PracaGrupypl.praca.dyskusje › Gazeta Wyborcza

  • 1. Data: 2003-04-12 07:28:46
    Temat: Gazeta Wyborcza
    Od: "Przemek" <h...@g...pl>

    Wczoraj w wyborczej przeczytalem jeszcze bardzo ciekawy artykul o
    bezrobociu. Nie bede tu przytaczal liczb. Wnerwil mnie bowiem komentarz pana
    RAFALA KALUKINa z tejze gazety:

    "....elastycznosc, mobilnosc, wyrzeczenia - czego jest zbyt malo wsrod
    "doroslej mlodziezy" - z czasem przyjda...."

    Ty ruski cepie jeden!!!!!!!!! Ciebie juz mocno musialo pogrzac. O jakich
    wyrzeczeniach ty mowisz ?! Z czego moje pokolenie ma sie wyrzekac? Wiekszosc
    moich kolegow zarabie 800-900 zyli na reke. Ci ktorzy dostaja 1100 - 1200,
    pracuja w Warszawie i codziennie kursuja pociagiem 1,5 godziny z naszego
    miasta bo nie stac ich na wynajem mieszkania. Ci ktorzy wynajmuja, mieszkaja
    po 4ech w jednym malym pokoju. Bez szans na awans lub podwyzke. Wegetuja z
    miesiaca na miesiac, modlac sie zeby ich nie wywali lub zeby nie miec jakis
    wysokich nieprzewidzianych wydatkow. To ma byc zycie?!

    A taki gnojek jak ty zada od mojego pokolenia WYRZECZEN i MOBILNOSCI.
    Rozejrzyj sie, zeby dostac prace zachrzaniamy za darmo po trzy miesiace, a
    pozniej i tak czesc z nas dostje kopa w tylek.

    Pzdr.
    Przemo

  • 2. Data: 2003-04-12 10:32:13
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "doroslej mlodziezy" - z czasem przyjda...."
    >
    > Ty ruski cepie jeden!!!!!!!!! Ciebie juz mocno musialo pogrzac. O jakich
    //ciach//> Pzdr.
    > Przemo
    Coz zgadzam sie z Toba calkowicie .Jestem z nieco starszego pokolenia 35
    lat,ale jest to samo ,chociz mieszkam w Krakowie. Ja NIE ROZUMIEM jesnej
    rzeczy-- zalozmy ze wszyscy w Polsce maja wyzsze wyksztalcenie- wszyscy sa
    mobilni i co....
    czeka na wszystkich kilka ofert pracy do wyboru po 2000-3000 zl na
    reke????????

    Indywidualnie to moze te programy przeciw bezrobociu dla konkretnej
    osoby-jak pojdzie na kurs- maja jakis sens
    ale z punktu widzenia Polski, zadnego. -Bo ile osob pracuje ponizej swojego
    wyksztalcenia lub umiejetnosci.
    Tak wiec jedyne co moze zmienic na lepsze to stworzenie nowych miejsc
    pracy...
    W sumie to jest tak (nie obrazajac bezrobotnych) masz wyksztalcenie,
    pracujesz a nie starcza ci na zycie .Kino, wakacje,
    meble czy jakis samochod to zupelnie nierealne.Modlisz sie by przypadkiem
    nie zachorowac bo ...zasilek moze to i lepsze tylko krotkie...
    TMK

  • 3. Data: 2003-04-12 10:51:20
    Od: "Sebastian" <w...@p...fm>

    Zgadzam się !!

    Mam ukończony licencjat z zarządzania, studiuję matmę o specjalności
    informatyka i cholernie boję się o przyszłość. Myślę, że jakąś pracę sobie
    znajdę, tylko właśnie "jakąś". Nie wiem, może będę musiał pracować za 700zł?
    (w Lublinie gdzie studiuję tyle zarabiają absolwenci, o ile w ogóle
    zarabiają)

    --
    Pozdrawiam, Sebastian

    GG 3154019
    w...@p...fm

  • 4. Data: 2003-04-12 11:04:15
    Od: "Przemek" <h...@g...pl>

> [...]
    700zł?
    > (w Lublinie gdzie studiuję tyle zarabiają absolwenci, o ile w ogóle

    Mam podobna sytuacje. Jedne studia skonczone (magisterskie z ekonomii)
    drugie w drodze (informatyka). Bezrobocia jako takiego sie nie boje. Boje
    sie wegetacji :-( Tylko k*** kiedy mi sie zwroca koszty tych wszystkich
    kursow jezykowych, szkolen na rozne tematy itd.

