PracaGrupypl.praca.dyskusje › jutro skladam wypowiedzenie- 3 problemy

  • 1. Data: 2006-06-29 20:11:20
    Temat: jutro skladam wypowiedzenie- 3 problemy
    Od: "Maestro" <s...@w...pl>

    pierwszy raz tu pisze wiec witam wszystkich:)

    po raz 1szy zmieniam prace(dostalem lepsza oferte pracy i od 1 sierpnia bede
    pracowal juz dla nowego pracodawcy)
    pracuje u obecnego pracodawcy juz prawie 2 lata, teraz mam umowe na czas
    nieokreslony i obowiazuje mnie
    miesieczny okres wypowiedzenia

    mam w zwiazku z calym tym zdarzeniem (to w koncu moj pierwszy raz :D) trzy
    watpliwosci:

    1. to wypowiedzenie w formie pisemnej, ktore zloze jutro na sekretariat
    odrazu proszac o potwierdzenie przyjecia tego pisma(na kopii). czy to co
    ponizej napisalem bedzie ok?

    "Z dniem 30.06.2006 r. wypowiadam umowę o pracę na czas nieokreślony z
    zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia"

    oczywiscie oznacze siebie w lewym gornym rogu, date po prawej, no i po
    srodku ponizej pracodawce

    mam nadzieje ze tyle wystarczy, no bo co tu wiecej pisac (oczywiscie tez
    zloze podpis)

    2. i druga sprawa
    nie chcialbym za soba palic mostow (bo moze kiedys tam wroce:) ), ale ze
    przechodze do konkurencji to napewno moze sie to komus niespodobac

    i teraz niewiem, czy jutro jak bede rozmawial z moim kierownikiem to
    powiedziec mu gdzie przechodze, na jakich warunkach, od kiedy itd. (napewno
    bedzie chcial wiedziec) cyz poprostu w skrocie podziekowac za wspolprace,
    mowiac lakonicznie o nowej propozycji pracy - bez podawania nazwy firmy,
    miejsca, stanowiska etc., ze jest o wiele bardziej atrakcyjniejsza i mimo
    sentymentu zdecydowalem sie zaryzykowac i sprobowac szczescia gdzie indziej

    moze ktos mi to opowiedziec, jak najlepiej sie zachowac na takiej rozmowie
    (najlepiej ktos kto juz to przerabial:) )

    napewno beda tez chcieli wiedziec (u obecnego pracodawcy) ile mi oferuje
    konkurencja, bo sproboja mnie zatrzymac

    dla mnie i tak jest juz sprawa przesadzona i nie zamierzam sie targowac o
    pieniadze, gdyz zdecydowalem sie przejsc do nowego pracodawcy (oczywiscie
    moglbym sie trochu podraznic z obecnym prezesem i kadrowa i rzucac im jakies
    kosmiczne kwoty-tak chocby dla sportu:), ale nie chce ), gdyz tam bede mial
    wieksze mozliwosci rozwoju (zawodowego i kasowego), wiec mimo ze na krotka
    mete mogliby mi zaoferowac podobne pieniadze, to na dluzsza mete i tak bym
    stracil

    3. jak wyglada taki miesiac pracy, w ktorym juz wszyscy wiedza ze sie
    opuszcza ta firme?

    z gory dzieki za odpowiedzi
    pozdrawiam
    Maestro

  • 2. Data: 2006-06-29 20:20:18
    Temat: Re: jutro skladam wypowiedzenie- 3 problemy
    Od: "Marcin" <k...@a...net.pl>

    Użytkownik "Maestro" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > "Z dniem 30.06.2006 r. wypowiadam umowę o pracę na czas nieokreślony z
    > zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia"

    czesc.
    na Twoim miejscu zrobilbym wszystko zeby rozwiazanie odbylo sie za
    porozumieniem stron.

  • 3. Data: 2006-06-29 20:27:41
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    > "Z dniem 30.06.2006 r. wypowiadam umowę o pracę na czas nieokreślony z
    > zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia"

    Calkiem ok. Pamietaj tylko by nie uzywac sformulowan "podanie, prosze o
    rozwiazanie itd", tylko tak jak masz napisane "wypowiadam" jest ok.

    Musisz to zlozyc za potwierdzeniem odbioru, ale zadbaj by byl czytelny
    podpis osoby przyjmujacej i koniecznie data wplyniecia.

> [...]
    > miejsca, stanowiska etc., ze jest o wiele bardziej atrakcyjniejsza i mimo
    > sentymentu zdecydowalem sie zaryzykowac i sprobowac szczescia gdzie

    Graj fair z obecna Twoja firma, ale to nie oznacza, ze musisz im mowic o
    wszystkich szczegolach. Ja zwalniajac sie nigdy nie mowilem o swoich
    planach. Wyjasnij jednak uczciwie i krotko swoja sytuacje i podejscie
    kierownikowi.

