PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy mozna przerwac staz ?

  • 1. Data: 2006-06-29 16:00:31
    Temat: Czy mozna przerwac staz ?
    Od: "Yapka" <n...@b...pl>

    Witam !

    Mam takie pytanie. Jestem na stazu od 2 miesiecy ( finansowanym z Urzedu
    Pracy). Mam umowe na 6 miesiecy .
    Jednak ze wzgledu na gigantyczne zarobki/stypendium planuje wyjechac do
    pracy za granice :)

    I takie pytanie. Jakie groza za to konsekwnecje za zerwanie umowy ( zwrot
    pobranej kasy? , badan? ubezpiecznia ? )

    W jaki sposob najrozsadniej przerwac ten staz ( i w ktorym momencie )
    najlepiej tak zeby nic nie placic i jeszcze dostac opinie (przyda sie ddo CV
    ;-) ) ??

    Wiem ze w przypadku podjecia pracy czy tez zalozenia dzialnosci gopdoarczej
    staz sie automatycznie anuluje. Ale jak to jest w przyapadku wyjazdu ( czy
    to wystarczajacy powod ?, w jaki sposb to mozna udowoadnic etc. ?)
    A moze sa moze jakies inne/ lepsze ;-) powody ktore mozna podac zeby
    przerwac staz bez konsekwencji ? od czego do zalezy ? :)

    z gory dzieki za wszelkie info

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-06-29 22:27:49
    Temat: Re: Czy mozna przerwac staz ?
    Od: Bigfoot <b...@w...pl>

    Yapka napisał(a):
> [...]
    > najlepiej tak zeby nic nie placic i jeszcze dostac opinie (przyda sie ddo CV

    w najbardziej ekstremalnym przypadku robi sie to tak:

    idziesz i mowisz ze nie chcesz juz odbywac stazu w tej firmie.
    nie podajesz powodu i dostajesz papierek na ktorym jest napisane ze:
    "
    na podstawie art 6 pkt 15 art 37b ust 5 oraz art 16 ust 4 ustawy o
    zatrudnieniu i przeciwdzialaniu bezrobociu z dnia... itd..

    orzekam o:
    utracie od dn. xsxx prawa do stypendium stazowego.
    uzasadnienie
    w zwiazku z przerwaniem odbywaniu stazu u pracodawcy z przyczyn
    nieusprawiedliwionych orzekam jak w sentencji:

    pouczenie:
    osoba ktorea przererwala staz z przyczyn nieusprawiedliwionych
    zobowiazana jest do zwrotu kosztow stazu (!)
    od decyzji tej przysluguje odwolanie w terminie 14 dni od daty jej
    otrzymania ...
    "

    a teraz male wyjasnienie .. kosztem stazu w moim wypadku bylo badanie
    lekarskie. nie pamietam jaka to byla kwota, ale ani na pismie ktore
    zacytowalem powyzej ani na kartce z numerem konta nie bylo daty do kiedy
    musze to oddac, uznalem wiec ze narazie tego nie zrobie. minely 2 lata
    do dzis nikt sie o to nie upomnial. ;)

    jedyna konsekwencja zerwania stazu jest to ze nie dostaniesz zadnych
    papierow ze on sie odbyl ani opinii od pracodawcy. no chyba ze masz
    dobry uklad z pracodawca.

    pozdrawiam
    Bigfoot

  • 3. Data: 2006-07-01 10:24:23
    Od: Paweł Chrobak <b...@o...pl>

    Zwrot kosztu badań lekarskich -TAK
    pobranej kasy nie , ponieważ jak tłumaczą prawnicy UP nie może żądać
    zwrotu pieniędzy za pracę faktycznie wykonaną, na tej samej zasadzie UP
    nie może domagać się zwrotu pieniędzy od pracodawcy jeśli ten zerwie
    umowę z UP.

    Może po prostu pójdź do UP i powiedz , że z przyczyn osobistych
    ubolewasz ale nie możesz kontynuować stażu u (tego) pracodawcy.