PracaGrupypl.praca.dyskusje › GC - ubezpieczenie zdrowotne poza EU

  • 1. Data: 2002-09-06 11:04:58
    Temat: GC - ubezpieczenie zdrowotne poza EU
    Od: "Darek" <d...@p...gazeta.pl>

    Czy ktos moze mi polecic kase chorych, ktora ma w swojej standardowej
    ofercie ubezpieczenie zdrowotne takze w krajach poza EU? Glownie chodzi mi o
    Polske ale nie tylko...

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2002-09-06 13:01:57
    Temat: Re: GC - ubezpieczenie zdrowotne poza EU
    Od: r...@p...onet.pl

    > Czy ktos moze mi polecic kase chorych, ktora ma w swojej standardowej
    > ofercie ubezpieczenie zdrowotne takze w krajach poza EU? Glownie chodzi mi o
    > Polske ale nie tylko...

    ja zrobilem to tak jak niemcy robia - ubezpieczylem sie w firmie
    ubezpieczeniowej. To kostzue okolo 15 EUR na rok. Daje to to, ze jak cos sie
    stanie lub jak jestes chory to mozesz isc do lekarza i ubezpieczyciel pokrywa
    wsysktkie koszty. Co wiecej, jezeli jest cos powaznego to oplacaja samolot,
    ktory przewozi Ciebie do niemiec i sie jest pod troche lepsza opieka
    zdrowotna ;) (bez kopert ;))

    Ja wykupilem ubezpieczenie w ADAC. Kuzyn na Wegrzech sie pochorowal (zapalenie
    gardla) i poszedl tam do lekarza. ADAC wszystko zaplacilo.

    Kasa chorych takze oplaca (poza EU) Szwajcarie i Turcje (ciekawe dlaczego ;))))

    Pozdrowka,
    Rafal

  • 3. Data: 2002-09-07 13:27:14
    Od: "Enif" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktos moze mi polecic kase chorych, ktora ma w swojej standardowej
    > ofercie ubezpieczenie zdrowotne takze w krajach poza EU? Glownie chodzi mi
> [...]

    to zalezy co chcesz robic zagranica, tzn. wyjechac turystycznie czy pracowac
    jezeli turystycznie i masz < 26 lat to polecam karte euro26
    jezeli masz > 26 lat lub chcesz pracowac to musisz wykupic
    ubezpieczenie np. www.pzu.com.pl poszukaj tam. To tylko przyklad, a nie
    reklama ;))))
    Inni ubezpieczyciele maja podobne oferty.

    Pamietaj o tym ze kasa chorych nie ubezpiecza zagranica (z wyjatkiem podajze
    kilku panstw z ktorymi mamy jakies tam umowy). W zwiazku z tym jezeli gdzies
    zagranica zlamiesz np. nozke (czego Ci oczywiscie nie zycze !!!!) to koszty
    pokryjesz Ty ...

    Enif