> [...]
    jakies
    > kosmiczne kwoty-tak chocby dla sportu:), ale nie chce ), gdyz tam bede

    To postaw sprawe jasno, ze nie oczekujesz propozycji podwyzki i ze decyzja
    jest dobrze przemyslana. Zaoszczedzi to obu stronom dziwnych podchodow.

    > 3. jak wyglada taki miesiac pracy, w ktorym juz wszyscy wiedza ze sie
    > opuszcza ta firme?

    Zazwyczaj jest troszeczke smutno, ale jesli grasz fair, musialbys pracowac
    wsrod potworow, by ktos Ci robil problemy.

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 4. Data: 2006-06-29 20:36:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e81c60$dt8$1@atlantis.news.tpi.pl Maestro <s...@w...pl>
    pisze:

    > 1. to wypowiedzenie w formie pisemnej, ktore zloze jutro na sekretariat
    > odrazu proszac o potwierdzenie przyjecia tego pisma(na kopii). czy to co
    > ponizej napisalem bedzie ok?
    Tak, wszystko OK.

    > czy jutro jak bede rozmawial z moim kierownikiem to powiedziec mu gdzie
    > przechodze, na jakich warunkach, od kiedy itd.
    > (napewno bedzie chcial wiedziec)
    Nie szkodzi, nie musisz poruszać tego tematu i bez jasnej przyczyny nie
    warto tego robić.

    > cyz poprostu w skrocie podziekowac za
    > wspolprace,
    Jeśli stosunki w pracy były dobre, to podziękowanie będzie w dobrym tonie.

> [...]
    > sprobowac szczescia gdzie indziej moze ktos mi to opowiedziec, jak
    > najlepiej sie zachowac na takiej rozmowie
    Powstrzymałbym się raczej od zwierzeń.

    > 3. jak wyglada taki miesiac pracy, w ktorym juz wszyscy wiedza ze sie
    > opuszcza ta firme?
    Bardzo różnie, ale ja bym się nie przejmował.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-06-29 21:15:22
    Od: "Maestro" <s...@w...pl>

    > na Twoim miejscu zrobilbym wszystko zeby rozwiazanie odbylo sie za
    > porozumieniem stron.

    a co to zmienia?

  • 6. Data: 2006-06-29 21:42:45
    Od: "Monika" <m...@p...wp.pl>

> [...]
    > (najlepiej ktos kto juz to przerabial:) )
    > napewno beda tez chcieli wiedziec (u obecnego pracodawcy) ile mi oferuje

    Żartujesz chyba, w żadnym wypadku o takich sprawach sie nie rozmawia.
    Lepiej nie mówic nic, niż później żałować przypadkowych konsekwencji swego
    gadulstwa.

    > 3. jak wyglada taki miesiac pracy, w ktorym juz wszyscy wiedza ze sie
    > opuszcza ta firme?

    Albo prosza cię żebyś nie przychodził przez ten czas do pracy albo jestes
    przykuty do biurka i nic nie robisz, w ramach kary :-) poza tym jestes na
    każdym kroku pilnowany czy aby czasem nie wykradniesz z firmy ważnych
    informacji i czy nie planujesz jakiejś akcji dywersyjnej na odchodne.
    Generalnie jest niezbyt miło, choć to nie reguła.

    A umowe lojalnościową z firmą podpisywałeś?
    Jeśli tak to, jeszcze raz sobie poczytaj o karach jakie na ciebie czyhają
    za nielojalność wobec firmy.
    Umowy lojalnościowe nie jednemu juz uprzykrzyły życie.

    Pozdrawiam

    Monika

  • 7. Data: 2006-06-29 22:11:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Maestro napisał(a):
    [...]
    > napewno beda tez chcieli wiedziec (u obecnego pracodawcy) ile mi oferuje
    > konkurencja, bo sproboja mnie zatrzymac

    Wtedy zapytaj się ile proponują. Skorzystasz, nie skorzystasz, będziesz
    przynajmniej wiedział ile są gotowi zaproponować za zatrzymanie ciebie.

    p. m.

  • 8. Data: 2006-06-30 08:01:10
    Od: Zbyszek Tuznik <z...@p...onet.pl>

    Maestro napisał(a):

    > a co to zmienia?

    Nic, no chyba, ze zalezy ci (i masz szanse na) zakonczenie stosunku
    pracy wczesniej.

    pozdrowionka

    Zbyszek

  • 9. Data: 2006-06-30 08:50:40
    Od: Zbyszek Tuznik <z...@p...onet.pl>

    Marcin napisał(a):

    > na Twoim miejscu zrobilbym wszystko zeby rozwiazanie odbylo sie za
    > porozumieniem stron.

    Dlaczego?

    pozdrowionka

    Zbyszek

  • 10. Data: 2006-06-30 09:26:26
    Od: "Maestro" <s...@w...pl>

    dzieki wszystkim za odpowiedzi/wskazowki

    napewno z czesci z nich skorzystam

    pozdrawiam
    Maestro