    Pzdr
    Przemo

  • 5. Data: 2003-04-12 11:05:39
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian" <w...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    700zł?
    > (w Lublinie gdzie studiuję tyle zarabiają absolwenci, o ile w ogóle

    Bingo
    Tak jak pisalam wczesniej
    Mam studia dzienne na dobrej (renomowanej;))) uczelni UJ ukonczone ze
    srednia 4 -ale kiepski kierunek biologia
    kilka dobrych kursow: kiegowosc -podatki- ksiegowosc zarzadcza -gigantyczny
    godzinowo kurs , kurs klasycznej animacji disneyowskiej i kurs
    psychologiczne aspekt eeklamy-sposoby przedstawiania danych.
    srednich: programy graficzne z liternictwem podstawami projektowania itp, 1
    rok informatyki zaoczne z licencjatu.
    beznadziejnych : ubezpieczenia trzeci filar
    obecnie przestalam sie uczyc i doksztalcac- NIE ZWROCI SIE niestety i nie
    masz mozliwosci wykorzystania swojej wiedzy.
    TMK

  • 6. Data: 2003-04-12 11:54:40
    Od: "Marcin, Wiesbaden" <m...@g...pl>

    Hej, zawsze przeciez mozna ruszyc glowa, wymyslic cos co ktos bedzie chcial
    kupic, zalozyc wlasna firme i nie wegetowac.

    Swiat stoi otworem. Trzeba tylko chciec.

    Pozdrowienia, Marcin

  • 7. Data: 2003-04-12 12:01:52
    Od: "Przemek" <h...@g...pl>

    > Hej, zawsze przeciez mozna ruszyc glowa, wymyslic cos co ktos bedzie
    chcial
    > kupic, zalozyc wlasna firme i nie wegetowac.
    Kombinuje, mysle i wreszcie moze cos wymysle :-) Szkoda, ze polskie
    spoleczenstwo jest takie biedne :-( Dlatego jest tyle ogloszen pracy dla
    przedstawicieli handowych. Latwo wyprodukowac, trudno sprzedac.

    > Swiat stoi otworem. Trzeba tylko chciec.
    Oj chce :-)

    Pzdr.
    Przemo

  • 8. Data: 2003-04-12 12:02:56
    Od: "Marcin, Wiesbaden" <m...@g...pl>

    Ja skonczyle fizyke na WSP w Zielonej Gorze, a wiec raczej marna uczelnie,
    ale nie narzekam, nie zale sie i nie czekam, az ktos cos za mnie zrobi.

    Pracowalem juz i za pieniadze starczajace na piwo, i mialem wlasna mala
    firme, do ktorej przez pierwsze miesiace glownie dokladalem, ale nie
    narzekalem, szukalem mozliwosci, oplacilo sie. Ostatnie 3 lata w Polsce
    zarabialem ponad 3 srednie krajowe, tutaj (Niemcy) zarabiam prawie dwie. Jak
    wiec widac mozna - tylko nie trzeba narzekac, oszukiwac samego siebie, ze
    jest zle i nic nie da sie zrobic, zeby miec spokojniejsze sumienie, tylko
    dzialac, starac sie, szukac mozliwosci, ryzykowac.

    Ja mam 32 lata, zone, dwojke dzieci i widze swiat optymistycznie. Tym
    bardziej dziwi mnie pesymizm dzisiejszych 24-26 latkow po studiach, ktorzy
    nie majac zadnych zobowiazan boja sie ryzyka.

    Pozdrowienia, Marcin

  • 9. Data: 2003-04-12 12:04:52
    Od: "Przemek" <h...@g...pl>

    > Ja mam 32 lata, zone, dwojke dzieci i widze swiat optymistycznie. Tym
    > bardziej dziwi mnie pesymizm dzisiejszych 24-26 latkow po studiach, ktorzy
    > nie majac zadnych zobowiazan boja sie ryzyka.

    Z tym ryzykiem masz troche racje :-( Jak ty sie przezwyciezyles i zalozyles
    firme, czy raczej nie bales sie zaryzykowa? Pytam serio.

  • 10. Data: 2003-04-12 12:05:50
    Od: "Marcin, Wiesbaden" <m...@g...pl>

    > Kombinuje, mysle i wreszcie moze cos wymysle :-) Szkoda, ze polskie
    > spoleczenstwo jest takie biedne :-( Dlatego jest tyle ogloszen pracy dla
    > przedstawicieli handowych. Latwo wyprodukowac, trudno sprzedac.

    Ja tak nigdy nie myslalem i dlatego mimo marnej uczelni powodzi mi sie
    calkiem niezle. W Polsce mam do dzisiaj mala firme i zapewniam Cie, ze
    sprzedac jest ciagle latwo o ile masz cos, co ktos chce kupic. Wystarczy
    trovhe inwencji, zamiast narzekania i powtarzania za innymi jak to jest zle.