PracaGrupypl.praca.dyskusjeFinansowe przyczyny bezrobocia › Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    From: Catbert <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    Date: Tue, 04 Nov 2003 18:42:14 +0100

    On 2003-11-04 13:37, k...@p...onet.pl wrote:
    > Przyczyny bezrobocia, w kolejnosci wystepowania:
    >
    > 1. Zwolnienie pracownika przez zatrudniajacego,

    To tautologia - jest oczywiste, że zatrudnienie kogoś nie jest przyczyną
    jego bezrobocia.

    > 2. Zatrudnaijacy zwalnia, poniewaz nie ma czym placic (pieniedzy),

    Nieprawda, np. Grupa Żywiec ma zyski, inwestuje w Warce - a zamknęła
    Browar w Gdańsku i sprzedała (po zwolnieniach) w Braniewie.

    Spółka T. (SA), kredyty: 1,5 mld USD tyleż aktywa, tyleż majatek
    własciciela; fabryka zamknięta. Na chłopski rozum fabryka kupiona na
    kredyt, a co zarobione w kieszeni - pracownicy mogą sie już pieprzyć, bo
    stali sie tylko kosztem.

    > 2a. Zatrudniajacy nie ma pieniedzy, bo nie bierze kredytow.

    Pieniadze nie biorą sie tylko z kredytów - mogą np. z giełdy, z zysku etc.

    > 3. Zatrudniajacy nie ma pieniedzy, poniewaz ma za male wplywy
    > ze sprzedazy,

    Wielu firmom idzie do góry, a ponadto, to raczej było tak, że najpierw
    zaczęto zwalniać, a potem spadł popyt, a nie zwalniano, bo nie było popytu.

    > 4. Ma male wplywy, poniewaz wartosc wydatkow w calej gospodarce jest
    > mniejsza od wartosci oferty sprzedazy wszystkich firm,

    No, tu to już Lenin się kłania - kryzys nadprodukcji. Kiepski argument w
    kraju nienasyconym dobrami i skłonności do postawienia sie za wszelką cenę.

    > 5. Wartosc oferty sprzedazy jest wieksza od wydatkow w calej gospodarce,
    > gdyz marza zawarta w cenach, odpowiada za tak znaczaca wartosc oferty
    > sprzedazy.

    W mojej branży marże spadły ze 150% do 10-20% w przeciągu 6-7 lat. To
    alibi to chyba nie do mnie.
    Inne: ostatnio Ford zakazał dealerom oferowania zbytnich upustów, by
    niuńkom nie spadł standard salonów. Zakazał - więc były.

    > Ostatecznie.
    > Finansowa przyczyna istnienia osob bez pracy jest:
    > - zbyt mala wartosc zaciaganych kredytow lub ich nie branie.
    > - wystepowanie marzy

    Główną przyczyna bezrobocia jest niepowstawanie nowych miejsc pracy
    przy jednoczesnym wzroście liczby redukowanych.
    Nowe miejsca pracy nie powstaja, bo ci co twierdzą, że sprzyjają
    przedsiębiorcom łżą, jak szczenne suki. Każdy chce mieć lepiej i wielu
    by potrafiło to zrobić, gdyby nie restrykcyjne i popaprane prawo, brak
    skutecznego sądownictwa etc. Spróbuj założyć firmę, to zobaczysz.
    Drugi czynnik: Brak kapitału wynika z tego, że okradano ludzi przez lata
    - dzisiaj nadal żywe są pomysły o akcyzie od wszystkiego, co się da i
    50% dochodowego. Żaden bank nie da kredytu na piękne oczy - musisz mieć
    jakieś aktywa - a jakie możesz mieć, jak wszystko podpierdala fiskus?

    Pzdr; Catbert, EHRM