PracaGrupypl.praca.dyskusje › Gdzie praca dla ekonomisty?

  • 1. Data: 2004-06-10 21:54:05
    Temat: Gdzie praca dla ekonomisty?
    Od: "Robert" <b...@a...pl>

    Witam grupę
    Jestem studentem IV roku ekonomii i jako że w najbliższym czasie wypadałoby
    zabrać się za szukanie pracy na poważnie, chciałbym zapytać gdzie w polskich
    warunkach znajdują pracę ekonomiści świeżo po studiach. Do tej pory
    zajmowałem się różnymi dorywczymi rzeczami, niestety nic nie związane ze
    studiami.
    A marzy mi się praca "w zawodzie". Naprawdę interesuje mnie ekonomia,
    finanse, rynek kapitałowy, dużo czytam książek, gazet. Niestety, jak patrzę
    na ogłoszenia o pracę to mam wrażenie że nie spełniam nawet 1/10 wymagań.
    Kończę jedną z lepszych uczelni, a czuje sie jak upośledzony.
    Większość moich znajomych którym starzy nie załatwią pracy we własnych
    firmach, celuje w pracę w urzędach albo innych dziwnych (zazwyczaj
    państwowych) instytucjach.
    No oczywiście są jeszcze banki, ale tam napór absolwentów jest taki że
    zatrudniają ich nawet do sortowania poczty.
    Pracy w urzędzie już próbowałem, pracowałem przez kilka miesięcy na 1/2
    etatu w UM, ale to nie dla mnie.
    Potrzebne kwalifikacje na poziomie absolwenta liceum, a na dodatek ludzie z
    którymi się pracuje też jacyś niezbyt rozgarnięci :(
    W związku z tym mam pytanie: Gdzie celują ci co bardziej ambitni absolwenci
    uczelni ekonomicznych?
    Mam nadziej na jakieś konstruktywne odpowiedzi, bo lektura jobpilota znowu
    mnie podłamała :(
    Pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2004-06-10 22:41:59
    Temat: Re: Gdzie praca dla ekonomisty?
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 10 Jun 2004 23:54:05 +0200, Robert <b...@a...pl> napisał:

    > W zwi?zku z tym mam pytanie: Gdzie celuj? ci co bardziej ambitni
    > absolwenci
    > uczelni ekonomicznych?
    > Mam nadziej na jakie? konstruktywne odpowiedzi, bo lektura jobpilota
    > znowu
    > mnie pod?ama?a :(
    > Pozdrawiam
    > Robert

    Masz jeszcze rok nauki?
    Sprobuj moze nawizac kontakt z internetoowymi portalami ekonomicznymi i
    zaoferuj wspolprace jako wolentariusz? Jesli bedziesz robic dobra robote,
    to chyba ta droga mozesz wyrobic sobie przydatne kontakty.
    Bo zawodowo, to ekonomisci kojaza mi sie wylacznie z praca w ksiegowosci,
    ale chyba myslisz o czyms innym niz prawidlowe ksiegowanie kosztow, bo bys
    sie nie dopytywal.

    --
    pzdr. Krzysztof

    #naprawmy gospodarke - Lista nr 5 #

  • 3. Data: 2004-06-10 22:51:10
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 10 Jun 2004 23:54:05 +0200, "Robert"
    <b...@a...pl> zakodował:

    >Jestem studentem IV roku ekonomii
    [...]
    >gdzie w polskich
    >warunkach znajdują pracę ekonomiści świeżo po studiach.

    Teraz o to pytasz?
    Trzeba było pytać przed wybraniem kierunku.
    Wybitni specjaliści nie mają tego dylematu (bo praca ich szuka) reszta
    przekwalifikowuje się, lub jest bezrobotna.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2004-06-10 23:54:19
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    >Bo zawodowo, to ekonomisci kojaza mi sie wylacznie z praca w ksiegowosci,
    >ale chyba myslisz o czyms innym niz prawidlowe ksiegowanie kosztow, bo bys
    >sie nie dopytywal.

    bogate masz pojęcie o ekonomii:) to jest tak jakby ktoś powiedział że
    informatyk to mu się kojarzy z takim facetem co to biega i kabelki
    podłącza:)
    księgowi, analitycy, pr, itd itp.
    jako dygresja, skojarzyło mi się to jakby firma chcąc zaciągnąć porzyczkę w
    banku wysyłała księgowego. albo żeby ksigowy miał układać strategię
    marketingową produktu. heh, chociażby po samych kierunkach na uczelniach
    można poznać co robią ludzie w danej branży....

