PracaGrupypl.praca.dyskusje › [GW] W Stalowej Woli nie chcą pracować za półdarmo

  • 1. Data: 2006-06-30 06:30:24
    Temat: [GW] W Stalowej Woli nie chcą pracować za półdarmo
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    http://miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,3451775.html

    Cegielnia Polowa w Stalowej Woli poszukuje pracowników. Firma zgłosiła
    się do urzędu pracy z prośbą o pośrednictwo w ich znalezieniu.

    Niestety, rekrutacja idzie bardzo ciężko. Urząd wprawdzie skierował na
    rozmowy kwalifikacyjne do cegielni ponad 40 osób, ale dotarło na nie
    tylko dziesięć, w dodatku mało która z nich chciała tak na prawdę
    znaleźć tam zatrudnienie. Bezrobotni, którzy przyszli na spotkanie z
    pracodawcą tłumaczyli się, że są już umówieni na pracę gdzie indziej,
    albo że praca w cegielni jest dla nich za ciężka.

    Skąd takie problemy ze znalezieniem dobrych pracownikówo W
    pośredniaku nie mają wątpliwości, że to efekt masowej emigracji z
    Polski do krajów Unii Europejskiej. - Bardzo dużo osób wyjeżdża za
    granicę - mówi Agnieszka Lasińska, pośredniczka pracy z urzędu.
    Podobnie uważa Wojciech Wojciechowski, współwłaściciel firmy: -
    Cegielnia funkcjonuje już 58. rok, ale do tej pory nigdy nie było
    problemów ze znalezieniem pracowników, dopiero w tym roku mamy kryzys
    - stwierdza i dodaje: - Ostatnio nawet, jak ktoś się zgłosi do pracy,
    to po paru dniach odchodzi.

    Cegielnia szuka pracowników fizycznych do pracy przy produkcji i
    załadunku. Oferuje 30 zł za dzień pracy. - Wymagamy tylko chęci do
    pracy i trochę siły - mówi Wojciech Wojciechowski.

    --
    futszaK
    601061867

  • 2. Data: 2006-06-30 06:42:38
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    futszaK wrote:
    > Cegielnia szuka pracowników fizycznych do pracy przy produkcji i
    > załadunku. Oferuje 30 zł za dzień pracy. - Wymagamy tylko chęci do
    > pracy i trochę siły - mówi Wojciech Wojciechowski.

    No cóż jak byłem na studiach i latem dorabialem, to byl pewien okres, że
    można było zarobić normalnie w cegielni, później się to skończyło i przy
    lzejszych pracach można było zarobic więcej... 30zł za dzien pracy w
    cegielni... No to się nie dziwię, że nie mogą znależć pracowników.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2006-06-30 07:32:06
    Od: "gg" <...@d...com>

    lol, czy my jestesmy krajem 3go swiata gdzie ludzie
    zyja za 3-4 euro dzinnie na osobe/dzien ?

  • 4. Data: 2006-06-30 07:35:59
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    gg wrote:
    > lol, czy my jestesmy krajem 3go swiata gdzie ludzie
    > zyja za 3-4 euro dzinnie na osobe/dzien ?

    Z tego co widac... przez lata transformacji nie zostalismy nawet krajem
    3-go swiata jeszcze...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 5. Data: 2006-06-30 10:24:51
    Od: "Magda Turlej" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    30zł x 22 dni robocze w m-cu =660 zł
    to jest tak zmęczysz się napracujesz ale nie wyżyjesz i raptem starczy na
    skrzynkę flaszki w m-cu, to się nawet porządnie za to nie upijesz :)
    po prostu oferta do d....
    zresztą po co cegły jak nie ma budowniczych bo wyjechali....nie ma też tych
    co będą domy sobie budować bo wyjechali
    jak oni liczą ten wzrost gospodarczy?
    czy komuś na forum tu cos wzrosło?

  • 6. Data: 2006-07-01 16:29:52
    Od: <a...@n...pl>

    Mnie już nie dziwi, że ktoś próbuje znależć jeleni do roboty za pół darmo,
    ale że się jeszcze dziwi jak nie ma chętnych.
    To właśnie z powodu pracodawców, którzy proponują takie zarobki młodzi
    ludzie wolą stąd spieprzać. W Polsce wkrótce
    pozostaną sami "pracodawcy", ale bez pracowników. I nie pomoże tu
    zatrudnianie na czarno Ukraińców czy Rosjan,
    bo ci sobie nie dadzą w kaszę dmuchać i w ostateczności puszczą gością z
    dymem.

  • 7. Data: 2006-07-01 21:53:27
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    > zatrudnianie na czarno Ukraińców czy Rosjan,
    > bo ci sobie nie dadzą w kaszę dmuchać i w ostateczności puszczą gością z
    Ukraińcy nie są zainteresowani pracą w Polsce na dłuższą metę. Co najwyżej
    potraktują Polskę jako przystanek do państw gdzie lepiej placą. Jest ogromna
    rożnica pracować na czarno za 5 razy tyle co w Polsce, tylko 1000 km dalej. A
    Rosjanie, czy bedą chcieli tutaj występować jako tania siła robocza. Wątpię.
    Chyba od wczoraj rubel jest walutą w pełni wymienialną. Ten prosty zabieg
    spowoduje łatwiejsze i czytelniejsze rozliczenia firm rosyjskich. Prawdopodobnie
    spowoduje ogromny wzrost gospodarczy w Rosji. Państwo wielkości kontynentu z
    niewyobrazalnymi ilościami deficytowych surowców naturalnych skazane jest na
    nieograniczony rozwój. Żeby się nie okazało ze za niedlugi czas Polacy będą
    jeżdzili do Rosji zamiast do Anglii pracować. Tomek

  • 8. Data: 2006-07-02 13:14:43
    Od: <a...@n...pl>

    Całkowicie się zgadzam z Kolegą.

  • 9. Data: 2006-07-03 06:42:10
    Od: "forest" <g...@w...pl>

    bardzo trudno się twój post czyta; nie mam ochoty tego rozszyfrowywaAVCFAG+c
    więc nic odpowiem;

    pozdro

  • 10. Data: 2006-07-03 12:08:29
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    futszaK napisał(a):

    > Cegielnia szuka pracowników fizycznych do pracy przy produkcji i
    > załadunku. Oferuje 30 zł za dzień pracy. - Wymagamy tylko chęci do
    > pracy i trochę siły - mówi Wojciech Wojciechowski.

    I wcale się nie dziwię, że nie ma chętnych.
    Nie chodzi tu tylko o to że się taka płaca komuś nie kalkuluje.
    Właśnie mój ojciec w wieku 50 lat odczuwa skutki wieloletniej ciężkiej
    pracy fizycznej. Zdrowie też trzeba szanować.

    zch