PracaGrupypl.praca.dyskusje › HURA! Początki końca socjalizmu w prawie pracy

  • 11. Data: 2010-03-17 10:29:18
    Temat: Re: HURA! Początki końca socjalizmu w prawie pracy
    Od: max441 <m...@w...pl>

    Użytkownik mihau napisał:

    > No i o tym traktuje właśnie pierwszy post w wątku. Wybrał, podpisał,
    > więc nikogo nie zainteresuje, o czym nagle sobie "przypomniał". Bardzo
    > dobry ruch.
    >
    > --
    > mihau

    Tylko najczęściej nie ma żadnego wyboru, tylko wymuszenie umowy
    cywilnoprawnej przez pracodawcę.

  • 12. Data: 2010-03-17 10:49:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    max441 pisze:

    > Tylko najczęściej nie ma żadnego wyboru, tylko wymuszenie umowy
    > cywilnoprawnej przez pracodawcę.

    Ale jak pracodawca nie ma wyboru, i musi płacić swój ZUS, nawet jak
    nic nie zarobił, to już jest w porządku, wedle naszego państwa "lewa"?

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2010-03-17 11:28:56
    Od: "niusy.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "max441" <m...@w...pl>

    > Tylko najczęściej nie ma żadnego wyboru, tylko wymuszenie umowy
    > cywilnoprawnej przez pracodawcę.

    Rety, możesz wybierać pracodawców albo sam nim zostać. Już nie przesadzaj,
    że wszyscy pracodawcy muszą oferować to, co jest akurat dla Ciebie wygodne.

  • 14. Data: 2010-03-17 14:19:18
    Od: max441 <m...@w...pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Ale jak pracodawca nie ma wyboru, i musi płacić swój ZUS, nawet jak
    > nic nie zarobił, to już jest w porządku, wedle naszego państwa "lewa"?

    Oczywiście, że nie jest w porządku. I prawem każdego prowadzącego DG
    jest zatrudnianie sobie pracowników na umowy jakie mu się podoba. Tylko
    nie mówmy o tym, że pracownik wybrał sobie jakiś konkretny rodzaj umowy,
    bo w praktyce to zazwyczaj nie ma żadnego wyboru. A jak by miał to
    wiadomo żeby wybrał tą najbardziej korzystną dla siebie, czyli umowę o
    pracę. Jeszcze nie słyszałem, żeby pracodawca pytał się pracownika -
    jaką umowę Pan sobie życzy? o pracę? zlecenia? a może o dzieło? Po za
    tym każdy rodzaj umowy służy innym celom i powinny być zawierane zgodnie
    ze swoim przeznaczeniem.

  • 15. Data: 2010-03-17 14:22:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    max441 pisze:

> [...]
    > jaką umowę Pan sobie życzy? o pracę? zlecenia? a może o dzieło? Po za
    > tym każdy rodzaj umowy służy innym celom i powinny być zawierane zgodnie

    Powiedzmy sobie szczerze - uczciwie skalkulowana umowa cywilna jest
    lepsza od umowy o pracę dla wielu osób. Trudno bowiem zaprzeczyć, że
    ktoś woli 2000zł brutto na UoP niż 4000zł brutto na dziele.

    Oczywiście dla tych chorowitych, nierobów bojących się o zwolnienie,
    panien zamierzających zajść w ciążę i całej masy pożytecznych
    idiotów-socjalistów UoP może być marzeniem.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2010-03-17 14:30:54
    Od: max441 <m...@w...pl>

    Użytkownik niusy.pl napisał:

    > Użytkownik "max441" <m...@w...pl>

    > Rety, możesz wybierać pracodawców albo sam nim zostać. Już nie
    > przesadzaj, że wszyscy pracodawcy muszą oferować to, co jest akurat dla
    > Ciebie wygodne.

    No ja mogę i tak robię bo mogę sobie na to pozwolić, ale są ludzie
    którzy mogą sobie tylko pomarzyć o tym, że pracując zapewnią sobie
    bezpieczny byt.

  • 17. Data: 2010-03-17 14:49:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    max441 pisze:

    > No ja mogę i tak robię bo mogę sobie na to pozwolić, ale są ludzie
    > którzy mogą sobie tylko pomarzyć o tym, że pracując zapewnią sobie
    > bezpieczny byt.

    A co ma do tego umowa o pracę? Też pracować za 1400zł brutto i jest
    się podwójnie rąbanym - ani bytu się nie ma zabezpieczonego, ani
    emerytury z tego nie będzie (bo niedługo na pewno skończą się pieniądze
    na dopłaty z budżetu).

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2010-03-17 14:49:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    max441 pisze:

    > No ja mogę i tak robię bo mogę sobie na to pozwolić, ale są ludzie
    którzy mogą sobie tylko pomarzyć o tym, że pracując zapewnią sobie
    bezpieczny byt.

    A co ma do tego umowa o pracę? Też można pracować za 1400zł brutto i

  • 19. Data: 2010-03-17 14:56:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-03-17, max441 <m...@w...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > bo w praktyce to zazwyczaj nie ma żadnego wyboru. A jak by miał to
    > wiadomo żeby wybrał tą najbardziej korzystną dla siebie, czyli umowę o

    Najbardziej korzystna jest umowa z opodatkowaniem na poziomie 40%,
    zamiast na poziomie 9%? Wow.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 20. Data: 2010-03-17 21:00:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hnqodp$rba$1@news.onet.pl max441 <m...@w...pl> pisze:

    > Oczywiście, że nie jest w porządku.
    Jest. I zjawisko to zachodzi w wielu różnych aspektach życia codziennego.
    Tylko jak ktoś jest ślepym maniakiem mamlącym wiecznie o lewactwie,
    socjaliźmie i nie jest w stanie przyjąć żadnych argumentów, to tego nie
    dostrzeże.
    Jeśli mam samochód to muszę zapłacić OC, chociaż nic nie zarobiłem, bo
    jestem np. bezrobotny. Oczywiście nie ma przymusu posiadania samochodu.
    Przymusu prowadzenia DG także - jak słyszałem - nie ma. I za telefon muszę
    płacić, choć nic nie zarobiłem, i za prąd, i za gaz i podatek od
    nieruchomości... jezu ile muszę płacić nic nie zarobiwszy.
    To ma być w porządku?? To skandal!

    > I prawem każdego prowadzącego DG jest zatrudnianie sobie pracowników na
    > umowy jakie mu się podoba.
    Nie. Określone warunki wykonywania pracy wymagają umowy o pracę, inne
    nakładają obowiązek zatrudnienia przez mianowanie, jeszcze inne dopuszczają
    zawieranie umów cywilno-prawnych.

    > Tylko nie mówmy o tym, że pracownik wybrał sobie jakiś konkretny rodzaj
    > umowy, bo w praktyce to zazwyczaj nie ma żadnego wyboru.
    Szczególnie w sytuacji deficytu miejsc pracy. I dlatego potrzebne są
    odpowiednie regulacje prawne, które w naszym kraju nie są najgorsze (choć w
    wielu krajach europejskich są lepsze). Najlepiej aby nie doszło do
    majstrowania przy nich przez domorosłych baranów.

    > A jak by miał to wiadomo żeby wybrał tą najbardziej korzystną dla siebie,
    > czyli umowę o pracę.
    To nie zawsze jest najbardziej korzystne, chociaż zwykle - tak.

    > Po za tym każdy rodzaj umowy służy innym celom i powinny być zawierane
    > zgodnie ze swoim przeznaczeniem.
    Otóż to.

    --
    Jotte