    >--
    >pzdr. Krzysztof
    gromax

    #naprawmy gospodarke - Lista nr 5 #

  • 5. Data: 2004-06-11 05:49:40
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 11 Jun 2004 01:54:19 +0200, gromax <g...@g...pl> napisał:

    > bogate masz poj?cie o ekonomii:) to jest tak jakby kto? powiedzia? ?e
    > informatyk to mu si? kojarzy z takim facetem co to biega i kabelki
    > pod??cza:)
    > ksi?gowi, analitycy, pr, itd itp.
    > jako dygresja, skojarzy?o mi si? to jakby firma chc?c zaci?gn?ae
    > porzyczk? w
    > banku wysy?a?a ksi?gowego. albo ?eby ksigowy mia? uk?adaae strategi?
    > marketingow? produktu. heh, chocia?by po samych kierunkach na uczelniach
    > mo?na poznaae co robi? ludzie w danej bran?y....
    >

    > gromax

    Ludzi wylacznie po ekonomii spotykalem jedynie w ksiegowosci.
    Gdzie indziej (kierownictwo, szefowie dzialow) jesli ktos mial cos
    wspolnego z ekonomia, to na zasadzie uzupelnienia - drugiego fakultetu ,
    podyplomowych itp.
    W jednej z firm, dyrektorem do spraw finansowych byl ekonomista, ale i on
    mocno siedzial w typowej ksiegowosci i robil wszelkie mozliwe kursy i
    uprawnienia typowo ksiegowe.
    Raczej nie poradze czlowiekowi - "szukaj firmy z wolnym etatem "financial
    director". ;)

  • 6. Data: 2004-06-11 09:24:56
    Od: "Kaja" <k...@w...pl>

> [...]
    > uczelni ekonomicznych?
    > Mam nadziej na jakieś konstruktywne odpowiedzi, bo lektura jobpilota znowu

    Witam,
    ja co prawda juz jestem po studiach (tez ekonomicznych) i nawet pracuje w
    swojej specjalizacji, ale na moim doswiadczeniu nie wiele bys skorzystal, bo
    kilka lat temu niestety byly inne warunki.
    W firmie w ktorej pracuje czasami zatrudniamy na staz (3 miesiace)
    studentow. Zwykle zatrudnia sie ich wiecej niz jest planowanych etatow.
    Najlepszym proponowana jest praca na etat. Dodam, ze wybiera sie ludzi pod
    wzgledem specjalizacji, wiec praca w zawodzie bardzo prawdopodobna.
    Moze warto uderzyc do duzych firm i popytac o tego typu mozliwosci?

    Pozdrawiam
    Kaja

  • 7. Data: 2004-06-11 09:36:05
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]
    > uczelni ekonomicznych?
    > Mam nadziej na jakieś konstruktywne odpowiedzi, bo lektura jobpilota znowu

    Ja ci powiem tak:
    Oprocz ukonczenia studiow z dobrym wynikiem musisz miec jeszcze 3 podstawowe
    cechy:
    1. znajomosc angielskiego;
    2. chec do przeprowadzenia sie tam, gdzie jest dobry pracodawca;
    3. odwage zyciowa (patrz pkt. 2)
    Jesli je spelnisz to jedziesz z tarczą, jesli nie to na tarczy.
    Co ja bym zrobil, gdybym byl na twoim miejscu: ida wakacje, wiec wyjechalbym
    gdzies do anglojezycznego kraju jako jakas wymiana studencka, aupair itp
    (mozliwosci jest wiele) i ryl bym angielski do bulu. Aby tylko kasy
    starczylo na jedzenie i spanie - priorytet to wyszlifowanie mowionego jezyka
    na blache. Przez caly piaty rok rozgladalbym sie za czyms ciekawym,
    kominowal tak, jak napisal ktos w tym watku (udzielanie sie gdzies jako
    intelignetny wolontariusz) no i staralbym sie o dobre wyniki.
    Z tego co wiem, jest w Polsce i w swiecie kilka dobrych firm (typu
    ernst-young itp) co chetnie biora NAJLEPSZYCH studentow. Tylko stary - nie
    wolno sie bac, zlewac to, ze po raz kolejny albo nikt nie odpowiada na twoja
    oferte, albo udowadniaja ci, ze jestes glupkiem. Kto prze do przodu, predzej
    czy pozniej osiagnie to, co chce (z zachowaniem punktow z poczatku mojego
    posta).
    Takie mamy czasy, ze kto stoi w miejscu to jest kiep. Nie narzekac tylko
    walczyc
    To tyle.

