PracaGrupypl.praca.dyskusje › bezrobocie

  • 1. Data: 2003-04-11 18:37:32
    Temat: bezrobocie
    Od: "lestwr " <l...@N...gazeta.pl>

    Zmiany w Kodeksie Pracy dot latwiejszego zwalniania pracownikow mialy
    spowodowac zmniejszanie bezrobocia... no ale jak widac ono wciaz rosnie i KE
    wskazuje na utrzymywanie sie tego tredu. Moze nalezy wprowadzic zapis ze
    pracodawca ma prawo zwalniac bez ograniczen??? Moze wtedy przybedzie nam
    pracy? Co na to pracodawcy?
    pozdrawiam
    leester

  • 2. Data: 2003-04-12 10:35:46
    Temat: Re: bezrobocie
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "lestwr " <l...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wskazuje na utrzymywanie sie tego tredu. Moze nalezy wprowadzic zapis ze
    > pracodawca ma prawo zwalniac bez ograniczen??? Moze wtedy przybedzie nam

    Tak byc powinno. Ale pozytywne efekty zobaczymy dopiera po kilku latach.
    Firmy musza zebrac kapital na nowe inwestycje, do tej pory musialy zaciagac
    kredyty na zwolnienia lub w przypadku mniejszego dolka na przetrzymanie
    trudnych czasow(defacto utrzymywanie zalogi)

  • 3. Data: 2003-04-13 22:03:23
    Od: Maciej Koziński <m...@w...pl>

    lestwr wrote:
> [...]
    > wskazuje na utrzymywanie sie tego tredu. Moze nalezy wprowadzic zapis ze
    > pracodawca ma prawo zwalniac bez ograniczen??? Moze wtedy przybedzie nam

    Bo same zmiany w kodeksie nie wystarczą. Trzeba jeszcze obniżyć koszty
    pracy i pobudzić inwestycje.
    A co do zwalniania - jestem jak najbardziej za. Lepiej, gdy na rynku
    pracy jest duża rotacja. W efekcie większe szanse na znalezienie pracy
    mają ci, którzy są bez niej od dawna. A nic tak nie dobija jak
    długotrwałe bezrobocie.
    Zwolnień nie należy się obawiać. Bezrobocie to nie problem utraty
    pracy. To problem ponownego jej znalezienia.

    --
    Maciej Koziński
    http://strony.wp.pl/wp/maciej_kozinski/