PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wdrożeniowiec - jak to wygląda od drugiej strony

  • 1. Data: 2005-07-12 15:10:26
    Temat: Wdrożeniowiec - jak to wygląda od drugiej strony
    Od: " jaspis" <j...@g...pl>

    Witam,
    czy może ktoś tu napisać co tak na prawdę robi wdrożeniowiec w firmie IT?
    Jakie rzeczywiste (!!) umiejętności i wiedzę musi posiadać. Za info z góry
    dzięki :)

    Pozdrawiam,
    jaspis

  • 2. Data: 2005-07-12 17:00:24
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Jul 2005 15:10:26 +0000 (UTC), " jaspis" <j...@g...pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >Jakie rzeczywiste (!!) umiejętności i wiedzę musi posiadać. Za info z góry

    No to tak:
    - dużo jeździ do klienta (trzeba to lubić, bo inaczej długo się nie pociągnie)
    - instaluje, konfiguruje, tłumaczy użytkownikom obsługę programu
    - dostosowuje program do użytkownika/firmy (jeśli program to umożliwia)
    - wykonuje testy "biznesowe" tzn. czy oprogramowanie jest zgodne z założeniami
    biznesowymi
    - mnóstwo innych rzeczy w zależności od firmy, w której pracuje.

    Jaka wiedza jest potrzebna? Taka, żeby pasowała do branży, w której działa firma
    wdrażająca. Do tego cierpliwość, użyszkodnikoodporność ;), łatwość uczenia się,
    jak to się ładnie nazywa - umiejętności interpersonalne itp. Wiedzę techniczną
    zwykle nabywa się w pracy, jednakże dobrze znać ogólne otoczenie w jakim działa
    dany system, żeby np. potrafić zdiagnozować problem w programie i w zależności
    od przyczyny wzywać programistę, projektanta, administratora lub prezesa. :)

    Nie jest to praca łatwa, rzadko kto wytrzymuje to dłużej niż parę lat.

  • 3. Data: 2005-07-12 17:42:29
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > - dostosowuje program do użytkownika/firmy (jeśli program to umożliwia)

    Generalnie dostosowuje konfiguracje, bo zmiany w programie robi nadal
    produkcja.

> [...]
    > jak to się ładnie nazywa - umiejętności interpersonalne itp. Wiedzę techniczną

    Nie bedzie dobrym wdrozeniowcem ten, kto nie programowal w technologii,
    w ktorej jest napisany instalowany program ....

    Najgorzej mają ci, ktorzy instalują systemy wielomodułowe, ktore
    komunikują się z urządzeniami, bazami danych, są uniwersalnie napisane
    pod rózne systemy operacyjne.

    Najprosciej mają wdrożeniowcy, ktorych robota ogranicza się do odpalenia
    jednego pliku exe i wpisaniu po drodze konfiguracji ;)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2005-07-12 18:09:17
    Temat: Re: Wdrożeniowiec - jak to wygl?da od drugiej strony
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Jul 2005 19:42:29 +0200, KrzysiekPP <k...@n...op.pl>
    wklepał(-a):

    >Nie bedzie dobrym wdrozeniowcem ten, kto nie programowal w technologii,
    >w ktorej jest napisany instalowany program ....

    Uzasadnij. :) Bo ja nie widzę takiej potrzeby. Co więcej - nie widzę potrzeby
    doświadczenia stricte programistycznego.

  • 5. Data: 2005-07-12 19:03:46
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:db181e.108.1@slaszysz.poczta.onet.pl...
> [...]
    > Uzasadnij. :) Bo ja nie widzę takiej potrzeby. Co więcej - nie widzę
    > potrzeby doświadczenia stricte programistycznego.

    Witam.
    W firmie mam zintegrowany system do obsługi firmy (FK, magazyn, płace, etc.).
    Wdrożeniowiec po prostu _musi_ znać system od podszewki, ponieważ
    każda jego wizyta to dostosowywanie aplikacji do potrzb firmy (od prostej
    modyfikacji długości pola w bazie danych po przerobienie raportów, etc.
    Jedyne, czego się nie dotyka to skomilowane exeki.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 6. Data: 2005-07-12 19:31:28
    Od: " jaspis" <j...@g...pl>

    No dobrze... to dlaczego w pewnej firmie X wymagaja min dobrej (z praktyka)
    znajomosci XML, ASP, JScript, HTML i VB? Bo nie kumam tego. Wlasnie tak jak
    opisaliscie wyobrazam sobie prace i po prostu nie lapie potrzeby praktyki w
    programowaniu... Chyba ze sa jakies inne jeszcze "funkcje" wdrozeniowca?

    Pozdrawiam,
    jaspis

  • 7. Data: 2005-07-12 19:37:56
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Uzasadnij. :) Bo ja nie widzę takiej potrzeby. Co więcej - nie widzę potrzeby
    > doświadczenia stricte programistycznego.

    Ja to po prostu wiem z praktyki ... nie bede uzasadnial.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 8. Data: 2005-07-12 19:39:42
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Jul 2005 21:03:46 +0200, "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >modyfikacji długości pola w bazie danych po przerobienie raportów, etc.
    >Jedyne, czego się nie dotyka to skomilowane exeki.

    Ale tak było kiedyś, jak słowo informatyk oznaczało magika, który wszystko
    potrafi. :> Teraz systemy są dużo bardziej konfigurowalne i to co robił kiedyś
    programista lub wdrożeniowiec, może robić nawet zaawansowany użytkownik.

  • 9. Data: 2005-07-12 19:54:08
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

    Użytkownik " jaspis" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak
    > opisaliscie wyobrazam sobie prace i po prostu nie lapie potrzeby praktyki

    - Pani Kaziu (Haniu, Jadiu - niepotrzebne skreślić), pani przygotuje
    ogłoszenie, że szukamy wdrożeniowca
    - A co ja mam napisać
    - A nie wiem, niech Pani przejrzy inne ogłoszenia i pospisuje te różne
    skróty. Im więcej, tym lepiej

    I potem takie kwiatki wychodzą ...

  • 10. Data: 2005-07-12 20:05:37
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Jul 2005 21:37:56 +0200, KrzysiekPP <k...@n...op.pl>
    wklepał(-a):

    >Ja to po prostu wiem z praktyki ... nie bede uzasadnial.

    Ja też, ale wszystko zależy od programów, które się wdraża.