    Tomek.

    Ps. Mick Jagger jak mial 17 lat to uslyszal tekst Boba Dylana: A rolling
    stone gathers no moss - i widzisz co z tego wyszlo ?:))

  • 8. Data: 2004-06-11 15:20:02
    Od: "Robert" <b...@a...pl>

    > Teraz o to pytasz?
    > Trzeba było pytać przed wybraniem kierunku.

    Dużo znasz takich ludzi?
    Bo ja nie znam nikogo.
    Na mojej uczelni kierunek wybiera się dopiero na trzecim roku
    Jestem jedyną znaną mi osobą która wybrała zgodnie z zainteresowaniami.
    Przytłaczająca większość wybrała to co akurat było modne.
    A szło to falami: marketing, rachunkowość, finanse, ostanio nieruchomości
    Ale jak pytam znajomych: "co zamierzasz robić po studiach" to odpowiedź jest
    taka jak przytoczyłem w piewrszym poście albo "ide na podyplomowe z
    rachunkowości"

    > Wybitni specjaliści nie mają tego dylematu (bo praca ich szuka) reszta
    > przekwalifikowuje się, lub jest bezrobotna.

    Nie uwierze że zostaje się wybitnym specjalistą tylko dzięki ukończeniu
    studiów, nawet na najlepszej uczelni, mając bardzo dobre wyniki.
    Potrzebna jest praktyka w firmie w której teorie może połączyć z
    rzeczywistością i o to własnie pytam. Gdzie i jak tego szukać?
    Mam kilka swoich pomysłów ale liczę ze ktoś może będzie chciał podzielić się
    swoimi doświadczeniami.

  • 9. Data: 2004-06-11 15:20:05
    Od: "Robert" <b...@a...pl>

    > Ja ci powiem tak:
    > Oprocz ukonczenia studiow z dobrym wynikiem musisz miec jeszcze 3
    podstawowe
    > cechy:
    > 1. znajomosc angielskiego;

    Nie ma problemu. LCCI zdane :)

    > 2. chec do przeprowadzenia sie tam, gdzie jest dobry pracodawca;

    Chyba nie musze.
    Poza tym mam juz trochę kontaktów z firmami z regionu. Co semestr na
    zaliczenie mamy do oddania 2-3 parace pisane na przykładzie firm.
    Większość znajomych olewa te projekty, ale ja się przykładam, chociaż mam
    wrażenie że większość kierowników w firmach interesuje wyłącznie
    wynajdywanie luk w prawie podatkowym. "Jak płacić niższe podatki" - to
    jedyne co oczekują od ekonomistów :(

> [...]
    > Z tego co wiem, jest w Polsce i w swiecie kilka dobrych firm (typu
    > ernst-young itp) co chetnie biora NAJLEPSZYCH studentow.

    Z tego co się orientowałem E&Y, PWC i inni zajmują się głównie doradztwem
    podatkowym a to mnie średnio interesuje

  • 10. Data: 2004-06-11 15:20:28
    Od: "Robert" <b...@a...pl>

> [...]
    > wzgledem specjalizacji, wiec praca w zawodzie bardzo prawdopodobna.
    > Moze warto uderzyc do duzych firm i popytac o tego typu mozliwosci?

    Troche sie zraziłem do staży i wolontariatów.
    Nie dlatego że nie płacą, kasa nie jest dla mnie najważniejsza.
    Bardziej denerwuje mnie poczucie straty czasu. Mam wrażenie że pracodawcy
    organizują staże "bo to modne"
    Jak już przychodzi stażysta to nie bardzo wiadomo co znim zrobić. Nikt nie
    pomyślał wcześniej do czego stażysta mógłby być potrzebny.
    Kierownictwo spycha problem w dół, a pracownicy bojąc się o stołki, nie chcą
    dać nic do roboty w czym absolwent mógłby się wykazać.
    Efekt tego jest taki że absolwenci ścisłych kierunków np matematyki po agh,
    w bankach zajmują się sortowaniem poczty, podczas gdy kierownikami działów
    są ludzie po zootechnice
    Po co? "Będzie wpis w CV"