazdy moze dostac radyjko na biurko + sluchawki (w sumie sluchawki i
    mikrofon to i tak chyba kazdy ma ze wzgledu na czeste telekonferencje)
    Atmosfera dobra, chce sie pracowac ("az byloby glupio oszukiwac")
    Swiadczenia typu prywatny lekarz dla pracownikow, dotowana firmowa
    stolowka, ubezpieczenie na zycie (dosc wysokie), pomoc przy ewentualnej
    przeprowadzce (aczkolwiek trzeba pozniej zaplacic od tego podatek).
    To byly plusy.
    Minusy... poza imprezami firmowymi na ktore trzeba zazwyczaj chadzac i
    ktore sa najczesciej tylko dla pracownikow, to w przypadku znajomych
    pracujacych tam raczej krotko (do kilkunastu m-cy) innych wiekszych
    minusow nie stwierdzili. Z tym ze pewnie po dluzszym stazu pojawilyby
    sie minusy pracy w duzej korporacji (ale to temat-rzeka, mnostwo
    ksiazek, teorii, artykulow)
    Mysle ze tak

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-07-12 22:32:29
    Od: "marlene" <m...@a...co.uk>

    "fx" <f...@o...pl> wrote in message news:db0vog$n9d$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > No wiec wlasnie - pracuje ktos z Was w tej firmie? Jak sie tam pracuje, jaka jest
    atmosfera,
    > szefostwo, czy sa szanse awansu, podwyzki itp.

    ja tez moge udzielic info z drugiej reki,
    Znajoma jest Global Director of Media Communications PCS at Motorola
    Zarobki, jak mozna sie spodziewac, sa kosmiczne.
    Wyjazdy integracyjne sa czeste, jej maz i dwojka dzieci w nich rowniez uczestnicza,
    chociaz pewnie nie we wszystkich.

    Z racji jej stanowiska podrozuje czesto i gesto, rowniez do Polski.
    W firmie jest od jakichs 9 lat, w tym czasie na zyczenie firmy wyjechala na kontrakt
    do UK na dwa lata.
    Firma pokryla koszty przeprowadzki rodzinki, koszty dwuletniegowynajmu duzego domu w
    najdrozszej dzielnicy Londynu.
    Kontrakt sie skonczyl rok temu i obecnie pracuje w US.

    Aha, Leslie jest z US, jednak wiem, ze warunki pracy w motoroli sa na calym swiecie
    podobne.
    W sumie czesto zmienia stanowiska w firmie, kiedy ja poznalam kilka lat temu byla
    Managing Director for Asia & Central Europe.
    Czesto pracuje z domu, swoja prace uwielbia. Na korzysc firmy przemawia fakt, ze
    prace na wysokim
    stanowisku w motoroli mozna pogodzic z urodzeniem i wychowywaniem dwojki dzieci, jak
    widac na jej przykladzie.

    pzdr.
    Marlene

  • 4. Data: 2005-07-13 21:45:33
    Od: Jakub Turski <y...@S...hell.pl>

    ._ The little penguin sat on the shore,
    _@__ watching badzio write the letter
    ~~~~~ on the memorable day of wto, 12 lip 2005 at 20:03 GMT

    >to imprezy bez osob towarzyszacych. A no i na ocene pracownika wplyw ma
    >nie tylko wydajnosc w pracy ale takze roznego rodzaju udzial w imprezach
    >firmowych, dzialanie na rzecz firmy itp (sa za to przerozne punkty). Na

    Owie. To zabrzmiało raczej groźnie. Jakieś bliżśze informacje można prosić? :)

    Pozdrawiam,

    KT
    --
    __ __.-------------------------------------------------
    --------------.__

  • 5. Data: 2005-07-14 16:10:24
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Jakub Turski napisał(a):
> [...]
    Chodzi o prace w korporacji. Wielkie firmy wymyslily sobie ze jest
    wieksza wydajnosc w pracy jesli pracownicy sa ze soba zzyci. Czyli np
    jesli pracownicy pojada dajmy na to na wycieczke w gory, beda sie
    przeprawiac przez rwace potoki, splywy, chodzenie nad przepascia itp...
    i jeden drugiemu wspomoze... to pozniej w pracy jak jeden nie bedzie
    sobie dawal rady i poprosi drugiego, to ten sobie pomysli "kurcze, janek
    mi pomogl w gorach, przytrzymal mnie jak wchodzilem, nie moge mu
    odmowic" i grzecznie, bez nadgodzin sobie posiedzi dluzej zeby pomoc
    koledze. Wiec jesli pracownik nie uczestniczy w takich imprezach i nie
    ma sensownego usprawiedliwienia (typu np male dziecko) to jest kiepskim
    pracownikiem bo nie potrafi pracowac w druzynie.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2005-07-14 19:44:42
    Od: Jakub Turski <y...@S...hell.pl>

    ._ The little penguin sat on the shore,
    _@__ watching badzio write the letter
    ~~~~~ on the memorable day of czw, 14 lip 2005 at 16:10 GMT

    >koledze. Wiec jesli pracownik nie uczestniczy w takich imprezach i nie
    >ma sensownego usprawiedliwienia (typu np male dziecko) to jest kiepskim

    Całe szczęście że moja wielka korporacja tak nie ma. 8)

    Pozdrawiam,

    KT
    --
    __ __.-------------------------------------------------
    --------------.__

  • 7. Data: 2005-07-15 08:37:51
    Od: "Vetch" <...@...3.4>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał
    > [...]
    > przytrzymal mnie jak wchodzilem, nie moge mu odmowic" i grzecznie, bez
    > nadgodzin sobie posiedzi dluzej zeby pomoc koledze.

    typowe - tu akurat zasada wzajemności. Manipulacja to standardowe narzędzie
    sterowania pracownikami korporacji. Ale jak ktoś o tym wie i ma dość
    asertywności, to i po 100 imprezach integracyjnych jedna za drugą, bez
    ogródek powie swojemu koledze NIE.

    Piotr Zagawa
    http://vetch.magot.pl/

  • 8. Data: 2005-07-15 08:42:36
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Vetch napisał(a):
> [...]
    > ma dość asertywności, to i po 100 imprezach integracyjnych jedna za
    > drugą, bez ogródek powie swojemu koledze NIE.
    Zgadzam sie. Ale widac na wiekszosc pracownikow to dziala.
    Ewentualnie... moze to dziala na pracownikow w europie zachodnie czy usa
    a ze czasami dazymy do kopiowania wszelkich wzorcow... poza tym...
    panie/panowie z kadr/hr/innych dziwnych dzialow tez musza z czegos
    zyc... a jak wytypowac pracownika do zwolnienia lub podwyzki? majac do
    wyboru rzut moneta lub wyjazd na taka impreze celem obserwowania innych
    nic dziwnego ze wola imprezy - wiec mowia szefom ze najlepiej ocenic
    pracownika jak sie integruje z innymi i tyle
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl