PracaGrupypl.praca.dyskusje › Gdzie praca dla ekonomisty?

  • 11. Data: 2004-06-12 08:08:20
    Temat: Re: Gdzie praca dla ekonomisty?
    Od: "Kaja" <k...@w...pl>

> [...]
    > organizują staże "bo to modne"
    > Jak już przychodzi stażysta to nie bardzo wiadomo co znim zrobić. Nikt nie
    > pomyślał wcześniej do czego stażysta mógłby być potrzebny.
    > Kierownictwo spycha problem w dół, a pracownicy bojąc się o stołki, nie
    chcą
    > dać nic do roboty w czym absolwent mógłby się wykazać.
    > Efekt tego jest taki że absolwenci ścisłych kierunków np matematyki po
    agh,
    > w bankach zajmują się sortowaniem poczty, podczas gdy kierownikami działów

    Ja mam inne doswiadczenia ze stazystami. W logistyce np stazysta dostaje do
    opracowywania jeden dzienny, zbiorczy raport dla calej firmy. Bierze tez
    czynny udzial we wszystkich spotkaniach danego projektu, dostaje do
    opracowania niewielki fragment. Nie sa to co prawda super odpowiedzialne
    zadania, ale na pewno sa merytoryczne. Czlowiek uczy sie od podstaw. Jakos
    nie zauwazylam, zeby poczte sortowal stazysta.
    Za to to co mnie zaniepokoilo to zadufanie poszczegolnych jednostek
    (zaznaczam: nie mowie, ze wszyscy tacy sa). Mielismy na stazu studenta
    dobrej uczelni ekonomicznej. Przez polowe swojego stazu ani razu pierwszy
    nie powiedzial mi czesc, za to zawsze patrzyl w oczy. O dziwo zmienil
    praktyke jak dowiedzial sie czym sie zajmuje i co skonczylam. Niestety do
    dzisiaj nie mam o nim najlepszego zdania, bez wzgledu juz na stosunek do
    mnie (nagle zaczal byc mily i mnie zauwazac). Jak sie okazuje chlopak ma
    bardzo wysokie mniemanie o sobie, nie szanuje ludzi z nizszym
    wyksztalceniem, nie szanuje tez pracownikow fizycznych, ktorych firma
    zatrudnia sporo. To przykre. Nie jest to pojedyncze doswiadczenie, niestety
    takich jednostek spotkalam juz kilka.

  • 12. Data: 2004-06-12 20:56:25
    Od: Przemek Wrzesiński <p...@n...gazeta.pl>

    Pięknego dnia, a był to 11 czerwiec (piątek) 2004, osobnik ukrywający się
    pod pseudonimem Robert w wiadomości <news:cacib5$r8m$1@nemesis.news.tpi.pl>
    napisał/a:

    > Nie ma problemu. LCCI zdane :)

    To jeszcze nic nie znaczy. Przekonasz sie, jak bedziesz mial za szefa np:
    Pakistanczyka :)

    > Z tego co się orientowałem E&Y, PWC i inni zajmują się głównie doradztwem
    > podatkowym a to mnie średnio interesuje

    A to malo sie zorientowales, ale ja i tak odradzam prace w takich firmach:)
    Zastanow sie moze nad rozpoczeciem[1] nauki do miedzynarodowego certyfikatu
    z dziedziny, ktora cie interesuje/zajmujesz sie na studiach.

    1 - rozpoczecie, bo to trwa zazwyczaj pare lat.
    --
    Przemek
    http://photo.morsik.net

  • 13. Data: 2004-06-15 15:00:49
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]
    > dobrej uczelni ekonomicznej. Przez polowe swojego stazu ani razu pierwszy
    > nie powiedzial mi czesc, za to zawsze patrzyl w oczy.

    Czyzby absolwent SGH >??:))

> [...]
    > wyksztalceniem, nie szanuje tez pracownikow fizycznych, ktorych firma
    > zatrudnia sporo. To przykre. Nie jest to pojedyncze doswiadczenie,

    Chwasty (szczegolnie te co maja tatusiow tez z rodziny chwastow) maja to do
    siebie ze lubia nimi byc. Taki narod.

    Tomek